زلزله 4.8 ریشتری مراوه‌تپه خسارت نداشت


زلزله 4.8 ریشتری مراوه‌تپه خسارت نداشت

گنبدکاووس - ایرنا - زمین‌لرزه 4.8 ریشتری ساعت 23:41 دقیقه چهارشنبه شب مراوه‌تپه که چهار دهم کمتر از زلزله پنجم مهر این شهرستان مرزی بود خسارتی به همراه نداشت.

گلستان استانی حادثه خیز بویژه از ناحیه سیل و زلزله است که در آخرین نمونه آن ۱۷ شهریور و پنج مهر امسال ۲ زمین لرزه با شدت بیشتر از پنج ریشتر رامیان و مراوه تپه را لرزانده و خسارت زیادی در بخش مسکن به جای گذاشت.

اگر چه شدت زمین لرزه شب گذشته، چند دهم ریشتر کمتر از زلزله مهر ماه بود اما تجربه تخریب و واردشدن آسیب به خانه ها، مردم مراوه تپه را راهی کوچه و خیابان کرد.

در زمین لرزه ۵.۲ ریشتری پنجم مهرماه امسال مراوه‌تپه که هشت پس‌لرزه داشت ۲۵۰ واحد مسکونی دچار خسارت شده بود.

اضطراب و نگرانی مردم مراوه‌تپه از احتمال وقوع پس لرزه‌ سبب شد تعدادی از مردم مرزنشین این شهرستان و دیگر شهرهای اطراف، شب گذشته را با وجود سرمای هوای منطقه در خودروها یا چادرهای مسافرتی به صبح رسانند.

در حال حاضر تیم های امدادی اورژانس و هلال احمر مراوه تپه با بسیج کامل امکانات و نیروی انسانی در آماده باش کامل به سر می برند.

فرماندار مراوه‌تپه صبح امروز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت که تاکنون گزارشی از بروز خسارت در این شهرستان به دلیل زمین لرزه دریافت نشده است.

امانگلدی ضمیر اظهار داشت: هم اکنون تمام گروه‌های امدادی عضو ستاد مدیریت بحران مراوه تپه در آماده باش کامل هستند تا به محض گزارش از خسارت احتمالی به محل حادثه اعزام شوند.

در همین پیوند دکتر منصور خوجملی مدیر شبکه بهداشت و درمان مراوه تپه نیز به خبرنگار ایرنا گفت که براثر زمین لرزه شب گذشته هیچ گزارشی از مصدومیت در این شهرستان دریافت نشده است.

به گزارش ایرنا به نقل از مرکز لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۴.۸ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) در ساعت ۲۳:۴۱ چهارشنبه شب و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

این زمین لرزه در فاصله‌های ۲۱ کیلومتری مراوه‌تپه گلستان و ۴۷ کیلومتری گرماب خراسان شمالی رخ داد.

شهرستان مراوه‌تپه ۶۷ هزار نفر جمعیت دارد که در دو نقطه شهری و ۱۰۸ روستا سکونت دارند.

گلستان استانی حادثه خیز بویژه از ناحیه سیل و زلزله است

گلستان حدود ۱.۹ میلیون نفر در سطح ۱۴ شهرستان دارد و هنوز پهنه بندی زلزله در این استان انجام نشده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)