استاندار خراسان جنوبی: به‌کارگیری ظرفیت نخبگان در برنامه‌های کاری است


استاندار خراسان جنوبی: به‌کارگیری ظرفیت نخبگان در برنامه‌های کاری است

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: استفاده از ظرفیت ارزشمند علما، نخبگان و اندیشمندان در کارگروه‌های تخصصی از برنامه‌های مهم کاری استان است.

به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، حمید ملانوری در نشست تخصصی با رییس بنیاد نخبگان استان خراسان جنوبی بر استفاده از ظرفیت علما و نخبگان در ارکان تصمیم‌گیری استان تاکید کرد و افزود: علما و نخبگان به عنوان رهبران فکری جامعه هستند و در فرهنگ‌سازی نقش بسزایی دارند.

وی تصریح کرد: علما، نخبگان و اندیشمندان استان به واسطه تاثیرگذاری و جایگاه علمی که دارند، ظرفیت‌های بسیار خوبی هستند که باید به درستی از آنان بهره‌گیری شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به برنامه‌هایی که به منظور توسعه همه جانبه و پایدار استان در دستور کار دارد، گفت: پروژه‌های زیرساختی و ابرپروژه‌هایی همچون احداث راه آهن، انتقال آب و دو بانده سازی جاده‌ها، می‌توانند زمینه‌ساز توسعه صنعت در استان و بالطبع به‌کارگیری نخبگان جوان در این بخش‌ها باشند.

وی افزود: اجرای این پروژه‌ها با جدیت در حال پیگیری است و برای شتاب بخشی به روند اجرای آنها تلاش می‌شود.

ملانوری اقدامات بنیاد نخبگان استان را در راستای حمایت از جامعه نخبگانی ارزشمند خواند و گفت: حمایت از این افراد خاص به جهت جایگاه و تاثیرگذاری که در استان دارند، بسیار مهم است.

رییس بنیاد نخبگان استان خراسان جنوبی نیز در این نشست، گزارشی از وضعیت جامعه نخبگان، افراد زیر پوشش و برنامه‌های این بنیاد در استان ارائه کرد.

سید سعیدرضا احمدی زاده با اشاره به پروژه‌های عمرانی در دست اقدام استان گفت: ایجاد صنایع مادر و پروژه‌های زیربنایی ضمن اینکه به توسعه استان کمک می‌کنند، می‌توانند با ایجاد صنایع و واحدهای تولیدی کوچک، فرصت‌های خوبی نیز برای استفاده از ظرفیت نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان فراهم آورند.

وی اظهار داشت: بهره‌برداری از توانمندی و دانش نخبگان در گروه‌های اندیشه‌ورز می‌تواند به ارائه راهکارهای متقن در راستای استفاده مطلوب از ظرفیت‌های استان و توسعه منجر شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس