روسیه موشک ضد ناوهای هواپیمابر آزمایش کرد


روسیه موشک ضد ناوهای هواپیمابر آزمایش کرد

مسکو - ایرنا - وزارت دفاع روسیه از آزمایش موشک «تسیرکون» که هشت برابر سرعت صوت سرعت دارد و به قاتل ناوهای هواپیمابر معروف شده است ، خبر داد.

به گزارش ایرنا، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که روز پنجشنبه با موفقیت موشک مافوق صوت تسیرکون را در دریای سفید (شمال روسیه) آزمایش کرده است.

این موشک با سرعت بیش از ۸ برابر صوت و پیمودن ۴۵۰ کیلومتر به هدف تعیین شده در دریای بانتز اصابت کرد.

در بیانیه گفته شده است: موشک تسیرکون از ناو «آدمیرال گورشکوف» از دریای سفید پرتاب شد و به هدفی که در دریای بارنتز تعیین شده بود اصابت کرد.

محدوده محل آزمایش موشک مافوق صوت با استقرار چند ناو ناوگان شمال روسیه از جمله رزمناو مارشال اوستینوف برای تردد کشتی ها بسته شده بود.

روسیه از دو سال پیش آزمایش موشک مافوق صوت جدید خود به نام تسیرکون را آغاز کرده است.

براساس گزارش رسانه های روسی، موشک مافوق صوت تسیرکون با سوخت جامد و رادار گریز، می تواند اهداف را در فاصله حدود ۵۰۰ کیلومتری نابود کند که تا ۸۰۰ کیلومتر نیز می تواند افزایش یابد.
اطلاعات مربوط به تسیرکون که به مراتب قوی تر از موشک های بالدار کالیبر استفاده شده در عملیات علیه گروه های تروریستی ضدسوری بشمار می رود، هنوز انتشار نیافته است.
قرار است پس از پایان مراحل آزمایش موشک تسیرکون، برخی زیردریایی های اتمی و ناوهای پیشرفته روسی از جمله زیردریایی هسته ای خاکسی و رزمناو اتمی پتر کبیر به این موشک های جدید مجهز شوند.

وزارت دفاع روسیه امروز همچنین از آزمایش موفق یک موشک جدید ویژه سامانه پدافند ضد بالستیک خبر داده بود.

فیلم پرتاب این موشک ضدموشک های بالستیکی روز پنجشنبه در کانال یوتیوب وزارت دفاع روسیه منتشر شده است.

این موشک جدید از میدان آزمایش «ساری-شاگان» روسیه در قزاقستان پرتاب شده و به هدف تعیین شده اصابت کرد که محل اصابت و فاصله از مکان پرتاب اعلام نشده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر