گتوند میزبان مسابقات زیبایی اسب کشور شد


گتوند میزبان مسابقات زیبایی اسب کشور شد

دزفول-ایرنا-رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان گتوند گفت: این شهرستان به عنوان میزبان مسابقات قهرمانی کشوری زیبایی اسب انتخاب شد.

بهزاد جعفرزاده جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این رقابت ها با رعایت پروتکل های بهداشتی کرونا برگزار می شوند، افزود: چهار شهرستان گتوند، دزفول، اهواز و شوش، درخواست میزبانی این مسابقات را دادند که شهرستان گتوند به علت ظرفیت بالا در این رشته ورزشی به عنوان میزبان این رقابت کشوری اسب اصیل ایرانی انتخاب شد.

وی ادامه داد: این رقابت ها ۲۸ و ۲۹ آذرماه در مجموعه ورزشی جهان پهلوان تختی شهرستان گتوند برگزار می شوند که بیش از ۱۵۰ شرکت کننده از مناطق مختلف ایران در این مسابقات به رقابت می پردازند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان گتوند گفت: پرورش اسب در شهرستان گتوند به ویژه بخش عقیلی قدمت بالایی دارد و تاکنون مقام های زیادی در مسابقات کشوری کسب کرده اند.

وی ادامه داد: ثبت نام از شرکت کنندگان در این رقابت کشوری از هفته آینده آغاز می شود و به مدت یک هفته ادامه دارد.

جعفرزاده گفت: هفته گذشته رئیس کمیته زیبایی فدراسیون سوارکاری کشور در شهرستان گتوند حضور یافت و با اشاره به ظرفیت های بالای این منطقه در پرورش اسب بر میزبانی این شهرستان برای مسابقات تاکید داشت.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان گتوند به خدمات مهری خانم قره گوزلو همسر مجیدخان بختیاری در پرورش اسب در بخش عقیلی شهرستان گتوند اشاره کرد و گفت: مهری خانم سابقه خدمات ماندگارچندین ساله ای در زمینه احیا و پرورش اسب اصیل ایرانی داشته است.

به گفته رئیس هیات سوارکاری خوزستان، ۳۰۰ باشگاه سوارکاری در استان فعال است.

به گزارش ایرنا، صنعت پرورش اسب همواره جایگاه ویژه ای در شهرستان گتوند به ویژه بخش عقیلی داشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق