ثبت احوال بوشهر درهفته جاری تنها خدمات ولادت و فوت ارائه می‌کند


ثبت احوال بوشهر درهفته جاری تنها خدمات ولادت و فوت ارائه می‌کند

بوشهر-ایرنا- مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: اداره کل ثبت احوال این استان در هفته جاری تنها خدمات ضروری ثبت ولادت و فوت را ارائه می‌کند و مردم مراجعه خود برای دریافت خدمات غیر ضروری را به هفته آینده موکول کنند.

اسکندر پاسالار روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا، بیان کرد: دراین هفته اداره ثبت احوال فعال است و بر اساس محدودیت‌های ۲ هفته‌ای اعلامی ستاد ملی مقابله با کرونا دو سوم نیروها بر سر کار خود حاضر هستند.

وی افزود: با این حال خدماتی چون تعویض شناسنامه، تغییر نام و نام خانوادگی و سایر خدمات غیر ضروری در هفته‌های آینده انجام می‌شود و بوشهری‌ها در همه ادارات ثبت احوال این استان برای حفظ سلامتی خود در این هفته مراجعه نکنند.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر عنوان کرد: بیشترین تعداد مراجعه‌ها برای دریافت خدمات ثبت احوال مربوط به ثبت ولادت، دریافت کارت ملی هوشمند و تعویض شناسنامه است که تعویض شناسنامه و کارت هوشمند در دفاتر پیشخوان ثبت احوال انجام می‌شود.

پاسالار گفت: میانگین تعداد مراجعه‌ها به ثبت احوال استان بوشهر در یک ماه برای درخواست و تحویل کارت ملی هوشمند ۱۲ هزار مورد، برای درخواست تعویض شناسنامه بزرگسالان چهار هزار و ۳۲۱ مورد، برای درخواست شناسنامه نوزاد یکهزار و ۳۳۰ مورد و برای ثبت وفات ۳۵۰ مورد است.

وی اضافه کرد: میانگین تغییر نام در یک ماه ۸۵ مورد و این میزان برای تغییر نام خانوادگی ۹۷ مورد است و ماهانه به یکهزار و ۶۰۰ مورد استعلام دستگاه‌ها نیز پاسخ داده می‌شود که در زمان حاضر برای حفظ سلامت کارکنان و مراجعان همه موارد غیر ضروری با یک هفته تاخیر صورت می‌گیرد.

پاسالار در باره ثبت ازدواج و طلاق گفت: این وقایع بلافاصله پس از ثبت در دفاتر ازدواج و طلاق به صورت برخط در پایگاه اطلاعات جمعیت کشور ثبت می‌شود و نیازی به مراجعه به ادارات ثبت احوال نیست.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر اظهار کرد: برای دورکاری حداکثری نیروها و تعطیلی این اداره منتظر تصمیم استانی هستیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول