نتیجه اعمال محدودیت‌ها در ستاد کرونا خراسان جنوبی بررسی شد


نتیجه اعمال محدودیت‌ها در ستاد کرونا خراسان جنوبی بررسی شد

بیرجند - ایرنا - نتیجه محدودیت‌های اعمال شده در شهرستان‌های خراسان جنوبی و نحوه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا بررسی شد.

این نشست روز سه‌شنبه به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی برگزار شد و اعمال محدودیت برای فعالیت مشاغل و اصناف به جز مشاغل گروه یک در شهرهای به رنگ قرمز، ممنوعیت ورود خودروهای غیربومی، نحوه خدمات‌دهی در ادارات و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در همه حوزه‌ها از مواردی بود که مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست اعلام شد که اگرچه در برخی شهرستان‌ها، آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا قدری کاهش یافته است اما محدودیت‌ها همچنان ادامه دارد.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری، فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی، رییس و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در این نشست حضور داشتند و فرمانداران استان نیز به صورت تصویری، برنامه‌ها و اقدامات خود را طی چهار روز اعمال محدودیت‌های جدید ارائه کردند.

طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها متناسب با وضعیت و روند بیماری کووید ۱۹ در هر شهر از صبح شنبه (اول آذر ماه) همزمان با سراسر کشور در استان خراسان جنوبی اجرا شد و در این طرح، وضعیت شهرهای کل کشور به سه دسته زرد، نارنجی و قرمز و حوزه‌ها و فعالیت‌ها در همه این شهرها در پنج بخش ادارات، تجاری، خدماتی و بازرگانی، آموزشی، فرهنگی و اجتماعی، ترددها تقسیم شده است.

بر اساس این محدودیت‌ها گروه‌های شغلی دو، سه و چهار در شهرستان‌های قرمز از اول آذر به مدت ۲ هفته تعطیل هستند، در شهرستان‌های با وضعیت نارنجی فقط گروه‌های شغلی یک و دو مجاز به فعالیت خواهند بود و در شهرهای زرد گروه‌های شغلی یک، دو و سه اجازه فعالیت دارند.

متصدیان گروه شغلی یک در شهرستان‌های قرمز و گروه‌های شغلی یک و دو در شهرستان‌های نارنجی موظف به استفاده از ماسک و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی هستند در غیر این صورت واحدهای صنفی متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی می‌شوند.

همچنین از ابتدای آذر ماه خروج خودروها با پلاک بومی و ورود خودروها با پلاک غیربومی به شهرستان‌های قرمز و نارنجی ممنوع است و در شهرستان‌های قرمز رنگ از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح هرگونه تردد خودروها در داخل شهر جز کسانی که شرایط خاص دارند، با ممنوعیت مواجه است.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد که هفت شهرستان آن دارای وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) و چهار شهرستان به رنگ نارنجی (پرخطر) است.

خراسان جنوبی که اوایل شهریور امسال با افزایش بیماران تنفسی در این استان به وضعیت هشدار بازگشته بود، بیش از ۲ ماه است که جزو استان‌های در وضعیت قرمز قرار دارد.

بنابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در ۲۴ ساعت گذشته ۳۰۱ آزمایش جدید کرونا انجام شده که از این تعداد نمونه ۱۸۳ بیمار مثبت جدید در استان خراسان جنوبی شناسایی شده است.

بیماران کرونایی شناسایی شده شامل ۳۹ بیمار بستری در بیمارستان‌ها و ۱۴۴ مورد نمونه‌گیری سرپایی بوده و شهرستان بیرجند بیشترین تعداد بیمار را به خود اختصاص داده است.

در حال حاضر ۳۷۱ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری و از این تعداد ۲۳۶ نفر مبتلای قطعی به کرونا هستند.

همچنین ۵۰ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال عمومی ۱۲ نفر مناسب نیست.

۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ طی شبانه‌روز گذشته در خراسان جنوبی جان خود را از دست دادند و شمار فوتی‌های کرونا در این استان به ۵۵۷ نفر رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب