اوباما: بازگشت اعتماد جامعه جهانی به آمریکا زمانبر است


اوباما: بازگشت اعتماد جامعه جهانی به آمریکا زمانبر است

باراک اوباما در گفتگویی اذعان کرد: با توجه به کاهش اعتماد بین المللی به دولت و سیاست آمریکا، بازگشت به توافق ‌های بین ‌المللی از جمله توافق هسته ‌ای برای دولت جو بایدن با موانعی رو به رو خواهد بود و به سرعت اتفاق نخواهد افتاد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از واشنگتن پست، باراک اوباما رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده آمریکا، در گفتگویی با این روزنامه درباره تجدید نظر در سیاست های آمریکا به ویژه در زمینه بازگشت به توافق ها و معاهده های بین المللی از جمله توافق هسته ای اظهار داشت: به نظرم مهم است بدانیم که اعتمادی که متحدانمان و تمام جهان به رهبری آمریکا داشتند به سرعت بازگردانده نخواهد شد.

اوباما با اشاره به جریانات اخیر در انتخابات آمریکا گفت که برای همه چنین سوالی مطرح می شود که آمریکا چقدر با ثبات خواهد بود.

وی تاکید کرد: بازگرداندن موضع آمریکا درباره چیزهایی مانند توافق هسته ای و معاهده آب و هوایی پاریس در زمینه ورود دوباره به این توافق ها برخی موانعی خواهد داشت؛ برای دیگران جای شک و تردید خواهد بود که آیا این اقدامات در دولت بعدی آمریکا باز هم به حالت قبل بازگردادنده خواهند شد.

اوباما ادامه داد: آسیب هایی وارد شده است که تغییر این وضعیت برای ما زمان خواهد برد اما شکی نیست که جو بایدن افراد مناسب را برای این اقدامات به کار گرفته است. من مطمئنم که از پس آن برخواهند آمد اما ممکن است در مدت زمان کوتاهی این اتفاق نیافتد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آمریکا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در