400 میلیارد تومان در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند سرمایه‌گذاری می‌شود


400 میلیارد تومان در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند سرمایه‌گذاری می‌شود

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: با سرمایه‌گذاری 400 میلیارد تومانی در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند، زمینه اشتغال سه هزار و 500 نفر فراهم می‌شود.

حمید ملانوری روز سه‌شنبه اعلام کرد: تفاهم‌نامه آغاز فعالیت شرکت یونا گاردین از هلدینگ جاده ابریشم طی چند روز آینده در استان به امضا می‌رسد.

وی افزود: با توسعه سرمایه‌گذاری این شرکت، اشتغال‌زایی این مجموعه به ۱۰ هزار نفر افزایش خواهد یافت.

استاندار خراسان جنوبی گفت: این هلدینگ در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند مستقر می‌شود و نسبت به احداث سوله و کارگاه تولیدی اقدام خواهد کرد.

وی اظهار داشت: شرکت یونا گاردین در زمینه تولید پکیج‌های گرمایشی و مونتاژ لوازم خانگی سوپر فعالیت می‌کند که حدود ۳۰ تا ۶۰ درصد محصولات این واحد مستقر در منطقه ویژه، تولیدی است و بقیه با برند ایتالیایی مونتاژ می‌شود.

پیگیری آخرین وضعیت پروژه راه آهن بیرجند در تهران

استاندار خراسان جنوبی و مدیرعامل شرکت احداث راه آهن بیرجند - یونسی در تهران دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، دیدار ملانوری و منتظری با هدف بررسی آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه راه آهن بیرجند - یونسی صورت گرفت و با حضور مدیرعامل یکی از شرکت‌های عضو کنسرسیوم سرمایه‌گذاری راه آهن همراه بود.

مدیرعامل شرکت احداث راه آهن بیرجند - یونسی بعد از ارائه گزارش جامع از اقدامات انجام شده در زمینه تأمین منابع از طریق تسهیلات ریالی و انعقاد قرارداد تجاری با وزارت راه و شهرسازی، از استاندار خواست به عنوان عالی‌ترین مقام استان، در ادامه روند اجرای پروژه و شتاب بخشی به کارها مساعدت کند.

ملانوری نیز با استقبال از پیشنهادات ارائه شده، در زمینه همراهی و پیگیری مسایل مربوط به ابرپروژه راه آهن بیرجند، قول مساعد داد.

عملیات اجرایی قطعه ۱۶ راه آهن بیرجند - یونسی به طول ۳۲ کیلومتر در مسیر کریدور ریلی شرق کشور ۱۵ مهر ۹۸ در سفر معاون اول رییس جمهوری به خراسان جنوبی آغاز و انتظار دیرینه مردم این استان محقق شد.

در حال حاضر ۶۰ تا ۷۰ دستگاه ماشین آلات سنگین و ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر نیرو در کارگاه پروژه در ۲ شیفت کاری شاغل هستند و با هدف افزایش سرعت این ابر پروژه و اتصال بیرجند به ایستگاه یونسی هیات وزیران سال گذشته ۲ مصوبه داشت که یک مصوبه صدور قرارداد مشارکت از محدوده بیرجند تا یونسی به مبلغ چهار هزار میلیارد تومان است.

براساس این مصوبه اولین بار مدل مالی مشارکتی ۱۰-۲۰-۷۰ مصوب شد که ۱۰ درصد آورده دولت، ۲۰ درصد آورده بخش خصوصی و ۷۰ درصد تسهیلات از صندوق توسعه ملی در اختیار کنسرسیوم قرار گیرد.

اولین گام بعد از این مصوبه تشکیل کنسرسیوم ریلی متشکل از ۶ شرکت راهسازی بزرگ بود و بعد از تشکیل این شخصیت حقوقی، در گام بعدی دوم مهر ماه امسال هیات امنای صندوق توسعه ملی تشکیل و اولین بار با پرداخت تسهیلات ریالی به پروژه ریلی خراسان جنوبی موافقت شد تا در حد ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان منابع در اختیار پروژه قرار گیرد که بتوان به عنوان تسهیلات از آن استفاده کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...