اثر انگشت روی گلدان سرنخ دستگیری باند دزدان


اثر انگشت دزد حرفه‌ای روی گلدان خانه مالباخته، سرنخی بود که مأموران را به باند هم سلولی‌ها رساند. به ‌گزارش ایران، اوایل شهریور زنگ طبقه دوم خانه‌ای در خیابان پیروزی به صدا درآمد. صاحبخانه که پسر جوانی به ‌نام...

اثر انگشت دزد حرفه‌ای روی گلدان خانه مالباخته، سرنخی بود که مأموران را به باند هم سلولی‌ها رساند.

به ‌گزارش ایران، اوایل شهریور زنگ طبقه دوم خانه‌ای در خیابان پیروزی به صدا درآمد. صاحبخانه که پسر جوانی به ‌نام آرش بود آیفون را پاسخ داد و جوانی که پشت آیفون بود خودش را همسایه طبقه پایین معرفی کرد. او مدعی شد که چون کلید به همراه نداشته مجبور شده زنگ خانه آنها را بزند.

آرش نیز در را باز کرد اما چند لحظه بعد با صدای زنگ آپارتمان، آرش در ورودی را باز کرد و ناگهان با سه مرد جوان که صورت‌هایشان را با پارچه پوشانده بودند، مواجه شد.مردان نقابدار به‌ زور وارد خانه شدند. یکی از آنها لوله اسلحه‌اش را به‌ سمت آرش و مادرش گرفت و آنها را مجبور کرد که وارد اتاق خواب شوند. متهم دوم با طناب دست و پا و دهان آنها را بست. مردان خشن قبل از آنکه از اتاق خارج شوند رمز گاوصندوق را گرفتند.لحظاتی بعد مردان نقاب دار در حالی که ۸۰۰ میلیون تومان پول و طلا و دلاری که داخل گاوصندوق خانه آرش بود را به ‌سرقت بردند خانه را ترک کردند.

دقایقی بعد آرش بسختی دستانش را باز کرد و بعد از نجات مادرش با پلیس تماس گرفت. وقتی تیم تحقیق وارد خانه طبقه دوم شدند در تحقیقات میدانی، تیم تشخیص هویت موفق شد اثر انگشتی روی یکی از گلدان‌های داخل خانه به‌ دست آورند که متعلق به آرش و مادرش نبود و این احتمال را مطرح کرد که برای یکی از سارقان باشد. بدین ترتیب مأموران اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت با بررسی این اثر انگشت و تطبیق با اثر انگشت مجرمان سابقه دار دریافتند این اثر متعلق به یکی از متهمان سرقت از خانه‌های ویلایی است.

دستگیری در پردیس

با شناسایی هویت متهم به‌ نام جواد او را در پردیس دستگیر کردند. وی به سرقت‌های سریالی با همدستی دو زندانی آزاد شده اعتراف کرد و بدین ترتیب دو متهم نقاب دار این پرونده نیز بازداشت و به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه ۳۴ متهمان در اختیار اداره آگاهی قرار داده شدند و تحقیقات برای شناسایی سایر مالباختگان احتمالی آنها ادامه دارد.

گفت‌و‌گو با سرکرده باند

با همدستانت چطور آشنا شدی؟

۴ سال به خاطر سرقت از خانه‌های ویلایی در زندان بودم. این دو همدستم چند وقت قبل به خاطر سرقت خانه به زندان افتاده بودند .

چرا سرقت مسلحانه را انتخاب کردید؟

چون در سرقت اولم هنگام سرقت دستگیر شده بودم با خودم گفتم اگر اسلحه داشته باشم شاکی جرأت نمی‌کند به من حمله کند و دستگیر نمی‌شوم.

چطور سرقت را انجام می‌دادید؟

در خیابان‌های شرق و شمال شرق تهران پرسه می‌زدیم و زنگ خانه‌هایی که به نظر وضع مالی صاحبخانه‌ها خوب بود را می‌زدیم. با این ترفند که صاحبخانه یا میهمان یکی از طبقات هستیم و کلیدمان را جا گذاشته‌ایم وارد خانه‌ها می‌شدیم. بعد هم با بستن دست و پای صاحبخانه‌ها سرقت مان را اجرا می‌کردیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف: سران ارمنستان به دنبال برهم زدن روابط با روسیه هستند