آزادی 76 زندانی جرایم غیرعمد در البرز


آزادی 76 زندانی جرایم غیرعمد در البرز

رئیس کل دادگستری البرز گفت: طرح پایش زندانیان هم اکنون در حال اجراست و در راستای این طرح پرونده تک تک زندانیان در حال بررسی است؛ یکی از محورهای این طرح مربوط به زندانیان جرایم غیرعمد و مهریه است که اقدامات خوبی در حال انجام است که امیدواریم خروجی مناسبی با همکاری خیرین داشته باشد.

حسین فاضلی هریکندی در جشن گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیرعمد که روز سه شنبه چهارم آذر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مصوبات ستاد ملی کرونا برگزار شد با تبریک ولادت امام حسن عسگری(ع) و آغاز هفته بسیج از زحمات و تلاش‌های مجموعه بسیج در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و بهداشتی، سازندگی و رفع محرومیت در کشور تقدیر کرد.

به گزارش ایسنا، وی به تبیین نگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به مقوله زندان پرداخت و گفت: نظام به زندان نگاه انسانی و مبتنی بر اصلاح و باز اجتماعی کردن فرد را دارد و نگاه مجازات صرف جایگاهی در این بینش ندارد؛ بنابراین هرجایی که به این نتیجه برسیم که بازگشت زندانی به صلاح جامعه، خانواده و شخص است بر اساس وظایف عمل خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان البرز اقدامات دستگاه قضایی استان در حوزه زندان‌ها را برشمرد و بیان کرد: رئیس قوه قضائیه با توجه به انتظارات و منویات مقام معظم رهبری اقدامات مهمی را در زمینه زندانیان و امکان بازگشت محکومان به آغوش جامعه و خانواده انجام داده و دادگستری استان نیز در این راستا برنامه‌های متنوعی را پیگیری و اجرایی کرده است.

وی افزود: به دلیل همین نگاه در یک سال اخیر حداقل دو جلسه از جلسات شورای مدیران در محیط زندان برگزار شده است و در مسیر عمل به دستورالعمل‌های متعددی که توسط رئیس قوه قضائیه در زمینه مدیریت شرایط کرونا در زندان‌ها صادر شده است مجموعا بیش از ۵ هزار اقدام در زمینه مرخصی و نهادهای جایگزین حبس داشته‌ایم و همچنین در اجرای قانون مجازات‌های جایگزین حبس در مورد بالغ بر ۱۵۰۰ زندانی، آزادی یا تقلیل مجازات انجام شده است.

عالی‌ترین مقام قضایی استان البرز با تشریح اقدامات در زمینه دادرسی الکترونیکی زندانیان متذکر شد: با توجه به مشکلات در حوزه اعزام زندانیان، پیش از شیوع کرونا در استان البرز از ظرفیت‌های قانونی استفاده شده و طرح دادرسی الکترونیکی پرونده‌های زندانی‌دار آغاز شد و به دلیل همین شرایط و ظرفیت‌های موجود، دادگستری استان توانست رتبه اول کشوردر زمینه دادرسی الکترونیکی را کسب کند و در جلسه اخیر شورای عالی قضایی با حضور رئیس قوه قضائیه مورد تقدیر قرار گرفت.

وی اضافه کرد: طرح پایش زندانیان هم اکنون در حال اجراست و در راستای این طرح پرونده تک تک زندانیان در حال بررسی است؛ یکی از محورهای این طرح مربوط به زندانیان جرایم غیرعمد و مهریه است که اقدامات خوبی در حال انجام است که امیدواریم خروجی مناسبی با همکاری خیرین داشته باشد.

رئیس شورای قضایی استان البرز از اقدامات اداره کل زندان‌ها، ستاد دیه و سپاه استان البرز در اجرای برنامه منجر به آزادی ۷۶ زندانی که به مناسبت هفته بسیج انجام شد تقدیر کرد و گفت: این برنامه با مشارکت فعال اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی، ستاد دیه استان، انجمن حمایت از زندانیان استان، بسیج حقوقدانان، بسیج اصناف، بسیج سازندگی، مرکز نیکوکاری اصناف، مرکز نیکوکاری شهدای زندان های استان البرز و جمعی از خیرین به سرانجام رسید.

وی افزود: در قالب این برنامه ۷۶ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد که دارای بدهی‌ای به ارزش ۲ میلیارد تومان بودند با گذشت شاکیان و کمک خیرین با پرداخت ۹۲۰ میلیون تومان آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی