امید در دل مردم روستای چاه صحاری شهرستان خمیر قوت گرفت


امید در دل مردم روستای چاه صحاری شهرستان خمیر قوت گرفت

بندرعباس- ایرنا- دومین بازدید و سرکشی امام جمعه شهرستان خمیر از روستاها و مناطق محروم این شهرستان روز پنج‌شنبه به همراه جمعی از خیران و اعضای شورای روستا، از روستای چاه صحاری انجام و ساخت منازل مسکونی توسط خیران نخستین اقدام در این بازدید بود.

طبق برنامه هفتگی، هفته‌ای یک روز از برنامه‌های امام جمعه شهرستان خمیر بازدید از روستاها و رسیدگی به مناطق محروم اختصاص دارد که این هفته روستای چاه صحاری از توابع بخش مرکزی شهرستان خمیر مورد رسیدگی قرار گرفت.

امام جمعه شهرستان خمیر در این باره گفت: هدف اصلی از بازدیدهای هفتگی از روستاها، رصد و پیگیری مشکلات زیربنایی این روستاها و پیگیری مطالبات جدی مردم و مطالبه‌گری از حقوق محرومان و همچنین پای کارآوردن مسوولان شهرستان، استان و حتی کشوری است.

حجت‌الاسلام شعیب صالحی در گفت‌وگو با ایرنا بیان داشت: روستای چاه صحاری تقریبا در ۱۰ کیلومتری شهر بندرخمیر(بین بندر پهل و شهر خمیر) قرار دارد و با جمعیتی نزدیک به ۵۰۰ نفر، حدود ۱۳۰ خانوار در آن زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: روستای چاه صحاری یکی از روستاهای فقیرنشین بندرخمیر است که بیشتر مردم این روستا از برادران اهل سنت هستند و به رغم شغل اصلی مردم این روستا که صید و صیادی است اما به دلیل مشکلات عمده در حوزه صیادی بیشتر مردم این روستا فقیر و نیازمند رسیدگی معیشتی و توجه ویژه هستند.

امید در دل مردم روستای چاه صحاری شهرستان خمیر قوت گرفت

امام جمعه بندر خمیر گفت: در این بازدید سرکشی از چند خانواده دارای معلولیت را آغاز کردیم و بعد با مردم روستا دیدار و مشکلات آن‌ها را از نزدیک دیدیم و با نشست صمیمانه‌ای که بین مردم این روستا انجام شد با دغدغه‌ها و کمبودها آنان بیشتر آشنا شدیم و برای پیگیری آن نیز مسوولان و خیران قول‌های مساعدی دادند که باعث دلگرمی و امید بین آنان شده است.

حجت‌الاسلام صالحی گفت: نخستین اقدامی که در دستور کار قرار گرفته، ساخت منازل مسکونی توسط خیران با همکاری گروه‌های جهادی شهرستان برای برخی از مردم بود که خبر مسرت‌بخشی برای مردم این منطقه است.

وی در بخش دیگری نبود زیرساخت‌های آموزشی و بهداشتی و اشتغال پایدار را اصلی‌ترین مشکلات مردم این روستا عنوان کرد و افزود: از مشارکت و همراهی خیران و مجموعه نیک اندیش‌ بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) برای توسعه این روستا استقبال می‌کنیم.

امام جمعه خمیر ادامه داد: صنایع و معادن اطراف این روستا چندان اقدام برای بکارگیری روستانشین ندارند و مردم اغلب یا صیاد و یا روی شناورهای صیادی دیگران و صنایع معدنی اطراف روستا کارگری و برخی نیز بیکار هستند.

به گفته صالحی، در این روستا فقط یک مدرسه ابتدایی وجود دارد و برای ادامه تحصیل در مقطع راهنمایی و دبیرستان خانواده‌ها باید فرزندانشان را به روستاهای اطراف و شهرخمیر بفرستند که حدود ۸ تا ۱۰ کیلومتر فاصله است.

امید در دل مردم روستای چاه صحاری شهرستان خمیر قوت گرفت

وی گفت: به دلیل مشکلات مالی و درمواردی بدلیل بعد مسافت برای یک نوجوان برخی خانواده‌ها از ادامه تحصیل فرزندان خود منصرف می‌شوند که در آینده دچار مشکلات بیشتری به ویژه درحوزه‌های اجتماعی می‌شوند.

امام جمعه خمیر اضافه‌کرد: مردم برای پیگیری امورات ادارای خودشان به طور معمول با موتورسیکلت به شهرخمیر مراجعه می‌کنند که به واسطه همین نوع رفت و آمدها تاکنون چندین بار در مسیر دچار سانحه شده‌اند و خانواده‌ها دچار مشکلاتی بیشتری شده‌اند.

صالحی از دیگر مشکلات موجود در روستای چاه صحاری شهرستان خمیر به نبود خانه بهداشت روستا اشاره کرد که لازم است خیران و مسوولان در این حوزه نیز ورود جدی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: حضور امامان جمعه به همراه سایر مسوولان در مناطق محروم و روستاهای دورافتاده نویدبخش همت آن‌ها برای رفع محرومیت‌زدایی از روستاهاست، اما مهم‌تر از آن اقدام عملی برای رفع مشکلات و مطالبات به حق مردم است.

امام جمعه شهرستان خمیر یادآور شد: ارتباط مسوولان با مردم روستایی باید صمیمی و قلبی باشد، مردم نباید احساس کنند مسوولان آن‌ها را رها کرده‌اند و اگر مردم حضور مسوولان و پیگیری و تلاش آن‌ها را در اقدام‌های عملی ببینند، احساس امید در مردم زنده می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر تیپ و چهره دومین بازیگر نقش «نجلا» / محیا دهقانی جنجال کرد!