قبور مطهر بیش از سه هزار شهید استان یزد گلباران شد


قبور مطهر بیش از سه هزار شهید استان یزد گلباران شد

یزد- ایرنا- قبور مطهر سه هزار و 850 شهید استان یزد در آخرین روز بزرگداشت هفته بسیج ( 30 آبان الی 6 آذر ) عصر پنجشنبه با حضور جمعی از خانواده‌های معظم شهدا ،تعدادی از مسوولان و اقشار مختلف مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی در شهرها و روستاها گلباران شد.

به گزارش ایرنا، در این آیین معنوی شرکت‌کنندگان با شاخه‌های گل و ذکر فاتحه یاد و خاطره شهیدان والامقام انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.

قبل از این مراسم تعدادی از مردم و مسوولان با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و شیوه‌نامه‌های بهداشتی با حضور در مسجد حظیره به مقام شهید محراب آیت‌الله محمد صدوقی امام جمعه فقید شهر یزد و نماینده سابق حضرت امام خمینی(ره) در این استان ادای احترام کردند.

این مراسم در مرکز استان با حضور مسوولان با رعایت نکات بهداشتی و حضور افراد محدود در گلزار شهدای خلدبرین با غبارروبی و عطر افشانی قبور شهیدان و اسوه‌های ایثار و فداکاری برگزار شد .

استان یزد با یک‌ میلیون و ۲۰۰ نفر جمعیت سه هزار و ۸۵۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و امسال هفته بسیج با ۴۰ عنوان برنامه شاخص در ۱۰ شهرستان استان یزد برگزار شد.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز ( پنجشنبه ) گفت: با فوت ۴۸۲ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار افراد متوفی قطعی به بیماری کووید- ۱۹ در کشور به ۴۶ هزار و ۶۸۹ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد و وضعیت چهار استان هم زرد و نارنجی است.

سیما سادات لاری افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر ششم آذر ۱۳۹۹ بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۹۶۱ بیمار جدید شناسایی شدند که از این تعداد ۲ هزار و ۴۳۹ نفر نیاز به بستری در بیمارستان داشتند و با این حساب، مجموع بیماران کووید- ۱۹ در کشور به ۹۰۸ هزار و ۳۴۶ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۶۳۳ هزار و ۲۷۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین پنج هزار و ۸۴۹ نفر در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون پنج میلیون و ۹۵۵ هزار و ۷۲۴ آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در کشور انجام شده است.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید- ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ ( فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تایید کرد.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه و سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علایم بیماری کووید- ۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس دچار بیماری خفیف می شوند.

محدودیت های جدید کرونایی از شنبه اول آذر در ۴۴۸ شهر شامل ۱۶۰ شهر با وضعیت قرمز، ۲۰۸ شهر با وضعیت نارنجی و ۸۰ شهر با وضعیت زرد به مدت دو هفته اجرا می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج