محدودیت‌های تردد در خلخال میزان ابتلا به کرونا را کاهش داد


محدودیت‌های تردد در خلخال میزان ابتلا به کرونا را کاهش داد

اردبیل _ ایرنا _ رییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ، درمانی خلخال گفت: محدودیت‌های تردد و الزام همگان به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، میزان ابتلا به بیماری کرونا در این شهرستان را تا حدودی کاهش داده است.

به گزارش ایرنا ، دکتر محمد مهرتک روز چهارشنبه در جلسه قرارگاه فرماندهی مقابله با کرونا افزود: در حال حاضر مجموع بیماران بستری کرونایی در بخش کرونای بیمارستان امام خمینی خلخال ۲۲ نفر است که با توجه به مجموع تخت‌های در نظر گرفته شده برای بستری بیماران کرونایی ۵۰ درصد ظرفیت پیش‌بینی شده را شامل می‌شود.

وی اظهارداشت: امکانات در نظر گرفته شده برای درمان و مراقبت از بیماران کرونایی مطابق با استانداردهای تعریف شده از جمله بهره‌مندی هر بیمار کرونایی از پنج مترمربع فضا ، ارائه خدمات به ازای هر ۵۰ تخت توسط یک پرستار ، یک کمک پرستار ، یک بهیار، یک نیروی خدماتی و یک نفر مراقب و نیز ارائه مراقبت‌های لازم از سوی کارکنان شاغل در این مرکز است.

وی گفت: در صورت ادامه محدودیت‌های اجتماعی و افزایش سطح رعایت موارد پیشگیرانه توسط مردم نیازی به استفاده از باقیمانده ظرفیت بخش کرونای بیمارستان خلخال و یا برپایی بیمارستان صحرایی نخواهد بود.

فرماندار خلخال نیز در این جلسه گفت: افزایش فعالیت‌های مقابله با کرونا نباید مسوولان را از افزایش خودسرانه قیمت کالاها و خدمات در بازار غافل کند.

فریدون بابایی افزود: بر اساس گزارش‌های درفاتی صاحبان برخی از صنوف اقدام به گران‌فروشی ، ارائه خدمات به قیمت خارج از عرف به مردم و مشتریان می‌کنند که لازم است اعضای تیم بازرسی و نظارتی بازار در کنار انجام وظایف محوله در مقابله با کرونا ، افراد متخلف صنفی را شناسایی و به اداره تعزیرات حکومتی معرفی کنند.

وی همچنین با اشاره به وجود مشکل ادامه تحصیل دانش‌آموزان مناطق محروم روستایی از طریق شبکه آموزشی شاد بدلیل نبود زیرساخت‌های ارتباطی در برخی از روستاها ،خواستار پیگیری موضوع از طریق آموزش و پرورش از طریق ارائه بسته‌های آموزشی شد.

فرماندار خلخال گفت: برای حل مشکل اینترنت در روستاهای این شهرستان اقدامات مختلفی انجام شده و در ۲ هفته گذشته ۱۵ دستگاه آنتن تقویت‌کننده امواج تلفن همراه نصب شده و تا پایان سال هشت آنتن BTS روستایی برای ارتباط اینترنتی اهالی روستاها راه‌اندازی خواهد شد.

وی یکی از علل مشکل وجود اینترنت برای استفاده از بستر شبکه آموزشی شاد را کوهستانی بودن منطقه و اختلاف از سطح دریا ذکر کرد.

بابایی با بیان اینکه مسوولان و کارکنان ادارات و دستگاه‌های اجرایی موظف به ارائه خدمات تلفنی به مردم هستند ، افزود: مردم از مراجعه حضوری به ادارات خودداری کرده و امورات اداری را بصورت غیرحضوری انجام دهند.

او گفت: با همت بسیج سپاه و دانشکده علوم پزشکی طرح غربالگری سردار شهید سلیمانی برای پایش اطلاعات مردم در زمینه این بیماری در حال انجام است و انتظار از مردم همکاری با تیم‌ها و دادن اطلاعات صحیح از وضعیت جسمانی خود و خانواده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


7 راه برای اینکه سرکه سیب بیشتری استفاده کنید