نقاط قوت و ضعف نیسان تایتان SL 2020


نقاط قوت و ضعف نیسان تایتان SL 2020

نیسان تایتان 2020 یکی از مشهورترین پیکاپ های فول سایز بازار است اما احتمالاً کارشناسان زیادی آن را توصیه نخواهند کرد. این پیکاپ اخیراً به‌روز شده و از ظاهری بهتر و تکنولوژی بیشتر سود می‌برد اما با وجود رقبای تازه‌نفس و معتبری همچون فورد، رم و حتی شورولت به سختی می‌توان نیسان تایتان را برای … The post نقاط قوت و ضعف نیسان تایتان SL 2020 appeared...

نیسان تایتان ۲۰۲۰ یکی از مشهورترین پیکاپ های فول سایز بازار است اما احتمالاً کارشناسان زیادی آن را توصیه نخواهند کرد. این پیکاپ اخیراً به‌روز شده و از ظاهری بهتر و تکنولوژی بیشتر سود می‌برد اما با وجود رقبای تازه‌نفس و معتبری همچون فورد، رم و حتی شورولت به سختی می‌توان نیسان تایتان را برای خرید پیشنهاد کرد.

نقاط قوت و ضعف نیسان تایتان SL 2020

با این وجود تایتان دارای برخی نقاط قوت است. پیشرانه ۸ سیلندر بزرگ و قدرتمند این خودرو خروجی ۴۰۰ اسبی داشته و سواری آن نیز راحت و نرم است. تایتان همچنین از فضای زیادی در کابین سود می‌برد. کابین این خودرو حتی از برخی رقبا بهتر است؛ اما هنوز هم ویژگی‌های قدیمی زیادی وجود دارد که باعث می‌شود تایتان در برابر رقبای صاحب‌نام کم بیاورد.

نقاط قوت

نقاط قوت و ضعف نیسان تایتان SL 2020

پیشرانه ۸ سیلندر و گیربکس عالی: نیسان تایتان ۲۰۲۰ از پیشرانه ۸ سیلندر به‌روز شده با قدرت ۴۰۰ اسب بخار سود می‌برد. گشتاور این پیشرانه ۵.۶ لیتری در دورهای پایین زیاد بوده و همین ویژگی بسیار به کار می‌آید. یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک با تعویض‌های تیز و سریع نیز نیروی پیشرانه را به تمامی چرخ ها می‌فرستد. این پیشرانه و گیربکس هماهنگی بسیار خوبی باهم داشته و باعث ایجاد ظرفیت یدک کشی ۴۹۸۹ کیلوگرمی و ظرفیت بارگیری ۱۰۱۶ کیلوگرمی می‌شوند.

سواری راحت: نه نیسان تایتان فاقد سیستم تعلیق بادی خودرویی همچون رم ۱۵۰۰ است اما هنوز هم در جاده بسیار راحت حس می‌شود. این پیکاپ بزرگ به طرزی باورنکردنی دست‌اندازها را جذب می‌کند. کابین نیز نسبتاً ساکت بوده و این امر به خاطر متریال سرکوب‌کننده صدای زیاد حاصل شده است. تنها صدایی که به‌طور قابل‌توجهی وارد کابین می‌شود صدای پیشرانه ۸ سیلندر است.

فضای زیاد کابین: پیکاپ های فول سایز مدرن در کل فضای کابین زیادی دارند اما تایتان در این بخش واقعاً می‌درخشد. مدل تست شده از نوع SL کرو کب بوده و فضای کابین ۳.۳۸ مترمکعبی دارد. از نظر فضای سر و پا نیز هیچ مشکلی وجود دارد. رم ۱۵۰۰ فضای سر و پای کمتری نسبت به تایتان در بخش جلو دارد. صندلی عقب تایتان نیز نسبتاً جادار می‌باشد.

نقاط ضعف

نقاط قوت و ضعف نیسان تایتان SL 2020

سیستم اطلاعات سرگرمی نه چندان خوب: همانند کیکس، ورسا، سنترا و برخی دیگر از محصولات جدیدتر نیسان، تایتان ۲۰۲۰ دارای سیستم اطلاعات سرگرمی به‌روز است اما خب صفحه لمسی ۹ اینچی آن خیلی خوب پاسخ نمی‌دهد و کوچک‌تر از صفحه‌نمایش رقبایی همچون رم و فورد است. گرافیک این صفحه‌نمایش نیز قدیمی بوده و صفحه اصلی آن نیز نسبتاً شلوغ است. البته اپل کارپلی و اندروید در تایتان ۲۰۲۰ وجود دارد.

کابین قدیمی و از مد افتاده: همانند سیستم اطلاعات سرگرمی، کابین این پیکاپ بزرگ قدیمی و ارزان‌قیمت حس می‌شود. ترکیبی از چرم، پلاستیک سخت و چوب ارزان‌قیمت و تریم آلومینیوم باعث شده‌اند این خودرو حسی شبیه محصولات چند سال قبل داشته باشد. درحالی‌که رم ۱۵۰۰ و فورد F-150 از کابینی لوکس و جدید بهره‌مند شده‌اند تایتان هنوز هم بر طراحی قدیمی خود تکیه کرده است. البته کابین این خودرو بهتر از سیلورادو می‌باشد.

کروم زیاد: این یک نقطه‌ضعف بسیار کوچک است اما تایتان در این تریم خاص از کروم زیادی استفاده کرده است. رینگ‌های ۲۰ اینچی، جلوپنجره و حتی دستگیره درب‌ها و آینه‌ها نیز کرومی هستند. البته می‌توانید سایر تریم ها را با کروم کمتر انتخاب کنید. برای مثال مدل Pro-4X دارای عناصر مشکی براق بوده که بسیار بهتر به نظر می‌رسند.

رقبا

شورولت سیلورادو، فورد F-150، جی ام سی سیرا، رم ۱۵۰۰، تویوتا توندرا

نقاط قوت و ضعف نیسان تایتان SL 2020

مشخصات نیسان تایتان SL 2020

پیشرانه: ۸ سیلندر ۵.۶ لیتری قدرت/گشتاور: ۴۰۰ اسب بخار/۵۶۰ نیوتون متر گیربکس: ۹ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: ۱۵.۶/۱۱.۲/۱۳ لیتر در هر صد کیلومتر قیمت پایه: ۵۷۱۹۰ دلار قیمت مدل تست شده: ۶۱۱۶۰ دلار
منبع
motor1

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


روش‌های نوین مقابله با آلودگی صوتی در شهرها؛ از فواره‌های صوتی تا کاشت درخت