700 هکتار از مراتع باشت زیر کشت گیاهان دارویی رفت


700 هکتار از مراتع باشت زیر کشت گیاهان دارویی رفت

گچساران- ایرنا- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت گفت: 700 هکتار از مراتع این شهرستان تاکنون زیر گشت گیاهان دارویی رفته است.

سید حمید حسینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات کاشت این گیاهان دارویی از جمله آنغوزه، کرفس، جاشیر و کهور از سوی بهره برداران در قالب تعاونی انجام گرفت.

وی بیان کرد: ۲۷ هزار هکتارمرتع بدون پوشش جنگلی در این شهرستان وجود دارد که از ظرفیت بالایی برای کشت گیاهان دارویی برخورداراست.

حسینی اظهار داشت: امسال بیش از ۵۵۰ هکتار دیگر از مراتع این شهرستان زیر کشت گیاهان دارویی از جمله آنغوزه، کرفس و کهور خواهد رفت.

وی عنوان کرد: کشت گیاهان دارویی علاوه بر درآمدزایی در زمینه حفاظت از مراتع، افزایش تولید و اشتغال نیز کمک موثری خواهد کرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت گفت: بهبود و اصلاح مراتع، تقویت ریشه، افزایش پوشش گیاهی مناطق مرتعی و پیشگیری و مهار سیل از مهمترین اهداف این طرح است.

حسینی افزود: این گیاهان دارویی در ارتفاعات کوه های خامی، شاه بهرام، لار و شوش شهرستان باشت کشت شده است.

وی تصریح کرد: منطقه کوه لار محل ذخیره ۱۵۰ هکتار جاشیر خوراکی خود رو است.

حسینی افزود: منطقه حفاظت شده کوه لار تنها محل ذخیره گاه جاشیر خوراکی در این شهرستان است که بصورت پراکنده در این منطقه وجود دارد.

وی مساحت کوه لار را بیش از ۱۷ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: بیش از ۱۰۵ هزار هکتار عرصه جنگل و مرتع در شهرستان باشت وجود دارد که درختانی مانند، بلوط، بنه، کیکم، زالزالک و کنار در عرصه های جنگلی این شهرستان می رویند.

شهرستان باشت با بیش از ۲۳ هزار نفر جمعیت در فاصله یکصد کیلومتری از یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا