کرونا موجب افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها در بجنورد شد


کرونا موجب افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها در بجنورد شد

بجنورد - ایرنا- سرپرست سازمان حمل بار و مسافر شهرداری بجنورد گفت: افزایش 25 درصدی نرخ کرایه تاکسی در مرکز استان بابت جبران خسارت‌های ناشی از کرونا مورد توافق مراجع ذیصلاح قرار گرفت و از امروز (یکشنبه) اجرایی شد.

حمیدرضا شافعی به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: افزایش نرخ کرایه تاکسی تنها برای تاکسی های زرد خطی است و بر این اساس، نرخ ها ۲۵ درصد نسبت به کرایه ابتدای سال ۹۹ افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه رانندگان متقاضی افزایش نرخ کرایه بودند افزود: با شیوع کرونا و الزام رانندگان به رعایت پروتکل ها و کاهش یک نفر مسافر در صندلی عقب، درآمد رانندگان کاهش یافته است از این رو افزایش نرخ کرایه تاکسی ها پیگیری شد.

سرپرست سازمان حمل بار و مسافر شهرداری بجنورد گفت: رانندگانی که پروتکل ها را رعایت نمی کنند و بیش از ۲ نفر مسافر در صندلی عقب دارند، حق ندارند کرایه بیشتری دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: مراجع ذیصلاح با درخواست افزایش نرخ کرایه تاکسی موافقت کرد و بر این اساس ورودی از پنج هزار و ۲۳۰ ریال به ۶ هزار و ۵۳۷ ریال و کرایه به ازای هر ۱۰۰ متر از ۲۵۱ ریال به ۳۱۴ ریال افزایش یافته است.

شافعی اظهار داشت: رانندگان تاکسی و مسافران مکلف هستند از ماسک استفاده کنند و سوار کردن بیش از ۲ نفر در صندلی عقب تاکسی، تخلف است و با آن برخورد می شود.

وی افزود: رانندگان تاکسی گلایه دارند که در شرایط کرونایی و با کاهش ظرفیت مجاز برای جابه جایی مسافر، درآمدهای آنان کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: بازرسان ما در سطح شهر حضور دارند و بر نحوه خدمات رسانی رانندگان تاکسی خطی نظارت می کنند اما بهترین بازرس برای رعایت پروتکل های بهداشتی در ناوگان حمل و نقل عمومی، مردم هستند و انتظار می رود نسبت به این امر حساس باشند.

سرپرست سازمان حمل بار و مسافر شهرداری بجنورد گفت: امسال نرخ کرایه تاکسی ها افزایش یافت اما این افزایش، مختص شرایط کرونایی و برای جبران کاهش میزان درآمد رانندگان نبود، بلکه مطابق هر سال انجام شد.

در بجنورد، مرکز خراسان شمالی ۶۲۷ دستگاه تاکسی خطی به مسافران هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ بغض سنگین کریم منصوری در برنامه محفل