داوطلبان مرد کنکور دکتری 1400چه شرایطی باید داشته باشند؟


داوطلبان مرد کنکور دکتری 1400چه شرایطی باید داشته باشند؟

داوطلبان مرد برای شرکت در کنکور دکتری ناپیوسته سال 1400 برای ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی باید شرایط ویژه‌ای داشته باشند.

داوطلبان مرد کنکور دکتری 1400چه شرایطی باید داشته باشند؟به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ثبت‌نام برای آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۰ از یک‌شنبه ۲ آذر آغاز شده و تا یک‌شنبه ۹ آذر ۹۹ ادامه دارد. ثبت‌نام تنها به صورت اینترنتی و از طریق سایت اطلاع رسانی سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org انجام خواهد پذیرفت.

همه متقاضیان ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۰ برای پذیرش در دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی می‌توانند با در نظر داشتن شرایط عمومی و اختصاصی در این آزمون شرکت کنند.

داوطلبان مرد برای شرکت در کنکور دکتری باید شرایط مربوط به مقررات نظام وظیفه عمومی را داشته باشند.

مقررات نظام وظیفه عمومی

بر اساس اعلام رسمی سازمان نظام وظیفه عمومی نیروی انتظامی، داوطلب مرد ملزم است به هنگام پذیرش در دانشگاه (قبولی قطعی و ثبت نام)، یکی از شرایط مشروحه زیر را از لحاظ وضعیت مشمولیت و مقررات وظیفه عمومی دارا باشد و یکی از کد‌های ۱۱ گانه ذیل را در بند ۱۵ فرم تقاضانامه ثبت‌نام اینترنتی درج کند، در غیر اینصورت مجاز به ادامه تحصیل نخواهد بود.

دارا بودن کارت پایان خدمت هوشمند

دارا بودن کارت معافیت دایم هوشمند (کفالت، پزشکی، ایثارگران، موارد خاص و ...)

فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری عمومی دارای برگ آماده به خدمت بدون غیبت (که تاریخ فراغت از تحصیل آنان در سنوات مجاز تحصیلی باشد) و زمان پذیرش و ثبت نام آنان در دانشگاه قبل از تاریخ اعزام به خدمت (مندرج در برگ اعزام) است.

تبصره: افرادی که تاریخ اعزام به خدمت آنان قبل از اعلام قبولی دانشگاه باشد، لازم است در تاریخ مقرر (مندرج در برگ اعزام) به خدمت اعزام شوند. بدیهی است در صورت قبولی در دانشگاه و دارا بودن سایر شرایط و ضوابط، جهت ادامه تحصیل از خدمت ترخیص خواهند شد. در غیر این صورت غایب محسوب شده و مجاز به ادامه تحصیل نخواهند بود.

دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری عمومی که تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ در سنوات مجاز تحصیل (برابر تبصره ۱ و ۲ ماده ۳۳ قانون وظیفه عمومی) فارغ التحصیل می‌شوند.

فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری عمومی که در سقف سنوات مجاز فارغ التحصیل شده و از تاریخ فراغت از تحصیل آن‌ها تا زمان پذیرش در مقطع دکتری تخصصی، بیش از یک سال سپری نشده و وارد غیبت نشده باشند.

کارکنان متعهد خدمت در سازمان‌ها و یا وزارتخانه‌ها با ارائه گواهی اشتغال به خدمت و موافقت بالاترین مقام اجرایی سازمان مربوط برای ادامه تحصیل

کارکنان پایور شاغل در نیرو‌های مسلح با ارائه گواهی اشتغال به خدمت و موافقت سازمان مربوط برای ادامه تحصیل

طلاب علوم دینی دارنده مدرک کارشناسی ارشد و یا دکتری عمومی و دارای معافیت تحصیلی حوزوی

در صورتی که که مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور یا مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان و یا اصفهان تأیید کنند که طلبه قادر است ضمن اشتغال به تحصیل در حوزه، به موازات آن در دانشگاه نیز تحصیل کند، با همان معافیت تحصیلی حوزه، اشتغال به تحصیل وی در دانشگاه بالامانع است. بدیهی است هر موقع حوزه علمیه معافیت تحصیلی طلب‌های را لغو یا خاتمه یافته اعلام کند، ادامه تحصیل وی در دانشگاه منوط به اجازه سازمان وظیفه عمومی و صدور معافیت تحصیلی دانشگاهی است. این دسته از دانشجویان برای ثبت نام در هر ترم تحصیلی باید نامه موافقت حوزه علمیه مربوط و معافیت تحصیلی حوزوی را ارائه کنند.

مشمولان دارای برگه معافیت موقت هولوگرام دار بدون غیبت (پزشکی، کفالت و یا ...) در مدت اعتبار آن. این مشمولان باید مجوز الزام برای ثبت نام در دانشگاه را از معاونت وظیفه عمومی استان محل استقرار دانشگاه اخذ کرده و با احراز سایر شرایط و مقررات وظیفه عمومی می‌توانند در دانشگاه ثبت نام و ادامه تحصیل دهند.

کارکنان وظیفه (در حال خدمت) فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری عمومی در سنوات مجاز تحصیلی و بدون غیبت اولیه. این دسته از کارکنان وظیفه پس از اعلام قبولی از سوی دانشگاه، با ارائه گواهی اشتغال به خدمت، مشروط به اینکه قبلا دانشجوی اخراجی نبوده و سابقه فرار از خدمت نیز نداشته باشند، برای ادامه تحصیل پس از احراز سایر شرایط از طریق دفاتر خدمات الکترونیک پلیس+۱۰ ترخیص خواهند شد.

تبصره:کارکنان وظیفه‌ای که خدمت آنان تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ به اتمام می‌رسد، مجاز به شرکت در آزمون هستند، اما باید پس از قبولی و زمان ثبت نام در دانشگاه، کارت پایان خدمت هوشمند ارائه کنند.

دانشجویان انصرافی مقطع دکتری ناپیوسته دانشگاه ها، در صورتی که در سنوات اولیه موضوع تبصره ۱ ماده ۳۳ قانون، از تحصیل انصراف داده و همچنین از تاریخ انصراف آنان در دانشگاه و یا رشته قبلی تا زمان پذیرش در دانشگاه و رشته جدید، بیش از یکسال سپری نشده باشد، مشروط به اینکه از تاریخ ۲۲ آبان ماه ۹۰ به بعد، از امتیاز یک بار انصراف استفاده نکرده باشند.

تذکرات مهم مقررات نظام وظیفه عمومی

مشمولان غایب مجاز به ادامه تحصیل نیستند و در صورت شرکت در آزمون و قبولی در دانشگاه معافیت تحصیلی برای آنان صادر نشده و دانشگاه‌ها مجاز به ثبت نام از آنان نیستند.

مشمولان فارغ التحصیل مقطع دکتری تخصصی ناپیوسته (D.Ph) مجاز به شرکت مجدد در این آزمون نیستند.

دانشجویان اخراجی دانشگاه‌ها تا پایان خدمت دوره ضرورت و یا اخذ معافیت دائم، مجاز به ادامه تحصیل نیستند.

سنوات تحصیلی مجاز در مقطع دکتری تخصصی ناپیوسته (D.Ph) حداکثر شش سال است.

دانشجویان مورد پذیرش در دانشگاه‌ها باید جهت اخذ معافیت تحصیلی در مقطع دکتری تخصصی ناپیوسته، با برگ درخواست معافیت تحصیلی مقطع فوق به یکی از دفاتر پلیس+۱۰ شهرستان محل استقرار دانشگاه مراجعه کنند؛ در غیر این صورت مجاز به ادامه تحصیل نبوده و از ادامه تحصیل آنان جلوگیری به عمل می‌آید.

بیشتر بخوانید

امتحانات پایان ترم مجازی برگزار می‌شود ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان کنکور دکتری ۹۹ برای همه دانشگاه‌ها لازم‌الاجراست

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در