101 نفر دیگر از مردم سیستان‌ و بلوچستان به کرونا مبتلا شدند


101 نفر دیگر از مردم سیستان‌ و بلوچستان به کرونا مبتلا شدند

زاهدان- ایرنا- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: با افزوده شدن 101 نفر دیگر به کرونا در24 ساعت گذشته در سیستان‌وبلوچستان شمار مبتلایان به این ویروس به 23 هزار و 133 نفر در این استان افزایش یافت.

دکتر قاسم میری‌علی‌آباد روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: بیشترین مبتلایان به ویروس کرونا در سیستان‌وبلوچستان با ۱۶ هزار و ۳۵۶ نفر به حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اختصاص دارد.

وی ادامه داد: تاکنون ۹۳۹ نفر از مردم سیستان‌وبلوچستان براثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: شستن مکرر دست‌ها با آب و صابون، ماندن در خانه، پرهیز از مسافرت و کاستن از آمد و شدهای غیرضروری در شهرها، توجه به نکات بهداشتی در سوختگیری خودروها و خرید مایحتاج عمومی، دور شدن از ترس و هراس بی مورد و در عین حال سرسری نگرفتن توصیه ها و هشدارها از جمله راهکارهای کارشناسی برای کنترل کروناست.

وی افزود: از مردم عزیز تقاضا می‌شود در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

دکتر میری‌علی‌آباد افزود: از آنجایی که کشف راه‌های انتقال کرونا و عوارض ناشی از آن نیازمند گذشت مدت‌زمانی از شیوع و اپیدمی ویروس است و سپس بر اساس یافته‌های علمی رفتار عامل بیماری شناسایی شود ضروری است شهروندان و از جمله روستاییان استان تمام نکات بهداشتی را رعایت کنند تا از گسترش این بیماری جلوگیری شود.

استان سیستان و بلوچستان دارای سه دانشگاه علوم پزشکی زابل، زاهدان و ایرانشهر است که دانشگاه زابل ۵ شهرستان، زاهدان ۶ شهرستان و ایرانشهر ۱۲ شهرستان استان را زیرپوشش دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس