عمیق‌ترین استخر جهان افتتاح شد+عکس


استخری با عمق 45.5 متر، با غار‌های مصنوعی زیر آب به‌عنوان عمیق‌ترین استخر جهان، در آخر هفته گذشته در نزدیکی ورشو افتتاح شد.

به گزارش موبوایران،بر خلاف استخر‌های معمولی شنا، دیپ‌اسپات با وجود محدودیت‌های مربوط به ویروس کرونا در لهستان می‌تواند فعال باشد چراکه یک مرکز آموزشی است که دوره‌های تخصصی را ارائه می‌دهد.

این مجموعه که دیپ‌اسپات نام دارد شامل یک بخش برای غواصی است. این استخر عمیق با ۸ هزار متر مکعب آب پر می‌شود که ۲۰ برابر یک استخری ۲۵ متری معمولی است.

بر خلاف استخر‌های معمولی شنا، دیپ‌اسپات با وجود محدودیت‌های مربوط به ویروس کرونا در لهستان می‌تواند فعال باشد چراکه یک مرکز آموزشی است که دوره‌های تخصصی را ارائه می‌دهد.

عمیق‌ترین استخر جهان افتتاح شد+عکس

بخشی از این مجموعه هتلی با اتاق‌هایی است که مهمانان می‌توانند از طریق آن‌ها غواصان را در عمق پنج متری تماشا کنند.

میخال برازچینسکی، مدیر دیپ‌اسپات که از علاقمندان غواصی است در مراسم افتتاحیه به خبرگزاری فرانسه گفت: این عمیق‌ترین استخر جهان است.

پیش از این، رکورد استخر جهان به استخری در ایتالیا با عمق ۴۲ متر تعلق گرفته بود که هم اکنون در کتاب رکورد‌های جهان، گینس ثبت شده است.

عمیق‌ترین استخر جهان افتتاح شد+عکس

اما استخر بلو‌ابیز که قرار است در سال ۲۰۲۱ در بریتانیا افتتاح شود ۵۰ متر عمق دارد و می‌تواند رکورد استخر دیپ‌اسپات را بشکند.

این استخر در مدت دو سال با استفاده از حدود ۵ هزار متر مکعب بتن و هزینه ۸.۹ میلیون یورویی ساخته شده است.

عمیق‌ترین استخر جهان افتتاح شد+عکس

سایر خبر های مفید در 3 روز گذشته

ده خاصیت فوق العاده بلوبری که باعث می شود از زیر زمین هم شده آن را گیر بیاورید | 61.6 هزار بدهی ۱۱ میلیارد دلاری ایران/۴.۷ میلیارد دلار سررسید شد | 73.9 هزار نشانی های یک انار سرخ و رسیده را بشناسید | 97.8 هزار به زودی قیمت طلا سقوط خواهد کرد | 37.9 هزار سقوط پرشتاب قیمت دلار آغاز شد | 189.3 هزار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...