رونق فروش صنایع‌دستی روستای جهانی «خراشاد»، به لطف دسترسی به اینترنت


فروش صنایع‌دستی روستای جهانی خراشاد خراسان جنوبی به لطف دسترسی به شبکه ارتباطی پرسرعت و پایدار با حذف واسطه‌ها و برقراری ارتباط دوسویه میان تولیدکنندگان با مصرف‌کنندگان رونق دوچندانی گرفته است. به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بیست و پنجمین قسمت از سری ویدئوهای «ایران هوشمند» رونق کسب‌وکار...

فروش صنایع‌دستی روستای جهانی خراشاد خراسان جنوبی به لطف دسترسی به شبکه ارتباطی پرسرعت و پایدار با حذف واسطه‌ها و برقراری ارتباط دوسویه میان تولیدکنندگان با مصرف‌کنندگان رونق دوچندانی گرفته است.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بیست و پنجمین قسمت از سری ویدئوهای «ایران هوشمند» رونق کسب‌وکار روستاییان روستای جهانی خراشاد خراسان جنوبی به‌واسطه توسعه ارتباطات روستایی را موردبررسی قرار داده است.
آذرماه سال ۱۳۹۷ بر اساس اعلام شورای جهانی صنایع‌دستی، بعد از بررسی‌های انجام‌گرفته، روستای خراشاد از خراسان جنوبی به‌عنوان روستای جهانی توبافی (حوله بافی) معرفی شد.
این روستا پس از اتصال به شبکه ارتباطی پرسرعت و پایدار توانست صنایع‌دستی خود را از یک صنعت روبه‌زوال و در حال فراموشی به یک صنعت زنده، پویا و قابل‌عرضه تبدیل کند.
اکنون این روستا با اتصال به شبکه ارتباطی و بهره‌مندی ساکنان آن از خدمات الکترونیکی و امکان برقراری ارتباط بیشتر و بهتر با مشتریان خود در دیگر نقاط کشور و حتی خارج از کشور صنایع‌دستی خود عرضه و کسب‌وکار خود را رونق بخشیده‌اند. این اتفاق علاوه بر رونق کسب‌وکار در این روستا منجر به مهاجرت معکوس و بازگشت جوانان روستا به زادگاه آبا و اجدادی‌شان شده است.
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، برای تحقق «عدالت ارتباطی» که از مصادیق «عدالت اجتماعی» است، تاکنون توانسته است نزدیک به ۹۵ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور را به شبکه ارتباطی متصل کند که این عدد تا پایان سال به ۱۰۰ درصد می‌رسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک