پویش ورزش همگانی دوران کرونا در گلستان آغاز شد


پویش ورزش همگانی دوران کرونا در گلستان آغاز شد

گرگان- ایرنا - رییس هیات ورزش‌های همگانی گلستان گفت که مربیان این هیات با هدف ترغیب مردم به ورزش در خانه و کمک به قطع زنجیره شیوع کرونا، طرح پویش قرنطینه فعال با ورزش همگانی را آغاز کردند.

الهه غیناقی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این طرح در راستای مشارکت همگانی در انجام ورزش آغاز شده و تا زمان اجرای محدودیت های اخیر کرونایی ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: در این طرح مربیان هیات ورزش‌های همگانی گلستان روزانه حداقل ۲ برنامه زنده تمرینی را در صبح و عصر به صورت زنده در فضای مجازی برگزار می کنند که در ۲ روز اول ( شنبه و یکشنبه) مورد استقبال فراوان مردم استان قرار گرفت.

وی گفت: آگاهی بخشی در زمینه ورزش و فعالیت بدنی در خانه، اصلاح نگرش مبتنی بر ورزش و فعالیت بدنی منظم، خانواده محور بودن تمرینات و فعالیت ها، توجه به رویکرد آموزشی، سرگرمی و تولید محتوای جذاب از جمله اهداف اجرای طرح تمرین ورزشی در بستر فضای مجازی است.

رییس هیات ورزش‌های همگانی گلستان ادامه داد: قرنطینه ۲ هفته‌ای اخیر به معنای تعطیلی ورزش نیست و با برگزاری مسابقاتی مانند طناب زنی، ورزش رزمی پرثوآ و آمادگی جسمانی، برای جذاب کردن این روزها و کمک به افزایش توان بدنی خانواده ها با ورزش های آسان و کم هزینه تلاش می کنیم.

غیناقی بیان کرد: ورزش های همگانی علاوه بر تندرستی و سلامت جسم، نقش بسیار مهمی در ایجاد نشاط خانوادگی ایفا می کند و در شرایط کرونایی گسترش ورزش همگانی در میان خانواده ها ضروری است.

وی اظهار داشت: شیوع کرونا موجب ترس خانواده ها از حضور در باشگاه ها و تمرین در اماکن ورزشی شد که این اقدام اگر چه برای جلوگیری از شیوع کرونا منطقی و پسندیده است اما نباید به خاطر آن ورزش و فعالیت های بدنی را تعطیل کرد.

رییس هیات ورزش های همگانی گلستان بیان کرد: در شرایط محدودیت کرونایی خانواده‌ها می توانند با فراهم کردن حداقل ابزار مانند طناب و یا کش ورزشی از فرصت تمرینات تخصصی مربیان استان که به آسانی و از طریق فضای مجازی در اختیار آن ها قرار می گیرد به ورزش بپردازند.

وی گفت: باتوجه به گسترگی شیوع ویروس کرونا، بیش از هرزمان دیگری نیاز به ورزش کردن در خانه احساس می‌شود که امیدواریم طرح هایی مانند قرنطینه فعال با ورزش همگانی تاثیر مثبتی در رونق ورزش میان خانواده های گلستان داشته باشد.

طبق آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی گلستان، گرگان، آق قلا، بندرترکمن و کلاله در وضعیت قرمز، رامیان در وضعیت زرد و بقیه ۹ شهرستان استان در وضعیت نارنجی شیوع کرونا قرار دارند.

از شنبه یکم آذر برای مهار کرونا محدودیت بیشتری از جمله ممنوعیت تردد، تعطیلی مشاغل غیر ضروری در شهرهای قرمز و نارنجی و حضور حداکثر یک سوم کارکنان ادارات در کشور اعمال شد.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در حال حاضر ۵۰۴ مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۱۰۷ نفر در آی‌سی‌یو تحت درمان قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی لادن طباطبایی از دختر زیبا و جوانش / چقدر زود بزرگ شد+ عکس و بیوگرافی