اقدامات بسیجیان مسجد نبی اکرم(ص) برای کاهش آسیب‌های اقتصادی کرونا


اقدامات بسیجیان مسجد نبی اکرم(ص) برای کاهش آسیب‌های اقتصادی کرونا

حجت‌الاسلام والمسلمین نجفی با اشاره به اقدامات بسیجیان مسجد نبی اکرم(ص) برای کاهش آسیب‌های اقتصادی ناشی از کرونا، گفت: تهیه جهیزیه برای زوج‌های بی‌بضاعت، حمایت از خانواده‌های بدون درآمد و همکاری با کادر درمان ازجمله این فعالیت‌ها است.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: مقام معظم رهبری هفته بسیج را فرصتی خوبی برای درک نقش عظیم این نهاد انقلابی معرفی کرده اند: «هفته بسیج، در حقیقت فرصتی برای ارائه حرکت عظیمی است که به وسیله امام بزرگوار راحل، در این کشور پایه‌گذاری شد و این حرکت، در این منطقه اسلامی و دینی، برای دیگر ملتها هم ان‌شاءاللَّه الگو و سرمشق خواهد شد.» خبرگزاری شبستان به منظور اطلاع از فعالیت های پایگاه های بسیج در مساجد گفت و گویی با ائمه جماعات برخی از مساجد موفق داشته است که در این نوبت، مشروح گفت و گو با حجت الاسلام والسلمین «ضیاءالدین نجفی»، امام جماعت مسجد نبی اکرم (ص) (واقع در تهران، خیابان نبرد، خیابان نبی اکرم (ص)) به حضورتان تقدیم می شود:

یکی از ویژگی های مساجدی همچون مسجد نبی اکرم (ص) همکاری پایگاه های بسیج موفق آنها با پایگاه بسیج حوزه علمیه همجوار است، این همجواری چه نقشی در موفقیت این مسجد داشته است؟

فعالیت پایگاه بسیج در مسجد نبی اکرم (ص) که بیش از 70 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است موجب اجرای طرح هایی جالب و متنوع در سطح محله نبی اکرم (ص) تهران شده است. بسیجیان این مسجد به دلیل قابلیت هایی که داشته اند علاوه بر شرکت فعال در برگزاری برنامه های این مسجد، در خدمت به دین و نظام جمهوری اسلامی، شخصا نیز با توکل بر خدا و توسل به اهل بیت (ع) و فعال کردن ظرفیت های درونی و استعدادهای شان به مناصب مهمی در دستگاه ها و نهادها و سازمان های مختلف کشور رسیده اند. همکاری مستمر این بسیجیان با استادان و طلاب حوزه علمیه نبی اکرم (ص) در رسیدن به این موفقیت بسیار موثر بوده است. طلاب و نمازگزاران بسیجی این دو مرکز همه ساله با حضور در برخی از مناطق محروم کشور، فعالیت های جهادی برای تعمیر برخی از خانه ها یا ساخت منازل برای نیازمندان و ایجاد کارآفرینی در این مناطق را انجام می دهند.

مهم ترین فعالیت های بسیج مسجد نبی اکرم (ص) در عمل به توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره کمک مومنانه چه بوده است؟

تمام نمازگزاران و نهادهای این مسجد برای عمل به سخن حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی بسیج شدند و با تشکیل گروه جهادی به خدمت رسانی خود به نیازمندان وسعت بخشیدند. خیریه این مسجد ماهانه به 140 خانواده بی سرپرست یا بدسرپرست کمک می کند و در دوره شیوع ویروس کرونا در شش نوبت به این خانواده ها بسته های ارزاق و لوازم و مواد بهداشتی اهدا شد. علاوه بر این به همت پایگاه بسیج مسجد نبی اکرم (ص) به 50 خانواده ای که در دوره شیوع ویروس کرونا سرپرست آنان بیکار یا درآمدشان کم شده است، در شش نوبت سبد کالا اهدا شد.

میزان فعالیت پایگاه بسیج مسجد نبی اکرم (ص) در تهیه جیزیه برای زوج های نیازمند چقدر است؟

الحمدالله پایگاه بسیج این مسجد با همکاری خیریه این خانه خدا همه ساله 4 تا 6 بسته جهیزیه میان نیازمندان توزیع می کند. فعالیت بسیجیان این مسجد با شیوع ویروس کرونا در این زمینه افزایش نیز یافته است و طی هشت ماه اخیر، پنج مجموعه جهیزیه به زوج های جوان تقدیم کرده است. همکاری و مشارکت سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ و سازمان بسیج مستضعفین در تهیه اقلام جهیزیه و سبد کالا بسیار قابل تقدیر است.

همکاری پایگاه های بسیج مسجد و حوزه علمیه نبی اکرم (ص) اقتضائاتی دارد و احتمالا دستاوردهایی در حوزه قرآنی دارد، لطفا در این باره توضیح دهید.

استادان و طلاب بسیجی حوزه علمیه نبی اکرم (ص) با همکاری پایگاه بسیج مسجد نبی اکرم (ص) دارالقرآن و حدیث را تحت مدیریت بنده راه اندازی کردند که هر روز کلاس های آموزش معارف قرآن و اهل بیت (ع) در آن برگزار می شود و برای اثرگذاری بیشتر این کار خود همکاری خوبی در راستای طرح «پیوند مسجد و مدرسه» با برخی از مدارس محله نبی اکرم (ص) و محله نبرد شمالی دارند. دارالقرآن و حدیث این مسجد در زمینه عمل به فرمایش مقام معظم رهبری درباره تربیت 10 میلیون حافظ قرآن، آموزش روش های حفظ را به صورت جدی طی چند سال اخیر در دستور کار خود قرار داده و تاکنون بیش از 90 حافظ کل یا چند جزء از قرآن تربیت کرده است. ضمنا این مرکز ویژه برنامه هایی همه ساله در فصل تابستان برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و دانشجویان و طرح «جوانه های صالحین» ویژه کودکان و نوجوانان برگزار می کند که با استقبال خوبی از سوی این افراد و همچنین خانواده های آنان همراه شده است. فعالیت درالقرآن و حدیث مسجد نبی اکرم (ص) با شیوع ویروس کرونا و محدودیت در برگزاری کلاس ها، به صورت حضوری، کاهش یافته و به فضای مجازی منتقل شده است.

آیا پایگاه بسیج مسجد نبی اکرم (ص) با بیمارستان ها و مراکز درمانی برای کمک رسانی به کادر درمانی و بیماران مبتلا به کرونا همکاری داشته است؟

پایگاه بسیج مسجد نبی اکرم (ص) در زمینه مقابله با ویروس کرونا چند کار مهم انجام داده است. کار اول تشکیل چند تیم برای ضد عفونی کردن این مسجد و محله نبی اکرم (ص) و محله نبرد شمالی است. کار دوم، تهیه ماسک و دستکش و مواد ضدعفونی کننده برای توزیع میان نمازگزاران این خانه خدا و خانواده نیازمند است. کار بعدی، همکاری با بیمارستان فجر (واقع در تهران، خیابان پیروزی) است که شامل توزیع ماسک، دستکش، شیلد و گان میان کادر درمانی و کارکنان این بیمارستان، و همچنین توزیع آب میوه میان بیماران مبتلا به ویروس کرونا است.

استفاده از ظرفیت بسیجیان مساجد و مدارس علمیه در خدمت رسانی به کادر درمانی و بیماران مبتلا به کرونا در دور اول شیوع ویروس کرونا توانست موجب کنترل این ویروس شود و انشاءالله در دور جدید نیز به همت بسیجیان شاهد موفقیت کشور در مهار این ویروس خواهیم بود.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان