هدف امر به معروف و نهی از منکر ایجاد امنیت پایدار در جامعه است


هدف امر به معروف و نهی از منکر ایجاد امنیت پایدار در جامعه است

رشت - ایرنا - نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: هدف اصلی ستاد امر به معروف و نهی از منکر، ایجاد امنیت پایدار در سطح جامعه است.

آیت الله رسول فلاحتی روز دوشنبه در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری در امور حمایتی و قضایی آمرین به معروف و ناهیان از منکر اظهار کرد: هدف آمران به معروف و ناهیان از منکر ایجاد تنش، التهاب و نگرانی نیست بلکه هدف والای آنان ایجاد امنیت در سطح جامعه است و باید اخلاق و پایبندی به آن را قوت بخشیم.

امام جمعه رشت ادامه داد : باید با افرادی که خواهان تنش و ایجاد ناامنی در جامعه هستند، برخورد جدی شود ضمن آنکه باید از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت شود تا شاهد کاهش ناهنجاری در جامعه باشیم.

وی بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر جایگاه و اهمیت بسیار زیادی در دین مبین اسلام دارد زیرا اگر جهاد شکل می گیرد، نماز اقامه می شود و سایر واجبات و مسایل دینی در جامعه انجام می گیرد همه در سایه امر به معروف و نهی از منکر است.

نماینده ولی فقیه در گیلان اضافه کرد: کسانی که در حوزه امر به معروف و نهی از منکر فعالیت داشته و کار می کنند، از جایگاه بسیار بالایی برخوردار هستند و فضیلت و جایگاه رفاه آنان همواره در بیانات مقام معظم رهبری موج می زند.

آیت الله فلاحتی خاطرنشان کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر نهادی برگرفته از دین و شریعت است و باید این فریضه دینی در جامعه ما گسترش بیشتری یابد تا شاهد کاهش بیشتر ناهنجاری ها در جامعه باشیم.

همچنین در ادامه این جلسه حجت الاسلام سجاد سرافراز دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان اظهار کرد: این ستاد یک وظیفه اصلی و اساسی دارد که آن احیای امر به معروف است و در این راستا باید فرهنگ سازی انجام شود.

وی افزود: همچنین باید از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت بیشتری شود و با امضای این تفاهم نامه به طور حتم این امر انجام خواهد شد ضمن آنکه شعبه ای قضایی نیز در قوه قضاییه در این خصوص راه اندازی شده که این شعبه در همه ۱۶ شهرستان گیلان فعال است.

وی ادامه داد: یکی از عواملی که برای آمران به معروف و ناهیان از منکر ایجاد انگیزه می کند، حمایت نیروی انتظامی از آنان است و این امر باعث کارایی و کارآمدی بیشتر آنان خواهد شد که در این راستا همکاری ما با نیروی انتظامی در استان گیلان بسیار مناسب است و اگر این انگیزه ایجاد شود، خود مردم نسبت به برطرف کردن ناهنجاری های موجود در جامعه ورود می کنند.

توافق نامه همکاری در امور حمایتی و قضایی آمرین به معروف و ناهیان از منکر روز دوشنبه بین سردار عزیزالله ملکی فرمانده نیروی انتظامی گیلان و حجت الاسلام سجاد سرافراز دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر این استان و با نظارت آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان امضا شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز