روزانه 120 کپسول اکسیژن در اختیار بیمارستاهای بانه قرار می‌گیرد


روزانه 120 کپسول اکسیژن در اختیار بیمارستاهای بانه قرار می‌گیرد

سنندج - ایرنا - فرماندار بانه گفت: با وجود مشکلات زیاد برای تامین اکسیژن، روزانه 120 کپسول برای استفاده بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های این شهرستان تامین و در اختیار شان قرار می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، اسماعیل رستم‌پور شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد کرونا اظهار داشت: علیرغم مشکلات زیاد در این خصوص، حتی یک بیمار بدلیل کمبود اکسیژن فوت نکرده و یا با مشکل مواجه نشده است.

وی با بیان اینکه بانه جز شهرهای پرخطر استان است، اضافه کرد: با اجرای طرح محدودیت‌ها بیش از ۷۰ درصد مردم ماسک زده و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

رستم‌پور افزود: دورهمی‌ها و مهمانی‌های خانوادگی یکی از کانون‌های مهم شیوع کرونا در بانه است و علیرغم محدودیت‌های اعمال شده برخی شهروندان در خانه باغ‌های بیرون شهر دور هم جمع می‌شوند که این کار باعث شیوع کرونا است.

وی یادآور شد: اکیپ‌های نظارت بر سازمان ها و اماکن عمومی در این شهرستان تشکیل و از اصناف فعال و اماکن عمومی بازرسی می‌کنند و در صورت عدم رعایت اصول بهداشتی، با متخلفان برابر قانون برخورد خواهند کرد.

دستگاه اکسیژن ساز بانه راه اندازی شد

رییس شبکه بهداشت و درمان بانه نیز با بیان اینکه در اوج شیوع ویروس کرونا تامین اکسیژن به مشکلی اساسی در بیمارستان تبدیل شده بود، گفت: دستگاه اکسیژن ساز با اعتبار۲۰ میلیارد ریال خریداری و در بیمارستان رازی نصب شد.

دکتر محمد شاهویسی افزود: بستری بیماران کرونای در مراکز درمانی بانه کاهش چشمگیری داشته که این امر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط عموم مردم محقق شده و امیدوارم این روند همچنان ادامه داشته باشد.

رییس مرکز بهداشت بانه نیز با اشاره به شاخص‌های عمده وضعیت کرونا تاکید کرد: افرادی که به مرکز ۱۶ ساعته مراجعه می‌کنند در اکثر شاخص‌ها غیر از ای سی یو، تعدادشان کم نشده ولی در شاخص موارد مثبت، بستری و مراجعه سرپایی به بیمارستان و مراکز درمانی حدود یک سوم کاهش داشته‌ایم.

محمدعلی مسلمی یادآور شد: در نمونه گیری از موارد مثبت نیز ۳۰ درصد کاهش داشتیم ضمن اینکه در اوج بحران شیوع ۶۰ درصد نمونه گیری ها مثبت بود که بایداین شاخص به کمتر از ۱۰ درصد برسد.

وی با بیان اینکه بطور میانگین روزانه ۱۵ مورد از نمونه گیری ها مثبت است، گفت: چرخه انتقال ویروس همچنان فعال است و خطر رفع نشده و احتمال افزایش وجود دارد ولی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، قطع می‌شود.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها