پیش‌بینی احتمال وقوع سیل در لرستان


پیش‌بینی احتمال وقوع سیل در لرستان

خرم‌آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: احتمال وقوع سیل طی شنبه و یکشنبه پیش رو با توجه به پیش‌بینی بارش‌های گسترده در این استان دور از انتظار نیست.

به گزارش شامگاه جمعه اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان، سیدموسی خادمی در جلسه ویدئو کنفرانس ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی مدیریت بحران استان در خصوص هشدار سطح قرمز اعلام بارندگی افزود: بر اساس گزارش سازمان هواشناسی احتمال وقوع سیل طی روزهای شنبه و یکشنبه هفته آتی به دلیل بارش ها در استان محتمل خواهد بود.

وی اظهار داشت: دستگاه های اجرایی در کنار اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا باید خطرات و حوادث ناشی از سیل احتمالی را مدیریت کنند.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی لرستان وقوع سیل را محتمل بدانند تصریح کرد: باتوجه به توپوگرافی و شرایط کوهستانی استان، احتمال تبدیل بارش های بیش از حد به سیل وجود دارد بنابراین دستگاه‌های اجرایی مرتبط آمادگی لازم را داشته باشند.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: از مردم درخواست می‌شود با توجه به شرایط پیش رو، از اماکن پر خطر مانند رودخانه ها و مسیل ها فاصله بگیرند و از اتراق در حریم رودخانه یا کوهپیمایی پرهیز کنند.

خادمی با تاکید بر جمع‌آوری ادوات و ماشین آلات کشاورزی از مسیر رودخانه های لرستان ادامه داد: هرچند اولویت اول، حفظ جان مردم است اما پیشگیری از خسارات احتمالی و آمادگی برای خدمات‌رسانی در صورت وقوع سیل، مد نظر دستگاه‌های اجرایی باشد.

بنابر اعلام اداره‌کل هواشناسی لرستان سامانه بارشی قوی و سردی از امروز جمعه وارد استان شده است که بر اثر آن، تردد در جاده‌های این منطقه با اختلال همراه خواهد شد.

بر این اساس‌ فعالیت این سامانه تا روز یکشنبه آسمان لرستان را تحت تاثیر قرار می دهد که به تناوب، طی این مدت موجب ابرناکی، وزش باد شدید لحظه‌ای، کاهش دما و بارش باران همراه با رعد و برق در تمام استان می‌شود.

بر اساس پیش‌بینی ها متوسط میزان بارندگی این سامانه بارشی در لرستان بین ۵۰ تا ۷۵ میلی‌متر است و با توجه به همراهی هوای سرد با این سامانه، در نواحی سردسیر، ارتفاعات و مناطق کوهستانی استان شاهد ریزش برف خواهیم بود.

هواشناسی لرستان اعلام کرده است این سامانه باعث آبگرفتگی معابر، ایجاد روان‌آب‌های سطحی، سیلابی شدن مسیل ها، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، اختلال در تردد و لغزندگی جاده‌ها و مه آلودشدن هوا می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید