بیانیه جمعی از نخبگان عراقی در محکومیت ترور شهید فخری زاده


بیانیه جمعی از نخبگان عراقی در محکومیت ترور شهید فخری زاده

بغداد – ایرنا- جمعی از نخبگان علمی کشور عراق ترور شهید دکتر «محسن فخری زاده» رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع ایران را محکوم کردند.

به گزارش ایرنا، در بیانیه نخبگان علمی عراق آمده است: ما جمعی از نخبگان علمی کشور عراق اقدام شرم آورانه تروریسم دولتی استکبار جهانی را که منجر به شهادت فخری زاده دانشمند و شخصیت علمی برجسته جمهوری اسلامی ایران شد، محکوم می کنیم.

این بیانیه افزود: ترور و حذف فیزیکی شخصیت‌های علمی، نشانه‌ای از اوج ناتوانی دشمنان کشورهای اسلامی، در برابر عزم ملت‌های آزاده جهان اسلام برای پیشرفت علمی و حرکت به سمت خودکفایی است.

بیانیه جمعی از نخبگان عراقی در محکومیت ترور شهید فخری زاده

این بیانیه تصریح کرد: کشور عراق نیز در سال های گذشته شاهد چنین اقدامات ددمنشانه ای علیه دانشمندان و نخبگان علمی بوده است و قطعا همه دانشمندان و نخبگان علمی جهان اسلام در معرض چنین تهدیداتی قرار خواهند گرفت .

این نخبگان علمی عراق تاکید کردند: ما ضمن محکوم کردن این عملیات تروریستی، معتقدیم پاسخ این عمل مذبوحانه، وحدت جامعه و شخصیت های علمی جهان اسلام و همکاری بیش از پیش نخبگان علمی کشورهای اسلامی برای پیشرفت و خودکفایی در عرصه های علم و فناوری است.

فخری زاده از مدیران ارشد حوزه صنعت دفاعی کشور روز جمعه توسط عوامل تروریستی در منطقه آبسرد استان تهران ترور و به شهادت رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید