هزار و 250 خانوار آستارا از نظر ابتلا به کرونا غربالگری شدند


هزار و 250 خانوار آستارا از نظر ابتلا به کرونا غربالگری شدند

آستارا - ایرنا - فرماندار بندر مرزی آستارا گفت: چهار هزار و 500 نفر در قالب هزار و 250 خانوار در این شهرستان، به منظور پیشگیری از شیوع کرونا غربالگری شدند و اجرای این طرح ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا عباس صابر روز دوشنبه در بازدید از غربالگری بیماران، موسوم به طرح شهید سلیمانی در بخش لوندویل گفت: ۲ روز از آغاز غربالگری خانه به خانه می گذرد و تاکنون بیمار مشکوک به کرونا شناسایی نشده است.

وی ادامه داد: در این طرح به آموزش اجرای دستورالعمل های بهداشتی، توزیع دفترچه های راهنما و بسته های بهداشتی و تب سنجی خانواده ها اقدام می شود و در صورت شناسایی خانواده بیمار، همسایه ها نیز پایش می شوند.

وی بیان کرد: از ظرفیت نیروهای بسیج و روحانیان محلات در این طرح استفاده می شود و در صورت قرنطینه خانواده ها، به آنها بسته های غذایی توزیع می شود و امیدواریم خیران در این راستا مشارکت کنند.

فرماندار آستارا گفت: امروز با همکاری سپاه و حوزه مقاومت بسیج روستای باغچه سرا ۱۱۰ بسته غذایی شامل حبوبات، برنج، گوشت و ماکارونی به ارزش ۲۲۰ میلیون ریال به نیازمندان روستاهای بخش مرکزی توزیع شد.

وی ادامه داد: با انجام این فعالیت ها شاهد بهبود اوضاع از لحاظ ابتلا، بستری و فوتی کرونا در شهرستان خواهیم بود و همکاری مردم برای کم کردن آسیب های ناشی از این بیماری ضروری است.

شیوع ویروس کرونا جهان را درگیر خود کرده و بهترین راهکار قطع زنجیره انتقال آن، ماندن در خانه، خودداری از سفر و رعایت پروتکل های بهداشتی است.

بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا