آمادگی کامل هرمزگان برای مقابله با هجوم احتمالی ملخ‌های صحرایی


آمادگی کامل هرمزگان برای مقابله با هجوم احتمالی ملخ‌های صحرایی

بندرعباس- ایرنا- رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: اکیپ‌های سازماندهی شده این سازمان با بهره‌گیری از توان و ظرفیت دیگر دستگاه های اجرایی برای ردیابی و مبارزه با هجوم احتمالی ملخ های صحرایی به استان آمادگی کامل دارند.

«مدیرکل مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور در آبان ماه امسال در نشست ویدیو کنفرانسی با مدیران جهادکشاورزی شهرستان های هرمزگان اعلام کرد ک احتمال حمله دسته های ملخ صحرایی پرتراکم در زمستان امسال از منطقه شاخ آفریقا به جنوب کشور و استان هرمزگان وجود دارد.»

با اشاره به افزایش تراکم سطح مبارزه با ملخ های صحرایی در منطقه شاخ آفریقا پیش بینی می‌شود زمستان امسال با حمله دسته های ملخ صحرایی پرتراکم به جنوب کشور بویژه هرمزگان مواجه باشیم.»

علی باقرزاده همایی روز سه شنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: تمام امکانات و تجهیزات مقابله ای در صورت مشاهده هرگونه دسته‌های ملخ که به سمت کشور حرکت کنند، فراهم شده تا دسترنج کشاورزان و امنیت غذایی مردم مورد تهدید قرارنگیرد.
وی بیان داشت:: با انجام تمهیدهای لازم نباید اجازه دهیم این ملخ‌ها امنیت غذایی مردم را با خطر مواجه نمایند و به کشاورزی ما آسیب برساند.
رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان اظهارداشت: انتظار می‌رود فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی در مرکز استان و سایر شهرستان ها همچون گذشته در زمیته مقابله با هجوم احتمالی ملخ های صحرایی همکاری‌های لازم را با جهاد کشاورزی داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۴۴ هکتار مبارزه و حدود ۳۰ هزار هکتار ردیابی علیه ملخ های صحرایی در سراسر استان صورت گرفته است.
گفتنی است؛ نخستین دسته ملخ‌های صحرایی در هرمزگان چهارم بهمن ماه پارسال در بندرنخیلو از توابع بندرلنگه در غرب هرمزگان گزارش شد و علت مهاجرت آن‌ها نیز نبود بارش و غذای کافی در سواحل دریای سرخ و عربستان اعلام شد که از طریق خلیج فارس و دریای عمان وارد خاک ایران شده بودند.
اسفندماه سال ۹۷، نیز شاهد هجوم دسته ای از این ملخ ها در شرق هرمزگان (بخش سندرک از توابع میناب) بودیم که با عبور از کشور عمان و همچنین آب‌های دریای عمان به جنگل ها و مراتع سواحل مکران حمله کردند.
در اطلاعات منتشره سازمان حفظ نباتات ایران با اشاره به حمله ملخ ها به ۱۰ استان کشور درسال کشاورزی گذشته(مهر۹۷تا شهریور۹۸) از هرمزگان به عنوان موفق ترین استان در زمینه مبارزه با این آفت خطرناک نام برده شده است.
وسعت زمین های کشاورزی هرمزگان ۱۶۲ هزار هکتار با تولید سالانه ۲ میلیون و ۴۰۰هزارتن محصول (با محوریت محصولات سبزی و صیفی خارج از فصل) اعلام شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حل این معما کار هر کسی نیست!!