طرح رزمایش همدلی با محوریت مساجد و امامزادگان استمرار دارد


طرح رزمایش همدلی با محوریت مساجد و امامزادگان استمرار دارد

حجت‌الاسلام کرمی گفت: طرح رزمایش همدلی با استفاده از کمک‌های خیران، ظرفیت مساجد و امامزادگان ادامه دارد و بسته‌های معیشتی برای اقشار آسیب‌پذیر از محل عواید موقوفات تهیه و توزیع می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از اولویت های این نهاد در شرایط کنونی رزمایش کمک مومنانه است.

حجت الاسلام مختار کرمی به تاکیدات مقام معظم رهبری در این خصوص اشاره کرد و گفت: در همین راستا این مجموعه اعزام مبلغ به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در قالب همراه بیمار و مشاوره به بیماران، خدمت‌رسانی و کمک در قالب تغسیل و تکفین مرحومین کرونایی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی از تمدید یک ماهه طرح اعزام مبلغین جهادی مدافع سلامت خبر داد و گفت: فعالیت تبلیغی با هماهنگی ستاد بحران و حوادث غیرمترقبه حوزه علمیه آغاز شده است.

این مقام مسئول به استفاده از ظرفیت مبلغین اعزامی و بومی در این طرح اشاره کرد و گفت: در این طرح مبلغان در بخش هایی همچون همراه بیمار در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کرونا، خدمات‌رسانی به بیماران و فعالیت در قالب مراکز درمانی کرونا در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا خواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان به تعطیلی امزادگان و بقاع متبرکه با شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: علیرغم این تعطیلی ها کارکردهای اجتماعی این اماکن مذهبی به قوت خود باقی است.

حجت الاسلام کرمی با اشاره به اجرای طرح ضیافت همدلی در اوقاف و امور خیریه گفت: این طرح در راستای استفاده از عواید موقوفات در کمک به افراد بی بضاعت اجرا می شود.

این مقام مسئول برگزاری رزمایش ضیافت همدلی و محرومیت‌زدایی را از مهمترین اقدامات بقاع متبرکه پس از شیوع کرونا عنوان کرد و گفت: به همین منظور تالار احسان شهرستان خدابنده تجهیز و به عنوان نقاهتگاه بیماران کرونایی در اختیار بیمارستان امیرالمومنین خدابنده قرار گرفته است.

به گفته وی، طرح رزمایش همدلی با استفاده از کمک‌های خیران، ظرفیت مساجد و امامزادگان ادامه دارد و بسته‌های معیشتی برای اقشار آسیب‌پذیر از محل عواید موقوفات تهیه و توزیع می شود.

پایان پیام/73

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس زن فوق جذاب احمد مهران ‌فر + بیوگرافی و صفر تا صد خصوصی ترین ها