پیگیری اخذ مجوز آموزش غیرحضوری داوطلبان سطح 4 حوزه علمیه خواهران


پیگیری اخذ مجوز آموزش غیرحضوری داوطلبان سطح 4 حوزه علمیه خواهران

شفقنا- مسئول مرکز آموزش‌های غیرحضوری حوزه‌های علمیه خواهران از افزایش 80 نفری داوطلبان آموزش غیرحضوری سطح سه در سال جاری خبرداد و گفت: دریافت مجوز آموزش‌ غیرحضوری برای داوطلبان سطح چهار درحال پیگیری است. به گزارش شفقنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی قندی ظهر پنجشنبه 6 آذر در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور مدیر حوزه‌های علمیه...

پیگیری اخذ مجوز آموزش غیرحضوری داوطلبان سطح 4 حوزه علمیه خواهرانپیگیری اخذ مجوز آموزش غیرحضوری داوطلبان سطح 4 حوزه علمیه خواهران

شفقنا- مسئول مرکز آموزش‌های غیرحضوری حوزه‌های علمیه خواهران از افزایش ۸۰ نفری داوطلبان آموزش غیرحضوری سطح سه در سال جاری خبرداد و گفت: دریافت مجوز آموزش‌ غیرحضوری برای داوطلبان سطح چهار درحال پیگیری است.

به گزارش شفقنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی قندی ظهر پنجشنبه ۶ آذر در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری عضو مجلس خبرگان رهبری و نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که در دفتر جامعه مدرسین انجام شد، اظهار کرد: امسال در حوزه آموزش‌های غیرحضوری برای سطح سه ۷۰۰ داوطلب ثبت نام کردند که ۵۴۴ نفر از آن‌ها پذیرفته شده و در نهایت ۵۱۶ نفر کد طلبگی دریافت کردند که این آمار نسبت به سال گذشته ۸۰ نفر افزایش داشته است.

او با اشاره به اینکه آموزش‌های غیرحضوری در سطح دو پذیرش انجام نمی‌شود، اضافه کرد: امیدواریم با دریافت مجوزها بتوانیم آموزش غیرحضوری در سطح چهار را نیز دنبال کنیم.

مسئول مرکز آموزش‌های غیرحضوری حوزه‌های علمیه خواهران گفت: آموزش غیرحضوری در سال ۸۸ نخستین دوره طلبگی خود را آغاز کرده و از سال ۹۶ به بعد نیز خروجی‌های آموزش به عرصه مدیریت و تدریس در مدارس و همچنین عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی ورود کرده‌اند.

او با بیان اینکه پذیرش در حوزه آموزش غیرحضوری به صورت حضوری انجام می‌شود، تصریح کرد: افرادی که بیش از ۶۷ واحد سطح دو را گذارنده باشند اما برای ادامه تحصیل حضوری خود با مشکل روبرو باشند می‌توانند به صورت غیرحضوری تحصیل خود را دنبال کنند هر چند اکنون تعداد آن‌ها زیاد نیست.

قندی با بیان اینکه از میان ۱۲ رشته مصوب برای سطح سه حوزه‌های علمیه خواهران سه رشته مجوز به صورت غیرحضوری آموزش داده می‌شود، عنوان کرد: هرچند اکنون آموزش‌های حضوری نیز با استفاده از بستر فضای مجازی و به صورت نیمه حضوری یا غیرحضوری دنبال می‌شود اما تلاش کرده‌ایم تا سطح علمی طلاب غیرحضوری بالاتر از طلاب حضوری باشد.

او گفت: به نظر می‌رسید که استقبال از آموزش غیرحضوری با وجود سختی‌های این حوزه کم باشد اما استقبال چشم‌گیر طلاب چیز دیگری را به اثبات رساند؛ طلاب از تدریس‌ها اظهار رضایت کرده‌اند چراکه اساتید شاخص و توانمند در این حوزه فعالیت دارند و همه فعالیت‌ها بر اساس قوانین مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران دنبال می‌شود.

مسئول مرکز آموزش‌های غیرحضوری حوزه‌های علمیه خواهران گفت: سال گذشته با شیوع ویروس کرونا تولیدات آموزش غیرحضوری در اختیار اساتید و مدارس قرار گرفت و در این زمینه اساتید آموزش غیرحضوری در ارائه دروس به اساتید مدارس کمک کردند.

او با اشاره به اینکه در آموزش غیرحضوری ۳۵ درس به صورت آنلاین و دیگر دروس به صورت آفلاین به طلاب ارائه می‌شود، گفت: دروس برخط ۶۵ درصد آموزش‌ها را به خود اختصاص می‌دهند و حضور طلاب در این کلاس‌ها نیز نمره مشخصی دارد.

قندی با بیان اینکه اکنون نیز برخی از اساتید مدارس در سامانه مدرس از دروس ارائه شده توسط اساتید آموزش‌های غیرحضوری استفاده می‌کنند، عنوان کرد: تدریس آموزش‌های غیرحضوری به صورت متمرکز انجام می‌شود و اکنون در شرایط کرونایی آزمون به صورت آنلاین انجام خواهد شد درحالی که اگر مدارس حضوری شوند طلاب آموزش‌های غیرحضوری نیز برای آزمون به مدارس مراجعه خواهند کرد.

او ادامه داد: تلاش کرده‌ایم تا برای دروس مختلف اساتید مختلف را معرفی کنیم تا طلاب بتوانند در کلاس درس استاد مورد نظر خود حضور یابند.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد