گیلان در انتظار زمستانی سخت است


گیلان در انتظار زمستانی سخت است

رشت-ایرنا-مدیر کل بحران استانداری گیلان با بیان اینکه امسال سال سختی در پیش است و برف سنگینی در انتظار خواهد بود، اظهار داشت : براین اساس 60 تیم مجهز راهداری و 360 دستگاه برف روی با تجهیزات به روز آماده ارائه هر گونه خدمات در صورت لزوم هستند.

امیر مرادی عصر دوشنبه در جلسه ستاد بحران در بندرانزلی خاطرنشان کرد : سال گذشته به دلیل ناهماهنگی ها بارش برف به بحران تبدیل شد اما امسال با هماهنگی همه دستگاهها خدمات رسان مانند هلال احمر، راهداری ، اورژانس ، آتش نشانی ، پلیس ،راهداری ، نیروهای نظامی و انتظامی و سپاه برنامه ای جامع و عملی برای استان تدوین شده است .

وی تصریح کرد : براساس ابلاغیه استانداری گیلان به شهرداری و راهداریها، متولیان این دستگاه ها در شهرستانها می توانند حسب انعقاد قرارداد با بخش های خصوصی از امکانات این بخش در هنگام وقوع بحران استفاده کنند .

وی ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی های انجام شده مسئولان شهرستانها بتوانند در زمان بارش برف از ایجاد بحران جلوگیری کرده و با مدیریت شرایط در زمان بارش برف آسایش مردم را تامین کنند.

مدیر کل هواشناسی استان گیلان خاطرنشان کرد: پیش بینی بلند مدت که در اول ماه برای سه ماه آینده صادر می شود نشان می دهد که مقدار بارش ۱۰ درصد در مناطق غربی استان و شهرستان ۲۰ درصد افزایش خواهد داشت.

محمد دادرس خاطر نشان کرد: در حال حاضر پیش بینی بارشهای شدید دیده شده و هر ماه این پیش بینی ها به روز رسانی می شود و احتمال وقوع این پدیده ها در طولانی مدت بین ۶۰ تا ۷۰ درصد و پیش بینی های کوتاه مدت بین ۸۰ تا ۹۰ درصد تخمین زده می شود.

بنا بر پیش بینی های هواشناسی تا ۷۲ ساعت مانده به وقوع پدیده می توان وضعیت را پیش بینی کرد تا مشکلی حادث نشود و دستگاهها آمادگی لازم را برای مقابله با حادثه داشته باشند .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)