نجات 10 باغ در تهران


نجات 10 باغ در تهران

تهران-ایرنا- اعضای شورای اسلامی شهر تهران پرونده 12 پلاک ثبتی را ازنظر باغ بودن یا نبودن بررسی کرده و به 10 پلاک ثبتی رای باغ دادند.

به گزارش ایرنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز سه شنبه در دویست و پنجاه و دومین جلسه خود که به صورت ترکیبی حضوری و مجازی برگزار شد پرونده های ۱۲ پلاک ثبتی را از نظر باغ بودن و یا غیر باغ بودن بررسی کردند.

این پرونده ها در خیابان زعفرانیه منطقه یک تهران، خیابان دارآباد منطقه یک تهران، خیابان باهنر، خیابان طباطبایی پور و منظریه در منطقه یک تهران و همچنین خیابان شریعتی منطقه ۳ تهران، خیابان شهید عراقی منطقه ۴ تهران، خیابان ناطق نوری منطقه ۵ و بلوار سعید آباد منطقه ۱۸ واقع شده بودند.

«زهرا صدر اعظم نوری» رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه برخی از پرونده ها دارای پلاک های ثبتی است، گفت: هر پلاک ثبتی باید جداگانه بررسی شود.

«محسن هاشمی» رئیس شورای اسلامی شهر تهران هم درباره این موضوع که برخی پلاک های ثبتی پیش از این حکم باغ گرفته اند اما دیوان عدالت اداری آن را باطل کرده است، گفت: در پرونده باغات نظر شورا حسن ختام است و مجمع تشخیص مصلحت نیز شورا را به عنوان مرجع نهایی باغات اعلام کرده است.

وی با بیان اینکه دیوان نمی تواند نظر رسمی شورا را لغو کند، افزود: اگر شهردار منطقه ای جسارت داشته‌باشد می تواند با همان رای شورا کار را پیش ببرد.

هاشمی ادامه داد: اما از آنجایی که ممکن است از شهردار منطقه شکایت شود و حتی حکم انفصال آن صادر شود معمولا شهرداران منطقه جسارت نکرده و مجددا پرونده را به کمیسیون ماده ۷ ارجاع می دهند.

به گفته هاشمی با این کار، پرونده دوباره وارد چرخه می شود اما شورا در این میان باید به وظیفه خود عمل کند.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران پس از بررسی تک تک پرونده های باغات از بین ۱۲ پلاک ثبتی، ۱۰ پلاک را باغ تشخیص داده و نظر کمیسیون معماری و شهرسازی شورا به عنوان کمیسیون اصلی را تایید کردند.

به گزارش ایرنا، مشخصات درج شده در سند پلاک ثبتی، حد نصاب تعداد درخت، رای کمیسیون ماده ۱۲ قانون زمین شهری، تشخیص شورا و و تشخیص کمیسیون وزارت جهاد در خارج از محدوده شهرها معیارهایی می‌باشد که قانون برای تشخیص باغ بودن در نظر گرفته و نظر نهایی برعهده شورای اسلامی شهر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چه عواملی باعث می‌شود نتیجه انتخابات آمریکا غیرقابل پیش‌بینی باشد؟