ترور دانشمندان نشانه استیصال دشمنان در برابر پیشرفت علمی کشور است


ترور دانشمندان نشانه استیصال دشمنان در برابر پیشرفت علمی کشور است

بیرجند - ایرنا - شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در پی شهادت دکتر «محسن فخری زاده» بیانیه‌ای صادر و تصریح کرد: این ترور خباثت‌آلود نشان از عمق ترس و استیصال دشمنان مرعوب و سرسپردگان داخلی و خارجی از پیشرفت‌های چشمگیر کشور در صنایع نوین و دستیابی به مدارج بالای علمی و فناوری است.

به گزارش روز شنبه ایرنا از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در این بیانیه آمده است: پدیده خارق العاده انقلاب اسلامی ایران از بدو پیروزی تا به امروز در طول حیات بیش از چهل ساله خود افتخار دارد، آن چنان آسایش را از چشمان مستکبران و زورمداران عالم ربوده و دستان طمع ورزانه و زیاده خواهانه آنان را از منابع و نفوس مسلمین و آزادگان و دیگر کشورهای آزاده کوتاه نموده و آن چنان بزرگمردانی را در مکتب قرآن کریم و پیر جماران پرورش داده،که دشمنان زبون را به استیصال بکشاند.

این بیانیه می‌افزاید: این بار دستان جنایتکارانه مستکبران که تا مرفق غرق در خون انسان‌های بی گناه است، از آستین دجالان روباه صفت تحت سلطه استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل بیرون آمده و یکی از همین مردان بزرگ تربیت یافته مکتب انقلاب اسلامی و از دانشمندان پیشرو در صنعت دفاعی را از ملت ایران گرفت. ترور ناجوانمردانه دکتر محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع که از دانشمندان برجسته و پیشتازان علمی و صنعتی کشور محسوب می‌شد، بار دیگر دشمنی بدخواهان این ملت و دشمنان عنود و حسود پیشرفت کشور را آشکار کرد که برای دستیابی به اهداف پلید خود، از هیچ اقدامی حتی ترور وحشیانه و به شهادت رساندن دانشمندان علمی دریغ نمی‌کنند.

در ادامه بیانیه آمده است: این ترور خباثت‌آلود نشان از عمق ترس و استیصال دشمنان مرعوب و سرسپردگان داخلی و خارجی از پیشرفت‌های چشمگیر کشور در صنایع نوین و دستیابی به مدارج بالای علمی و فناوری و نشان از اوج حقد و حقارت آمریکا و اسرائیل و اذنابش از سیلی دانشمندان نخبه و فرزندان برومند این مرز و بوم است.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان جنوبی ضمن تسلیت این ضایعه تأسف بار و تبریک این شهادت بزرگ و مجاهدانه به مقام معظم رهبری «مدظله العالی»، جامعه بزرگ علمی، همسنگران و خانواده معزز شهید دکتر محسن فخری زاده، طلب علو درجات برای ایشان از درگاه ایزد متعال، این اقدام تروریستی را به شدت محکوم کرده و اعلام می‌دارد که دشمنان انقلاب اسلامی با این گونه اقدامات وقیحانه و ترورهای ناجوانمردانه نمی‌توانند جلوی حرکت‌ها و پیشرفت‌های سریع و درخشان ملت بزرگ و شهیدپرور ایران را گرفته، بلکه موجب تسریع در روند جهاد علمی و صنعتی بیشتر ایران شده و تمامی آمران، مسببان و عاملان این جنایت بزرگ، بایستی تاوان سخت و سنگین آن را به بزرگی جنایتی که کردند، بپردازند.

تروریست‌های بیگانه عصر جمعه - هفتم آذر ماه - با کمین در مسیر خودروی حامل محسن فخری‌زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع در بلوار مصطفی خمینی شهر آبسرد دماوند، در عملیاتی انتحاری و مسلحانه، دانشمند هسته‌ای کشورمان را به شهادت رساندند.

به گفته وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جریان این حمله تروریستی ابتدا خودرو حامل شهید فخری زاده مورد حمله واقع گرفت و سپس یک خودرو نیسان در ۱۵ متری وی منفجر شد. در اثر این تیراندازی‌ و انفجار، فخری زاده به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد ولی با توجه به شدت جراحات وارده در بیمارستان به شهادت رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...