برنامه ویژه اپل برای سیستم عامل جدید/ آیفون شما از iOS 15 پشتیبانی می‌کند؟


برنامه ویژه اپل برای سیستم عامل جدید/ آیفون شما از iOS 15 پشتیبانی می‌کند؟

شرکت اپل تغییراتی را در نسخه بروزرسانی سیستم عامل خود قرار داده است که همه مدل‌های این شرکت را پشتیبانی نمی‌کند.

برنامه ویژه اپل برای سیستم عامل جدید/ آیفون شما از iOS 15 پشتیبانی می‌کند؟به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت اپل برای مدل‌های قدیمی هم بروزرسانی جدید در دسترس قرار داد. برای مثال این شرکت گوشی iPhone 6s و iPhone 6s Plus را در زمره مدل‌هایی که امسال مجاز به بروزرسانی iOS 14 بودند، قرار داد. البته تفاوت زیادی بین تراشه ۱۶ نانومتری A9 موجود در سری iPhone 6s و تراشه ۵ نانومتری A14 Bionic وجود دارد، که در حال حاضر در مدل‌های آیفون ۱۲ استفاده شده است. به عبارت دیگر، بسیاری از ویژگی های جدید موجود در iOS 14 به همان اندازه که در مدل‌های جدیدتر کار می‌کنند، در iPhone 6s اجرا نمی شوند، اما تا حدودی کار کاربر را انجام می‌دهد.

کدام مدل‌ها نسخه iOS 15 را پشتیبانی می‌کنند؟

به گفته محققان حوزه فناوری امسال پایانی بر سه مدل گوشی آیفون iPhone 6s ، iPhone 6s Plus و iPhone SE خواهد بود. که این پیش‌بینی به این معناست که سال آینده iOS 15 برای آیفون ۷ به بالا در دسترس قرار می‌گیرد. اگر این پیش‌بینی درست باشد آیفون‌هایی که بروزرسانی iOS 15 را دریافت می‌کنند شامل موارد زیر هستند:

iPhone 13 series iPhone 12 Pro Max iPhone 12 Pro iPhone 12 mini iPhone 12 iPhone 11 iPhone 11 Pro iPhone 11 Pro Max iPhone XS iPhone XS Max iPhone XR iPhone X iPhone 8 iPhone 8 Plus iPhone 7 iPhone 7 Plus iPhone SE (2nd gen.) iPod touch (7th gen.)

امسال شرکت اپل تغییراتی را در نسخه بروزرسانی خود قرار داد به طوری که ابزارهایی به سبک سیستم اندروید در اختیار کاربران است. در مورد این بروزرسانی جدید iOS 15 اطلاعات زیادی در دسترس قرار نگرفته است. در آینده برای رونمایی از سیستم عامل‌های جدید باید در WWDC 2021 این کار انجام شود که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا به میزبانی شرکت اپل برگزار شد.

برنامه ویژه اپل برای سیستم عامل جدید/ آیفون شما از iOS 15 پشتیبانی می‌کند؟

اولین بتا عمومی iOS 14 در تاریخ ۹ ژوئیه منتشر شد و این مهم را می‌رساند که سال آینده کاربران می‌توانند در همین زمان نسخه بتا عمومی iOS 15 را مشاهده کنند. اکثر کاربران گوشی آیفون در ۱۶ سپتامبر سال ۲۰۲۰ نسخه نهایی iOS 14 را نصب کردند که می‌توان تخمین زد نسخه iOS 15 نیز در همین زمان منتشر می‌شود.

بیشتر بخوانید

بررسی تخصصی سیستم عامل iOS 14 ؛ از قابلیت ویجت تا حالت بازگشت

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج