هیات تطبیق اراک با تغییر نام خیابان اسدآبادی به شجریان مخالفت کرد


هیات تطبیق اراک با تغییر نام خیابان اسدآبادی به شجریان مخالفت کرد

اراک - ایرنا - فرماندار اراک گفت: هیات تطبیق بررسی مصوبات شوراهای اسلامی شهرستان اراک با تغییر نام خیابان سید جمال‌الدین اسدآبادی (12 متری ملک) به عنوان استاد شجریان مخالفت کرد.

«حسین بختیاری» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به استناد مصوبات شوراهای عالی انقلاب فرهنگی سال ۷۵ و شورای فرهنگ عمومی کشور، نامه معاون عمرانی وزیر کشور و نامه مدیرکل دفتر فنی وزارت کشور در انتخاب نام و رعایت نامگذاری‌های کشور، تغییر نام خیابان‌هایی که به نام شهدا، مشاهیر و شخصیت‌های صدر اسلام است، ممنوع است.

وی بیان کرد: در همین راستا هیات تطبیق با عضویت ۶ نفر، با مصوبه شورای اسلامی کلانشهر اراک مخالفت کرده و شورا می‌تواند پیشنهاد نام استاد شجریان را برای یک خیابان یا معبر بدون نام ارایه دهد.

پیش از این اعضای شورای اسلامی شهر این کلانشهر با تایید مصوبه‌های کمیته نامگذاری این شورا، خیابان ۱۲ متری مَلک واقع در منطقه ۲ شهرداری اراک را به نام خیابان استاد محمدرضا شجریان تغییر دادند.

به گفته مرتضی سورانه رئییس شورای اسلامی کلانشهر اراک ، پیشنهاد تغییر نام خیابان ۱۲ متری ملک به نام استاد شجریان از سوی انجمن موسیقی و تنی چند از اعضای جامعه هنری شهرستان اراک مطرح و این پیشنهاد در صحن علنی شورای اسلامی این کلانشهر بررسی و تصویب شده بود.
محمدرضا شجریان (زادهٔ اول مهر ۱۳۱۹ در مشهد) موسیقی‌دان، آهنگ‌ساز، خواننده و خوشنویس ایران زمین پس از سال‌ها مبارزه با بیماری سرطان ۱۹ مهرماه امسال دار فانی را وداع گفت و در جوار آرامگاه فردوسی در شهر توس به خاک سپرده شد.

اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه بیش از ۶۸۰ هزار نفر زندگی می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...