کشف 45 تُن شکر احتکار شده در تبریز


کشف 45 تُن شکر احتکار شده در تبریز

تبریز- ایرنا- با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) در سپاه عاشورا و بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی 45 تُن شکر احتکار شده در روستای «مایان» شهرستان تبریز کشف و ضبط شد.

به گزارش دوشنبه خبرنگار ایرنا، ارزش ارزش این مقدار شکر احتکاری کشف شده ۳۲۱ میلیون تومان است.

پرونده تخلف صنفی از نوع احتکار برای این واحد انباری که مشخصات آن در سامانه جامع انبارها ثبت نشده بود، تشکیل شده و برای طی مراحل قانونی به اداره کل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی ارسال شده است.

به گزارش ایرنا، همزمان با تلاش برای توزیع مویرگی کالاهای اساسی در آذربایجان شرقی در هفته های گذشته، نهادهای نظارتی استان نیز برای هم افزایی در این مسیر از طریق کشف کالاهای قاچاق و احتکار شده و جریمه و تنبیه متخلفان می کوشند؛ در همین راستا یک واحد توزیع روغن خوراکی، هفته گذشته به دلیل توزیع خارج از شبکه ۵۲ هزار و ۱۲۰ کیلوگرم روغن به پرداخت هشت میلیارد و ۶۹۲ میلیون ریال جریمه محکوم شد.

کشف بیش از ۴۰ تن آرد احتکار شده در تبریز و ۱۷ تن آرد قاچاق در مراغه، کشف ۲ تن کود احتکار شده در شهرستان بستان آباد، کشف ۳۰ تن کنسانتره دام و طیور در هشترود و جریمه ۴۲۳ میلیون تومانی متهمان عرضه گازوییل غیرمجاز در شبستر، مصادیق دیگری از تلاش نهادهای نظارتی برای مقابله با محتکران و متخلفان در آذربایجان شرقی طی روزهای اخیر است.

بدیهی است که اقدامات مقابله ای نهادهای نظارتی آذربایجان شرقی برای مقابله با گران فروشی، احتکار و سوء استفاده فرصت طلبان از تنش های بازار، از دید افکار عمومی کافی نیست که دلیل آن نیز به نامناسب بودن شاخص های دیگر ضروری کنترل و رصد بازار با اولویت «سیستم توزیع جامع» باز می گردد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید