«نذر هوشمند» برای دانش‌آموزان کم‌برخوردار قزوینی


«نذر هوشمند» برای دانش‌آموزان کم‌برخوردار قزوینی

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قزوین گفت: در راستای اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مرحله سوم کمک مؤمنانه و مواسات، سازمان بسیج دانش‌آموزی در نظر دارد تا در سومین مرحله رزمایش کمک مؤمنانه در مسیر تأمین امکانات اولیه آموزشی و علمی در قالب «نذر هوشمند» گام بردارد.

سرهنگ محمد سرباز با اشاره به مرحله سوم کمک مؤمنانه در قالب «نذر هوشمند» اظهار کرد: فراز و نشیب‌های ایجاد شده توسط ویروس منحوس کرونا اگرچه شرایط بحرانی را برای مردم عزیز کشور ایران رقم زد اما در کنار تلخی‌ها باعث شد تا وجه مهربانی و مواسات بیش از پیش در جامعه نمایان شود.

وی افزود: زمانی که این ویروس منحوس در کشور شیوع پیدا کرد ما دیدیم که مردم ایران، چه پیر یا جوان برای لبیک‌گویی به امر ولی مسلمین چطور پای کار آمدند و در این ایام با کمک‌های مجاهدانه خود خوش درخشیدند.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قزوین بیان کرد: با توجه به موج دوم شیوع ویروس کرونا بسیاری از مراکز تحصیلی و آموزشی برای حفظ جان عزیزان ما تعطیل شد و تمامی آموزش‌ها در قالب فضای مجازی اتفاق افتاد اما دسترسی به فضای مجازی برای همگان امکان‌پذیر نبود و نیست و هستند دانش‌آموزانی که امروز بعد از گذشت دو ماه از سال تحصیلی جدید هنوز از گوشی هوشمند بهره‌مند نیستند.

وی گفت: در همین راستای سازمان بسیج دانش‌آموزی تصمیم گرفت در بخش علمی و آموزشی ورود پیدا کرده و با این کار همانند گذشته دین خدمت خود را به دانش‌آموزان نسل جدید که پرچم داران و طلایه داران انقلاب اسلامی برای تحقق تمدن اسلامی هستند ادا کند.

بنا بر اعلام روابط عمومی سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قزوین، این مسئول بیان کرد: سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قزوین در نظر دارد طی سومین مرحله از رزمایش کمک مؤمنانه برنامه‌های کمک آموزشی متعددی را در قالب «نذر هوشمند» در اختیار دانش‌آموزان قرار دهد.

وی ادامه داد: یکی از بندهای اجرایی رزمایش «نذر هوشمند» اهدای گوشی تلفن هوشمند به دانش‌آموزان کم برخوردار است که سازمان بسیج دانش‌آموزی در این زمینه با همکاری ادارهٔ آموزش و پرورش استان قزوین و سازمان بسیج فرهنگیان موفق به تهیهٔ ۱۰۰ دستگاه تلفن همراه هوشمند به مبلغ سه میلیارد ریال شد که این تلفن‌های همراه به مناسبت هفته بسیج در اختیار دانش‌آموزان نیازمند قرار می‌گیرد.

سرباز خاطرنشان کرد: از دیگر بندهای اجرایی رزمایش «نذر هوشمند» ایجاد قرارگاه کمک‌آموزشی مؤمنانه در مساجد است که این قرارگاه‌ها با همکاری فرماندهان پایگاه‌ها، امام جماعت، مربیان توانا و نخبه با محوریت فرمانده حوزه بسیج دانش‌آموزی و مربیان برتر شهرستان‌ها و قرارگاه‌های استان با محوریت مسئول سازمان و تعدادی از مربیان برتر مرکز استان آغاز به فعالیت خواهند کرد.

وی گفت: ذیل این برنامه‌ها نقاط محروم و کم برخوردار استان شناسایی شده و ضمن استفاده از ظرفیت مناطق و مربیان طرح شهید بهنام محمدی، ائمه جماعت و دانشجوهای جهت اهدای بسته‌های کمک‌آموزشی و تشکیل قرارگاه‌های آموزشی اقدامات قابل توجهی انجام خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهاره افشاری با یک چهره متفاوت پیداش شد | بهاره افشاری دیگر قابل شناخت نیست