نگاهی به آخرین وضعیت ساخت جاده و پل های بخش مرکزی ساوه


نگاهی به آخرین وضعیت ساخت جاده و پل های بخش مرکزی ساوه

ساوه -ایرنا- بخشدار مرکزی ساوه گفت: ساخت پل هفت دهنه شاید تا پایان ماه جاری تکمیل شود ولی روند احداث جاده روستاهای مرق و مرقکان مطابق انتظار نیست.

«کیوان گودرزی راد» روز دوشنبه به ایرنا، گفت: اوایل هفته جاری همراه با فرماندار ساوه از روند ساخت پل هفت دهنه که در سیل فروردین ۹۸ تخریب شد، بازدید داشتیم.
وی اظهار کرد: اکنون پیشرفت ساخت پل در حدود ۷۵ درصد است و کار بتن ریزی و شناج بندی هم انجام شده است ولی کار قلب بندی و بتن ریزی ستون های آن باقی مانده است.
گودرزی راد افزود: سازه فلزی پل هم توسط شرکت پیمانکار آماده شده و به محض آماده سازی عرشه، نصب آن انجام خواهد شد.
وی اظهار امیدواری کرد که با جدیت که فرماندار ساوه و رایزنی های او با شرکت آب منطقه ای در روند تکمیل پل هفت دهنه شتاب بیشتری حاصل شود و تا پایان ماه جاری به بهره برداری برسد.
بخشدار مرکزی ساوه در مورد وضعیت احداث جاده دسترسی روستاهای مرق، مرقکان و سیاله که در بارندگی های سال گذشته دچار رانش و تخریب شد، گفت: بخش عمده ای از کار توسط پیمانکار با امکانات موجود انجام شده است.
وی تاکید کرد: آخرین بار ۲ هفته پیش از این پروژه بازدید داشتم ولی در مجموع ساخت این جاده مطابق انتظار و وعده هایی که قبلا در بازدیدها به ما داده شد، نیست.
گودرزی راد در خصوص پل تخریب شده روستای «سرخ ده» نیز، گفت: این پل با تکمیل سازه، راه اندازی شده است.
به گفته او، روند ساخت پل روستای «لالایین» هم به دلیل کمبود اعتبار اداره حمل و نقل و راهداری با کندی همراه است.
وی ادامه داد: در نامه ای به استانداری خواستار استفاده از اعتبارات جلوگیری از سیلاب برای کمک به ساخت این پل شدم هرچند جاده جایگزین برای تردد مردم وجود دارد اما اگر با سیلابی مانند سال ۹۸ روبرو شویم ممکن است این پل دوباره تخریب شود.
بخشدار مرکزی ساوه در مورد آمادگی برای بارش های پیش رو و احتمال وقوع حوادثی چون سیلاب و رانش زمین اظهار داشت: با همه دهیاران هماهنگ هستیم تا با استفاده از تجهیزات موجود نسبت به پاکسازی مسیر و نهرهای رودخانه ای در روستاها اقدام کند.

بخش مرکزی شهرستان ساوه دارای ۱۰۱ روستا با ۳۶ هزار نفر جمعیت است که از این تعداد ۵۶ روستا دارای دهیاری می باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا