بازی قیام مختار اوایل سال آینده ساخته می شود/ مهران ایرانی یا حضرت مسلم بن عقیل، کدام یک سفیر عشق هستند؟


بازی قیام مختار اوایل سال آینده ساخته می شود/ مهران ایرانی یا حضرت مسلم بن عقیل، کدام یک سفیر عشق هستند؟

مهدی جعفری درباره جزئیات بازی سفیرعشق و 2 بازی دیگر که به زودی توسط مرکز تولید و نشر دیجیتال انقلاب اسلامی ارائه می‌شود توضیحاتی را ارائه داد.

بازی قیام مختار اوایل سال آینده ساخته می شود/ مهران ایرانی یا حضرت مسلم بن عقیل، کدام یک سفیر عشق هستند؟

مهدی جعفری تهیه کننده بازی سفیر عشق و رئیس مرکز تولید و نشر دیجیتال انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جزئیات بازی سفیر عشق اظهار کرد: ماجرای بازی سفیر عشق درباره شخصیت یک سردار ایرانی به نام مهران است، که روایت اتفاقات تاریخی سالی که منجر به شهادت امام حسین (ع) در روز عاشورا می‌شود را در دستور کار خود دارد.

رئیس مرکز تولید و نشر دیجیتال انقلاب اسلامی افزود: اتفاقاتی برای مهران ایرانی در این بازی رخ می‌دهد و کاربر در قالب شخصیت مهران وارد قصه می‌شود.

او با بیان اینکه هدف از این مدل روایت قصه این است که به اصل تاریخ خدشه‌ای وارد نشود و در تاریخ تغییری صورت نگیرد گفت: در همین راستا باید شخصیتی را می‌ساختیم و وارد قصه می‌کردیم که بتوانیم هر موقع که خواستیم آن را از قصه بدون اینکه به روایت تاریخ خدشه‌ای وارد شود، خارج کنیم.

جعفری بیان کرد: پرداختن شخصیت احتیاج به عقبه‌ای داشت و برای مهران ایرانی عقبه‌ای در قالب یکی از مریدان امیرالمومنین علی(ع) ساخته شد، که در سپاه امام حسن مجتبی(ع) حضور داشته و بعد از خیانتی که به امام حسن مجتبی(ع) شد و در نهایت امام حسن به شهادت می‌رسند، این فرد از ری به شهر کوفه مهاجرت می‌کند.

تهیه کننده بازی سفیر عشق افزود: مهران با ورود حضرت مسلم ابن‌عقیل به کوفه مواجه می‌شود و تصمیم می‌گیرد که به مسلم ابن عقیل بپیوندد و بتواند کمک کند.

بازی قیام مختار اوایل سال آینده ساخته می شود/ مهران ایرانی یا حضرت مسلم بن عقیل، کدام یک سفیر عشق هستند؟

او ادامه داد: بعد از اتفاقاتی که برای حضرت مسلم رخ می‌دهد، مهران ماموریت دارد از شهر کوفه و از شر سربازان عبیدالله فرار کند و خودش را به کاروان امام حسین (ع) برساند.

آیا مهران به کاروان امام حسین(ع) می‌رسد؟

رئیس مرکز تولید و نشر دیجیتال انقلاب اسلامی بیان کرد: در انتهای بازی مشخص نیست که آیا مهران می‌تواند خودش را به کاروان برساند یا نمی‌تواند، به این دلیل که مدل روایت قصه باید مدل جذابی باشد و به اصل تاریخ نباید خدشه‌ای وارد شود.

جعفری افزود: مختار سقفی، مسلم بن عقیل، هانی بن‌عروه، حبیب بن مظاهر و سلیمان صرد خزائی از شخصیت‌های اصلی و واقعی هستند که کاربر از نزدیک با آن‌ها آشنا می‌شود.

او افزود: عبیدالله بن زیاد و نعمان بن بشیر هم در این بازی هستند و شخصیت‌های خیالی این بازی هم خود مهران ایرانی، همسرش پروانه و فرزند کوچکش علی از جمله شخصیت‌هایی هستند که در این بازی می‌توانیم ببینیم.

جعفری با بیان اینکه در حال حاضر کار ساخت بازی تمام شده و بازی آماده رونمایی و عرضه به بازار است گفت: تاریخ رونمایی و عرضه بازی سفیر عشق همزمان با ولادت حضرت زینب (س)، روز پرستار و شب یلدا است و در ۳۰ آذر بازی به صورت رسمی رونمایی می‌شود.

رئیس مرکز تولید و نشر دیجیتال انقلاب اسلامی افزود: هزینه ساخت این بازی به مراتب پایین‌تر از یک فیلم سینمایی و یا سریال خواهد بود، علی‎رغم اینکه در یک فیلم سینمایی مخاطب ۹۰ دقیقه پای فیلم است، اما در سطح متوسط بازی سفیر عشق مخاطب نزدیک به ۸ ساعت پای بازی است و می‌تواند یک روایت تاریخی را در جذاب‌ترین شکل خود مشاهده کند.

بازی قیام مختار اوایل سال آینده ساخته می شود/ مهران ایرانی یا حضرت مسلم بن عقیل، کدام یک سفیر عشق هستند؟

او گفت: سرمایه گذاری تولید پروژه به واسطه ماموریت ذاتی فضای مجازی بسیج، برعهده مرکز متنا سازمان فضای مجازی بسیج بوده و بعد از اتمام پروژه، در فاز تبلیغات بخش خصوصی وارد شده و تبلیغ پروژه توسط بخش خصوصی انجام می‌شود.

رونمایی از بازی سفیر عشق در آینده‌ای نزدیک

جعفری درباره مدت زمان ساخت پروژه بیان کرد: ایده اولیه پروژه ۶ سال پیش بود، اما پروژه از اواسط سال ۹۷ به صورت رسمی کلید خورد و اوایل آذر ماه هم به پایان رسید.

رئیس مرکز تولید و نشر دیجیتال انقلاب اسلامی در پاسخ به این سوال که چرا بازی برای اربعین رونمایی نشد گفت: متاسفانه شیوع ویروس کرونا باعث شد ما در برنامه‌ریزی‌هایمان دچار اختلال شویم و ناگهان بیشتر همکاران استودیو تولید بازی، دچار ویروس کرونا شدند.

شروع ساخت بازی قیام مختار در ابتدای تابستان سال آینده

تهیه کننده بازی سفیر عشق درباره بازی قیام مختار گفت: بازی قیام مختار یا فصل قیام در ابتدای تابستان سال آینده به بازار عرضه خواهد شد و در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت و فصل انتقام که بعد از پیروزی مختار هست، همزمان با شروع دهه محرم سال ۱۴۰۰ در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و این بازی پیشرفت بسیار خوبی داشته است و به زودی تصاویر و ویدئو‌هایی را از این بازی ارائه خواهیم داد.

رئیس مرکز تولید و نشر دیجیتال انقلاب اسلامی افزود: مبنای کار ما بر روی پلتفرم pc است، اما نوروز امسال نسخه کنسولی بازی هم بر روی پلی استیشن ۴ عرضه خواهد شد و با توجه به سیاست‌هایی که پیش‌بینی شده، امیدواریم بتوانیم همزمان در نوروز امسال در بازار جهانی pc هم شاهد عرضه بازی سفیر عشق باشیم.

بازی قیام مختار اوایل سال آینده ساخته می شود/ مهران ایرانی یا حضرت مسلم بن عقیل، کدام یک سفیر عشق هستند؟

جعفری با بین اینکه هدف گذاری برای بازی سفیر عشق مثبت ۱۲ سال است گفت: موتور بازی سازی پروژه آنریل انجین ۴ هست که توسط دانشمندان تیم بازی‌سازی سفیر عشق توسعه داده شده و به یک پلتفرم بسیار بهینه و خوب برای ادامه تولید بازی‌های سبک شمشیربازی و روایت تاریخی رسیده که به مرور زمان بازی‌های بعدی نیز رونمایی می‌شود.

رئیس مرکز تولید و نشر دیجیتال انقلاب اسلامی افزود: نسخه جدید این موتور بازی‌ساز هم رونمایی شده و بازی مختار با موتور انریل انجین ۵ ساخته شده است.

جعفری در پاسخ به این سوال که چه حمایت‌هایی برای ساخت این بازی شده است گفت: مرکز تولید و نشر دیجیتال انقلاب اسلامی باتوجه به ماموریت ذاتی که این مرکز در حوزه تولید محتوای دیجیتال دارد، برای این پروژه شرایط بسیار خوبی را توانستیم فراهم کنیم و زیرساخت خوبی در اختیار تیم تولید قرار گرفت تا امکانات لازم برای تولید پروژه را داشته باشند و شرایط را به عنوان مرکز تولید و نشر دیجیتال انقلاب اسلامی سازمان فضای مجازی بسیج فراهم کردیم تا این محتوا با کمترین دغدغه و مشکل تولید و روانه بازار شود.

بازی قیام مختار اوایل سال آینده ساخته می شود/ مهران ایرانی یا حضرت مسلم بن عقیل، کدام یک سفیر عشق هستند؟

رئیس مرکز تولید و نشر دیجیتال انقلاب اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای ساخت این بازی افزود: به دلیل شرایطی که در مدیریت قبلی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای بود، فکر می‌کنم نباید انتظاری از این سازمان داشته باشیم، اما نه تنها حمایتی از ما نشد بلکه برخی اوقات موانعی هم برای تولید کار با وعده‌هایی که می‌دادند و به آن‌ها عمل نمی‌کردند ایجاد می‌کردند، اما مدیریت جدید بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای خیلی صادقانه وارد میدان شدند.

او ادامه داد: پروژه تمام شد و انتظاری نمی‌توانیم از مدیریت جدید داشته باشیم، اما با روحیه‌ای که در مدیریت جدید بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای است، در پروژه‌های بعدی حمایت‌های بهتری را شاهد خواهیم بود.

در همین راستا بنیامین شجاعی مدیر تولید بازی سفیر عشق درباره کاراکترهای بازی اظهار کرد: بازی به صورت سوم شخص انجام می‌شود و در این ژانر، بازی اول شخص نداریم و کاراکتر‌ها به صورت سوم شخص هستند.

مدیر تولید بازی سفیر عشق افزود: مرحله هفتم بازی مقداری سخت‌تر از سایر مراحل بازی است.

بازی قیام مختار اوایل سال آینده ساخته می شود/ مهران ایرانی یا حضرت مسلم بن عقیل، کدام یک سفیر عشق هستند؟

ابوالفضل سجادی مدیر فنی بازی سفیر عشق نیز درباره مدت زمان ساخت انیمیتر‌های این بازی افزود: انیمیتر‌ها ۲ بخش سینماتیک و گیم پلی دارند و ساخت هر کدام زمان به خاصی نیاز دارد.

مدیر فنی بازی سفیر عشق گفت: ساخت انیمیتر متغیر است و بستگی به حرکت‌ها و تعداد کاراکتر‌ها دارد و هر انیمیتر را ۳ یا ۴ نفره می‌سازیم.

گزارش از میثم نامنی

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی