واکنش های توییتری به ترور شهید محسن فخری‌زاده


واکنش های توییتری به ترور شهید محسن فخری‌زاده

شفقنا رسانه- روز گذشته محسن فخری‌زاده، رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع به‌دست عوامل تروریستی به شهادت رسید. خبر شهادت این دانشمند هسته ای با واکنش های مسئولان و خبرنگاران در توییتر همراه بود که در ادامه برخی از آن ها را می خوانید…   به گزارش شفقنا رسانه، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در صفحه توییتر خوددر […]

واکنش های توییتری به ترور شهید محسن فخری‌زادهواکنش های توییتری به ترور شهید محسن فخری‌زاده

شفقنا رسانه- روز گذشته محسن فخری‌زاده، رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع به‌دست عوامل تروریستی به شهادت رسید. خبر شهادت این دانشمند هسته ای با واکنش های مسئولان و خبرنگاران در توییتر همراه بود که در ادامه برخی از آن ها را می خوانید…

به گزارش شفقنا رسانه، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در صفحه توییتر خوددر واکنش به ترور شهید محسن فخری‌زاده نوشت: «تروریست‌ها امروز یک دانشمند برجسته ایران را ترور ‌کردند. این بزدلی -که نشانه‌های جدی از نقش اسراییل در آن دیده می‌شود – نشانگر جنگ‌طلبی از سر استیصال مرتکبین این اقدام است.»

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم با هشتگ #شهید محسن فخری زاده نوشت: «از آن گلی که شکستید هزار غنچه بروید…»

حسام‎الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهوری هم در واکنشی توییتری در پیامی توییتری تاکید کرد: « «‏سپند»(سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع) یادگاری ماندگار و فخر آفرین است. نوآوری‌های پیشرفته دفاعی تداوم خواهد داشت.»

او همچنین در توییت دیگری با عنوان «‏چهار اصل راهبردی برای آینده نبرد» به بیان توصیه هایی خطاب به نیروهای امنیتی پرداخت و نوشت: «‏چهار اصل راهبردی برای آینده نبرد: ۱.تمرکز بیش از پیش بر شبکه‌های پیچیده نفاق و نفوذ ۲. فرماندهی یکپارچه اطلاعاتی و امنیتی ۳.هم‌افزاییِ توانایی‌ها به جای رقابت‌های کم‌حاصل ۴. بازسازی توان نفوذگری علیه دشمن صهیونیستی ۵. به‌روز رسانی شیوه‌ها و فناوری‌های مواجهه با نسل جدید منافقین.»

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان هم با اشاره به ضرورت پیگیری چنین جنایت هایی از طریق مجامع بین المللی در صفحه توییتر خود نوشت: «ترور شهید فخری زاده و دیگر دانشمندان هسته ای توسط عوامل جنایت کار صهیونیست ها، نیازمند پاسخی قاطع و سریع است. ضمن اینکه برای پایان بخشیدن به اینگونه جنایت ها، لازم است موضوع از طریق مجامع بین المللی پیگیری شود تا علاوه بر مجازات عاملان، از وقوع جنایت های احتمالی آینده پیشگیری گردد.»

سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم درباره ترور شهید محسن فخری زاده در توییتی نوشت: «‏مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا . انقلابی‌ها نه ‎تطمیع می‌شوند، نه ‎سازش می‌کنند و نه ‎تهدید در برابرشان جواب می‌دهد؛ فقط حذف فیزیکی می‌شوند!»

در این میان برخی از نمایندگان مجلس هم در صفحات توییتر خود به این اقدام تروریستی واکنش نشان دادند. جلیل رحیمی جهان آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم با تاکید بر اینکه صنعت و دانش هسته ای در ایران بومی سازی شده است، در صفحه توییتر خود نوشت: « رژیم صهیونیستی با ترور و به شهادت رساندن دانشمندان ایرانی نمی تواند مانع پژوهش و تحقیقات علمی فرزندان ایران شود. ایمان و علم را نمی توان با ترور نابود کرد.»

مصطفی میرسلیم، نماینده مجلس هم در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «شهادت ‫محسن فخری‌زاده عزم ما را در پیگیری راه اعتلای علمی برای پیشرفت کشور راسخ تر می کند. با اهتمام و مسئولیت پذیری وزارت های دفاع و اطلاعات، دشمنان از این آدمکشی طرفی نخواهند بست.»

اردشیر مطهری، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس هم با بیان اینکه دولت‌های تروریست تاوان سختی خواهند داد، در صفحه توییتر خود نوشت: «بار دیگر تروریست‌های وابسته به ‫نظام سلطه اقدام به ترور یک دانشمند ایران کردند. دولت‌های تروریست تاوان سختی خواهند داد. ضمن اینکه این ‫توحش، خللی در عزم و اراده نظام و دانشمندان ما برای دستیابی به ‫علوم مدرن و ارتقای دانش ایجاد نمی‌کند.»

احمد امیر آبادی، عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی هم در پیامی توییتری بر ضرورت بررسی موضوع ترور شهید محسن فخری‌ زاده از سوی کمیسیون امنیت ملی تاکید کرد و نوشت: « شمنان ملت ایران بدانند با این اقدام کور خللی در اراده ملت ایران ایجاد نمی‌شود. ضرورت دارد کمیسیون امنیت ملی مجلس موضوع ‫ترور دانشمند هسته‌ای را در دستور قرار داده و مصاحبه سوال برانگیز سخنگوی سازمان انرژی اتمی را بررسی و به نمایندگان ملت گزارش نماید.»

ابوالفضل عمویی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم با هشتک «انتقام حق ماست» نوشت: « ترور دانشمندان هسته ای، برنامه اتمی ایران را به عقب نمی برد. دانش هسته ای در ایران بومی شده و در پاسخ به ترورها با اراده ملی، توسعه خواهد یافت.»

وحید جلال زاده، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی هم در توییتی به این حمله تروریستی واکنش نشان داد و نوشت: «دستِ ناپاک جریان نفوذ و ترور در حوادث اخیر امنیتی، حکایت از تلاش و برنامه ریزی برای ضربه به اقتدار کشور دارد؛ باید نشان دهیم دوران بزن و در رویی تمام شده است.»

سید علی آقازاده دافساری، رییس کمیته دفاع کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی هم در صفحه توییتر خود با هشتگ «نخبه هسته ای» نوشت: «‏‫تاریخ خود بهترین گواه‌ است، جمهوری اسلامی ‌ایران از این غلط دشمن به راحتی نخواهد گذشت. وقتی دشمن عاجز می‌شود از اراده و تخصص دانشمند ایرانی، چاره‌ای جز قساوت و جنایت ندارد.»

حجت الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی، عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی هم در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «‏‫خط مذاکره را با ‫رد خون ببینید نه امید واهی به ‫گشایش اقتصادی. ترور بزدلانه شهید ‫فخری‌زاده نشان داد استکبار آمریکایی-صهیونیستی بیش از هر چیز دنبال خیال خام نابودی ایران اسلامی است. روزی با ‫برجام، روزی دیگر با تحریم و امروز هم با ترور. رحم بر گرگ درنده ظلم است بر خون شهیدان.»

محمد رشیدی، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس هم در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «پس از صدها قرینه و نشانه، از خیانت‌های مکرر ‫آمریکا و شرکای خبیثش و شهادت سرداران جبهه مقاومت و عرصه هسته‌ای، آیا هنوز عده ای ‫ترسو، دل به مذاکره بسته‌اند و اعتماد به خیانتکاران جهان را مزمزه می‌کنند؟»

محمد مهدی زاهدی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی هم در صفحه توییتر خود نوشت: «شهادت و ترور فرزندان انقلاب اگرچه نشان از استیصال دشمن است اما تذکری است به داخلی هایی که به دشمن لبخند می زنند و به او اعتماد می کنند. ترور دانشمندان و نخبگان، راهبرد دشمن در کنار جنگ نرم و میز مذاکره است.»

علی خضریان، نماینده مجلس شواری اسلامی هم در واکنش به این اقدام تروریستی نوشت: « ترور مجاهد عرصه علمی شهید محسن فخری زاده ادامه خط تروریسم دولتی صهیونیستی _ آمریکایی است که با هدف ضربه به استقلال و اقتدار جمهوری اسلامی صورت پذیرفته است. کسانی که با تفکیک دشمن به قبل و بعد از ژانویه ۲۰۱۷ پیام ضعف ارسال کردند، تردید دشمن را برای ضربه‌زدن به یقین تبدیل کردند.»

مجتبی رضاخواه، نماینده مجلس هم در توییتی نوشت: « قطعا یکی از دلایل ترور محسن فخری زاده، نشان دادن ضعف و نیاز به مذاکره است. عده‌ای خوش‌خیال تصور کردند زبان دنیا را بلدند پس مذاکره‌ کنند، غافل از اینکه دشمن قبل و بعد از ژانویه ۲۰۱۷ به دنبال ترور احمدی‌روشن‌، سلیمانی‌و فخری‌زاده‌ها بوده‌. فقط ساده‌لوح‌ها فریب دشمن را می‌خورند.»

سارا معصومی، خبرنگار پارلمانی هم در پاسخ به توییت رضاخواه نوشت: « شهید محسن فخری‌زاده از مشاوران تیم مذاکره کننده هسته‌ای در مذاکرات منتهی به برجام بود. ابتدا درباره افراد تحقیق کنید بعد از راه نرسیده گروکشی‌های سیاسی را آغاز کنید. بنیامین نتانیاهو می‌دانست شهید فخری‌زاده مرد پشت‌ پرده مذاکرات هسته‌ای بود شما که ایرانی هستید نمی‌دانید!»

محمدرضا عارف، رییس فراکسیون امید در دوره دهم مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه ‏ترور و شهادت دانشمند ایرانی، دکتر ‎فخری‌ زاده دل هر آزاده‌ای را به درد می‌آور،. ضمن تاکید بر شناسایی سریع و مجازات عاملان، لازمه پاسداشت خون این سرباز ایران‌زمین را اتخاذ دو راهبرد خواند و در صفحه توییتر خود نوشت:« ‏۱) ایجاد همدلی و همبستگی داخلی و پرهیز از تسویه‌حساب‌های جناحی و تلاش جهت شناسایی عوامل و نفوذی‌های دشمن ۲) حمایت از دستگاه دیپلماسی کشور، تشکیل کارزاری حقوقی و دیپلماتیک بر علیه سیاست‌های رژیم غاصب صهیونیستی و هم‌پیمانانش در منطقه.»

محمود صادقی، نماینده مجلس در دوره دهم در صفحه توییتر خود نوشت: «به آنها که ترور شهید محسن فخری‌زاده را دستمایه‌ی رقابت‌های سیاسی کرده‌ و آن را به توافق هسته‌ای ربط می‌دهند، یادآوری می‌کنم شهیدان شهریاری، علیمحمدی، احمدی روشن و رضایی نژاد همه در سال‌های ۸۸ تا ۹۰ ترور شدند. یعنی زمانی که شما قطعنامه‌های شورای امنیت را ورق پاره می‌دانستید.»

شهیندخت مولاوردی معاون پیشین رئیس جمهور در امور زنان هم در توییتی نوشت: « تروریسم دولتی نقض آشکار حقوق بین الملل و اقدام‌ جنگ افروزان علیه صلح و امنیت بین المللی است. به حرمت خون سربازان وطن، اکنون نه زمان تسویه حساب سیاسی و‌ نشاندن دوست جای دشمن که زمان اجماع برای امنیت و‌ منافع ملی است؛ مراقب باشیم انگشت اتهام‌ را درست نشانه رویم. »

سارا معصومی در توییت دیگری توضیح داد: « ۱.سرقت اسناد هسته‌ای از قلب تهران ۲.ترور شهید قاسم سلیمانی ۳.خرابکاری در تاسیسات هسته‌ای ۴.تهدید مشخص به هدف قرار دادن تاسیسات یا حمله موردی به ایران. سوال این است که نهادهای امنیتی و سرویس‌های اطلاعاتی دقیقاً مشغول چه کاری هستند؟جاسوس های اسرائیل تا کجا نفوذ کردند؟ محسن فخری‌زاده سال ها سوژه ترور اسرائیل بود و حالا درست در سالگرد ترور شهدای هسته‌ای و در شرایطی که ایران باید در آماده‌باش کامل امنیتی به دلیل تهدیدهای آمریکا و اسرائیل و توطئه سعودی باشد ترور شد. دوستانی که از اشراف امنیتی و اطلاعاتی ایران تا قلب تل‌آویو سخن می‌گفتند، کجا هستند؟ »

داوود حشمتی، روزنامه نگار هم در توییتی تاکید کرد: «یکبار هم شده عقل به خرج بدهید و با همکاری نهادهای بین‌المللی این ترور را بررسی و تا رسیدن به سرنخ اصلی در رژیم تروریستی اسراییل که دست به ترور دولتی می زند، آن را رها نکنید.»

روزبه علمداری سردبیر پایگاه خبری جماران هم در یک رشته توییتی به نقل از سردار حسین علایی نوشت: «باید دید چه ضعفی در ساختار و ساز و کارهای دستگاه های امنیتی ایران وجود دارد که علیرغم محتمل بودن ترور افرادی مانند شهید فخری زاده و پیش بینی محافظ برای آنها باز هم عملیات إسرائیل موفق می شود!! این ترور نشان می دهد که واکنش های عملیاتی و دیپلماتیک ایران در برابر این ترورها بازدارنده نبوده است. امید است شهادت دکتر فخری زاده موجب انهدام تشکیلات اطلاعاتی و عملیاتی اسرائیل در داخل ایران شود و جمهوری اسلامی بتواند بر صهیونیست ها در این زمینه مسلط شود. اسرائیل تا کنون برای مقابله با برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران تمام ظرفیت های اطلاعاتی، امنیتی، سایبری، عملیاتی و دیپلماتیک خود را بکار گرفته است و باید احتمال داد که این برنامه ادامه خواهد یافت. روش ترور رئیس سازمان پژوهشی و نوآوری وزارت دفاع مشخص می سازد که ساختار عملیاتی اسرائیل در ایران بسیار مجهز، پیشرفته و متکی بر اطلاعات دقیق است».

مرتضی غرقی، خبرنگار شبکه خبر هم در توییتی نوشت: «ترور شهید فخری زاده می تواند کار منافقین و جناح افراطی حزب لیکود باشد. آنها با این هدف ترور کرده اند که ایران به اسراییل حمله کند و اسراییل هم پاسخ دهد و کشیده شدن پای امریکا به جنگ و ضربه آخر ترامپ به ایران، اما اگر ایران پاسخ ندهد این ترور برای رژیم صهیو نیستی بدون هزینه است. »

محسن ماندگار، روزنامه نگار هم نوشت: «انتخاب چنین زمانی برای ترور فخری زاده بسیار حساب شده است. صهیونیست ها با اطلاع از مناسبات سیاسی داخل ایران، با این ترور به ‌دنبال کورکردن روزنه های جدید در روابط ایران و آمریکا هستند. بن سلمان و ترامپیست ها نیز از این ترور سود کامل می‌برند. همسویی برخی در داخل با صهیونیست ها جای تامل دارد.»

سعید ملکی، روزنامه نگار هم در صفحه توییتر خود نوشت: «همه ی آقایون در حال عرض تسلیت و شعار دادن برای انتقام و پیگیری هستند. یک نفر بگوید چرا بعد از این همه تجربه ی ترور شدن نیروهای بزرگ و علمی، نتوانسته اید یک پروتکل امنیتی درست و پیمودن داشته باشید و دوباره اتفاق افتاده؟! چرا؟!»

او در توییت دیگری به نقل از آموس یادلین، فرمانده سابق اطلاعات ارتش اسرائیل نوشت: «ترور محسن فخری زاده می تواند ایران را به سوی واکنش خشونت آمیزسوق دهد تا در مدت زمان باقی مانده از ریاست جمهوری ترامپ بهانه لازم برای حمله آمریکا به تأسیسات هسته ای ایران فراهم شود.»

محمد حسین خوشوقت، مدیر مسئول «فرارو» هم در توییتی نوشت: « گر چه بسیار محتمل است آرایش نظامی امریکا در خلیج فارس و استقرار بمب افکن های B-52 یک عملیات فریب علیه ایران بوده تا بتوانند فخری زاده را ترور کنند، اما محتمل است تا ۲۰ ژانویه سلسله حملات امنیتی و نظامی علیه ایران، برنامه منطقه ای بایدن را در نطفه خفه کنند.»

حسین دلیریان، ‏‏‏خبرنگار و کارشناس مسائل دفاعی – امنیتی هم در واکنش به ترور شهید فخری زاده نوشت: «ترور شهید فخری‌زاده نتیجه همکاری و اتحاد سه سازمان تروریستی موساد، سیا و منافقین بود. او قاسم سلیمانیِ صنعت دفاعی و فخر ایران بود. امیدوارم روزی بتوانیم درباره خدماتش به این کشور قدری صحبت کنیم.»

داود نعمتی انارکی، استاد ارتباطات هم با اشاره به منش و شخصیت شهید فخری زاده توییت زد: «جامعه، شهید فخری زاده را نمی شناخت اما او مدیر و دانشمندی بود که هیچ های و هویی نداشت، کارش را می کرد و به نتیجه درست می اندیشید، وخداوند چنان او را به جامعه نشان داد که مدیران های و هوی مندی که برای بزرگنمایی خود گام ها بر می دارند، به گرد پایش هم نمی رسند.»

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا