استاندار خراسان جنوبی: همه امور باید پیوست فرهنگی داشته باشد


استاندار خراسان جنوبی: همه امور باید پیوست فرهنگی داشته باشد

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: در کشور و استانی که سرشار از اندیشه، بینش و ایثار است، باید در همه امور به پیوست فرهنگی توجه شود.

به گزارش روز جمعه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، حمید ملانوری در نشست هم‌اندیشی جمعی از نمایندگان اعضای ستاد نظام جامع تبلیغ استان به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: بنا به این بیانات، کارها باید تخصصی بوده، بر مبنای کار علمی و تحقیقی باشند و از همه مهمتر اینکه پیوست فرهنگی داشته باشند.

وی اظهار داشت: علاوه بر این پروژه‌های عمرانی، بهداشتی، اجتماعی و سایر حوزه‌ها باید براساس فرهنگ بومی منطقه تعریف شوند.

استاندار خراسان جنوبی به ظرفیت‌های استان اشاره کرد و گفت: همه باید دست به دست هم بدهیم تا این ظرفیت‌ها را شکوفا کنیم و از آنها بهترین استفاده‌ها را ببریم.

وی ادامه داد: در حوزه‌های معدن، پیشینه تاریخی، چهره‌های فرهنگی، گردشگری، مذهبی و از همه مهمتر نیروی انسانی، قابلیت‌های ارزشمندی در استان داریم که باید مورد توجه قرار گیرد.

مهمترین کار تغییر نگرش و نگاه افراد جامعه است

ملانوری گفت: مهمترین کار در این زمینه تغییر بینش و نگاه افراد جامعه است، اینکه مردم استان باور کنند خراسان‌ جنوبی، استانی سرشار از استعدادهای منحصر به فرد است که اگر از آنها درست استفاده شود، می‌تواند بهبود شرایط زندگی را به همراه داشته باشد.

وی اظهار داشت: با استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه و روحانیت، مبلغان، آموزش و پرورش، جامعه دانشگاهی و فرهنگی می‌توان این تغییر باورهای موجود و جهت‌دهی آنها را رقم زد.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی گفت: مردم در تمام کشور و در استان به جامعه روحانیت اعتماد ویژه دارند و از ظرفیت روحانیت در همه حوزه‌ها باید استفاده شود.

وی متذکر شد: به واسطه اعتماد مردم، روحانیت حتما باید در کنار تمام ارکان و شئون جامعه حضور مستمر داشته باشند.

ملانوری گفت: مردم به منابر، روحانیت و شبکه‌های تبلیغ علاقه‌مند هستند و به آنها اعتماد دارند.

کارها با همسویی و همفکری بهتر پیش می‌رود

وی با تاکید بر اینکه با همسویی و همفکری همه اقشار و گروه‌ها، کارها بهتر پیش می‌رود گفت: همه ما در یک اردوگاه هستیم و از یک فرمانده فرمان می‌بریم.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب که فرمانده این اردوگاه هستند، بر هم‌افزایی و تعامل در مدیریت جامعه تاکید دارند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: مردم ایران، بهترین مردم و مستحق خدمت هستند، مردم همیشه همراه ایران، مستحق بهترین زندگی‌ها هستند.

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی، اقتصاد و معیشت افراد جامعه، مهمترین دغدغه است که برای رفع آن باید همت و اقدام جدی داشته باشیم.

ملانوری ضمن تشکر از اقدامات تاثیرگذار همه حوزه‌ها در این زمینه گفت: روحانیون و جامعه فرهنگی و تبلیغی روحانیت نیز در این خصوص اعلام آمادگی کرده‌اند که جای تقدیر دارد.

وی گفت: در شرایط کرونایی، حضور روحانیون و مبلغان فرهنگی در جمع مردم، به لحاظ روحی و روانی مؤثر است و در جهت‌دهی عواطف و احساسات نقش مهمی دارد.

نمایندگان جامعه روحانیت حاضر در این نشست نیز به طرح مباحثی درخصوص جایگاه حوزه‌های علمیه در استان پرداختند و در زمینه بهره‌برداری از قابلیت‌ها اعلام آمادگی کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا