آشنایی با زنان تیم مطبوعاتی «جو بایدن» / ارتباط معاون سخنگوی بایدن با جورج سوروس +عکس و فیلم


آشنایی با زنان تیم مطبوعاتی «جو بایدن» / ارتباط معاون سخنگوی بایدن با جورج سوروس +عکس و فیلم

کارین ژان-پی‌یر، نامزد معاونت ارشد سخنگوی بایدن، پیش از این مسئول روابط عمومی سازمانی به نام «مووآن» بود که مستقیم از جورج سوروس، مشهور به پدر انقلاب‌های رنگی، بودجه دریافت کرده است.

سرویس جهان مشرق - جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، تیم رسانه‌ای و ارتباطاتی کاخ سفید در دولت آینده‌اش را معرفی کرده و نکته قابل‌توجه درباره این تیم این است که تمام اعضایش زن هستند [۱] . این اولین بار در تاریخ آمریکاست که تمام اعضای تیم مطبوعاتی کاخ سفید را زنان تشکیل می‌دهند.

بخشی از مواضع جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، درباره ایران [دانلود]

بایدن پیش‌تر گفته بود قصد دارد تیمی را برای خدمت در کاخ سفید انتخاب کند که اعضایش از نظر نژادی و جنسیتی متنوع باشند. چهار نفر از هفت زنی که بایدن برای تصدی مسئولیت‌های ارشد ارتباطاتی در کاخ سفید انتخاب کرده، زنان رنگین‌پوست هستند و انتصاب بسیاری از آن‌ها در تاریخ آمریکا بی‌سابقه خواهد بود.

در همین‌باره بخوانید:

›› «جو بایدن» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا کیست؟

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا، شیوه ارتباط دولت آمریکا با رسانه‌ها را به کلی زیرورو کرد. تیم ارتباطاتی ترامپ، بر خلاف دولت‌های قبلی این کشور، نشست‌های مطبوعاتی زیادی برگزار نمی‌کند؛ و همان نشست‌های کم‌تعدادی هم که برگزار می‌کند معمولاً به صحنه جنگ میان تیم ترامپ و نماینده‌های رسانه‌ها تبدیل می‌شوند و مسئولان کاخ سفید در آن‌ها اطلاعات نادرست و دروغ‌های آشکار تحویل مطبوعات می‌دهند [۲] . ترامپ گاهاً خودش دبیر مطبوعاتیِ خودش می‌شود و به سؤالات رسانه‌ها پاسخ می‌دهد. وی در اغلب موارد، تیم مطبوعاتی کاخ سفید را به‌کلی نادیده می‌گیرد و برای مخابره مواضع خود یا دولتش به برنامه‌های موردعلاقه‌اش در شبکه جمهوری‌خواه فاکس‌نیوز اتکا می‌کند.

در بیانیه‌ای که بایدن درباره معرفی تیم ارتباطاتی‌اش صادر کرد، آمده است:

ارتباط مستقیم و صادقانه با مردم آمریکا یکی از مهم‌ترین وظایف یک رئیس‌جمهور است، و این تیم، مسئولیت خطیر ارتباط دادن مردم آمریکا با کاخ سفید را به عهده خواهد گرفت. مفتخرم که امروز اولین تیم ارشد ارتباطاتی کاخ سفید را معرفی می‌کنم که تمام از زنان تشکیل شده است. این مسئولانِ شایسته و مجربِ ارتباطاتی، دیدگاه‌های متنوعی را به حوزه کاری‌شان و تعهد مشترکی را به [وظیفه‌ی] ساختن مجدد این کشور بهتر از قبل به ارمغان خواهند آورد.

شماری از اعضای تیم مطبوعاتی بایدن و افراد دیگری که وی تا کنون برای تصدی سمت در دولت آینده‌اش معرفی کرده، اعضای سابق و باسابقه‌ی دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، هستند. انتخاب این افراد که بسیاری از آن‌ها رابطه عمیقی هم با رسانه‌های آمریکا دارند، نشان می‌دهد بایدن به دنبال بازگشت به رابطه سنتی دولت آمریکا با مطبوعات و برقراری ارتباط تنگاتنگ‌تر با رسانه‌هاست.

بایدن علاوه بر تیم مطبوعاتی خود، تیم اقتصادی دولت آینده را نیز معرفی کرده است که اعضای این تیم هم اکثراً زن هستند [۳] . به نظر می‌آید اتکای رئیس‌جمهور منتخب آمریکا به زنان تا حدی به دلیل نقش زنان در پیروزی بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری، از جمله با فعالیت‌های اجتماعی و حمایت‌های سیاسی آن‌ها از او باشد. بارزترین نمونه از این واقعیت، انتخاب «کاملا هریس» به عنوان نامزد معاون اولی بایدن است؛ هریس با آغاز به کار دولت بایدن رسماً به اولین زنی در تاریخ آمریکا تبدیل می‌شود که معاون اولیِ رئیس‌جمهور را به عهده می‌گیرد. در ادامه به معرفی مختصر تیم مطبوعاتی منتخب بایدن خواهیم پرداخت؛ افرادی که به چهره دولت بایدن تبدیل خواهند شد.

معرفی و سابقه‌ای از زندگی شغلی «کامِلا هریس» معاون اول منتخب آمریکا [دانلود]

در همین‌باره بخوانید:

›› «کامِلا هریس» معاون اول و شریک انتخاباتی بایدن کیست؟

اعضای تیم مطبوعاتی دولت بایدن

اعضای تیم مطبوعاتی دولت آینده جو بایدن از این قرار خواهند بود:

آشنایی با زنان تیم مطبوعاتی «جو بایدن» / ارتباط معاون سخنگوی بایدن با جورج سوروس +عکس و فیلم جنیفر ساکی

◄ جنیفر ساکی، دبیر مطبوعاتی و سخنگوی کاخ سفید: جنیفر ساکی، که معمولاً به صورت «جِن ساکی» خطاب می‌شود و نامش شاید برای مخاطبان ایرانی آشنا باشد، در دولت اوباما چندین مسئولیت ارشد داشت؛ از جمله مدیر ارتباطات کاخ سفید و سخنگوی وزارت خارجه در دوره‌ای بود که جان کری، وزیر خارجه آمریکا بود. ساکی یکی از سیاستمداران باسابقه دموکرات است که در سِمت‌های مختلفی نقش سخنگو را برای نامزدهای مختلف این حزب در انتخابات‌های مختلف به عهده داشته است. وی پیش از پیوستن به تیم انتقالی بایدن، نایب‌رئیس ارتباطات و استراتژی در اندیشکده شناخته‌شده کارنِگی بود و با خبرگزاری سی‌ان‌ان نیز همکاری می‌کرد [۴] .

آشنایی با زنان تیم مطبوعاتی «جو بایدن» / ارتباط معاون سخنگوی بایدن با جورج سوروس +عکس و فیلم کیت بدینگفیلد

◄ کِیت بِدینگفیلد، مدیر ارتباطات کاخ سفید: بدینگفیلد در جریان تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر آمریکا، معاون مدیر ستاد و مدیر ارتباطات ستاد تبلیغات انتخاباتی بایدن بود. او نیز یکی از اعضای سابق دولت اوباماست و در دوره ریاست‌جمهوری اوباما، زمانی که بایدن معاون اول رئیس‌جمهور بود، مدیر ارتباطات بایدن بود. بدینگفیلد همچنین دستیار مدیر ارتباطات، معاون مدیر امور رسانه‌ای، و مدیر واکنش کاخ سفید در دوره اوباما بود [۵] .

آشنایی با زنان تیم مطبوعاتی «جو بایدن» / ارتباط معاون سخنگوی بایدن با جورج سوروس +عکس و فیلم کارین ژان-پی‌یر

◄ کارین ژان-پی‌یِر، معاون ارشد دبیر مطبوعات رئیس‌جمهور: ژان-پی‌یر اخیراً مشاور ارشد جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، و رئیس دفتر کاملا هریس، معاون اول منتخب آمریکا، بود و در ستاد انتخاباتی بایدن-هریس کار می‌کرد. وی قرار است معاون ارشد سخنگوی رئیس‌جمهور آمریکا شود، اما گذشته او کمی تحقیقات را ایجاب می‌کند. وی پیش از پیوستن به ستاد انتخاباتی بایدن-هریس مسئول ارشد روابط عمومی یک گروه سیاسی مشهور در آمریکا به نام «مووآن [۶] » (MoveOn) بود. مووآن سال ۱۹۹۸ در واکنش به استیضاح بیل کلینتون، رئیس‌جمهور وقت آمریکا، تأسیس شد [۷] و از آن زمان تا کنون نقش پررنگی در حمایت از آرمان‌ها و سیاستمداران دموکرات و ترقی‌طلب در آمریکا ایفا کرده است [۸] . در اهمیت این سازمان بیان همین نکته کافی است که جورج سوروس [۹] ، سرمایه‌گذار و فعال سیاسی مجارستانی-آمریکایی که به خاطر طراحی کودتاهای نرم در کشورهای مختلف به «پدر انقلاب‌های رنگی» یا «پدر انقلاب‌های مخملی» شهرت پیدا کرده، یکی از حامیان مالی اصلی مووآن است [۱۰] که هم شخصاً و هم از طریق شبکه‌ی آشنایانش میلیون‌ها دلار [۱۱] در این گروه سرمایه‌گذاری کرده است [۱۲] . ژان-پی‌یر در دولت اوباما هم سِمت‌هایی را به عهده داشت که از جمله آن‌ها مدیریت سیاسی منطقه‌ای در دفتر امور سیاسی کاخ سفید بود. وی که یکی از زنان رنگین‌پوستی است که بایدن برای تصدی سِمت‌های ارشد در دولتش انتخاب کرده، معاون مدیر ستاد تبلیغات اوباما در امور ایالت‌های تعیین‌کننده در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۲ نیز بود [۱۳] .

آشنایی با زنان تیم مطبوعاتی «جو بایدن» / ارتباط معاون سخنگوی بایدن با جورج سوروس +عکس و فیلم پیلی توبار

◄ پیلی توبار، معاون مدیر ارتباطات کاخ سفید: توبار مدیر ارتباطات ستاد انتخاباتی بایدن-هریس در امور ائتلاف‌ها بود، اما پیش از پیوستن به این ستاد سِمت‌های مختلفی در حمایت از مهاجران به عهده داشت. به عنوان مثال، مدیر ملی رسانه‌های هیسپان و دبیر مطبوعات منطقه غرب در کمیته ملی دموکرات‌ها بود. توبار که اصالتاً اهل فلوریداست اما در گواتمالا بزرگ شده، مدیر رسانه‌های هیسپان در دفتر چاک شومر، رهبر اقلیت دموکرات در مجلس سنا نیز بوده است [۱۴] . آخرین مسئولیت توبار پیش از جذب در ستاد انتخاباتی بایدن، معاون مدیر در گروه فعالیت سیاسی «صدای آمریکا» (America's Voice) بوده است که حامی اصلاح قوانین مهاجرتی در آمریکاست.

توضیحاتی درباره سیاست‌های مهاجرتی دولت ترامپ [دانلود]
۵ واقعیت درباره جداسازی کودکان از خانواده‌ها در سیاست «تحمل صفر» دولت ترامپ [دانلود]

در همین‌باره بخوانید:

›› انتقال شبانه کودکان مهاجر در آمریکا از پرورشگاه به بیابان‌های تگزاس

آشنایی با زنان تیم مطبوعاتی «جو بایدن» / ارتباط معاون سخنگوی بایدن با جورج سوروس +عکس و فیلم اشلی اتی‌ین

◄ اَشلی اِتی‌یِن، مدیر ارتباطات معاون اول رئیس‌جمهور: اتی‌ین مشاور ارشد ستاد انتخاباتی بایدن-هریس بود و قرار است در دولت آینده آمریکا مدیر ارتباطات کاملا هریس شود. وی پیش از این مدیر ارتباطات و مشاور ارشد رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، نانسی پلوسی، و اولین زن و فردِ رنگین‌پوستی بود که این سِمت را به عهده می‌گرفت. اتی‌ین هم یکی از اعضای سابق دولت اوباماست که در آن دولت، دستیار ویژه رئیس‌جمهور و مدیر ارتباطات کابینه بود. وی به عنوان مدیر ارتباطات و سخنگو در دفتر سیاستمدارها و نهادهای دموکرات دیگری نیز فعالیت کرده است [۱۵] .

آشنایی با زنان تیم مطبوعاتی «جو بایدن» / ارتباط معاون سخنگوی بایدن با جورج سوروس +عکس و فیلم سیمونه سندرز

◄ سیمونِه سَندِرز، مشاور ارشد و سخنگوی ارشد معاون اول رئیس‌جمهور: سندرز هم یکی از مشاوران ارشد ستاد بایدن-هریس در انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری بود. وی سال ۲۰۱۶ زمانی که دبیر مطبوعات برنی سندرز (که با او نسبت خانوادگی ندارد) بود، تبدیل به جوان‌ترین دبیر مطبوعات یک نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری شد. همچنین به عنوان کارشناس سیاسی با شبکه سی‌ان‌ان ارتباط داشت و حوزه تخصصی‌اش اصلاح قوانین مربوط به افراد زیر سن قانونی است [۱۶] .

آشنایی با زنان تیم مطبوعاتی «جو بایدن» / ارتباط معاون سخنگوی بایدن با جورج سوروس +عکس و فیلم الیزابت آلکساندر

◄ الیزابت آلکساندر، مدیر ارتباطات بانوی اول: آلکساندر نیز مشاور ارشد ستاد انتخابات بایدن-هریس بود، اما سابقه فعالیت در دولت اوباما را نیز در کارنامه دارد. وی که قرار است مدیر ارتباطات جیل بایدن، همسر جو بایدن و بانوی اول منتخب آمریکا شود، دبیر مطبوعات و سخنگوی بایدن در دوران معاون اولی‌اش و حتی پیش از آن، مدیر ارتباطات بایدن در دوران عضویتش در مجلس سنا بود. آلکساندر سابقه کار به عنوان دادستان فدرال در واشینگتن، دبیر مطبوعات بنیاد سازمان ملل، دبیر مطبوعات تِری مَک‌آلیف، رئیس کمیته ملی دموکرات‌ها، مدیر ارتباطات آدام شیف، عضو دموکرات مجلس نمایندگان، و معاون دبیر مطبوعات سناتور چاک شومر را نیز دارد [۱۷] .

اعضای تیم اقتصادی دولت بایدن

چنان‌که گفته شد، بایدن تیم اقتصادی خود را نیز اخیراً معرفی کرد. حدود ۱۴ میلیون آمریکایی که در رستوران‌ها و مهمان‌خانه‌ها کار می‌کردند، از اواخر ماه دسامبر دیگر نمی‌توانند از مزایای بیمه بی‌کاری استفاده کنند و با توجه به تداوم بحران شیوع کرونا در آمریکا مشخص نیست این افراد چه زمانی می‌توانند سر کار برگردند [۱۸] . در عین حال، بایدن امیدوار است تیم اقتصادی‌اش که اکثر اعضای آن زن هستند، بتوانند آمریکا را از این بحران خارج کنند.

توضیحاتی درباره سیاستِ دولت احتمالی بایدن در قبال ایران [دانلود]

بایدن ساعتی پیش (از نگارش گزارش) رسماً اعلام کرد «جانِت یِلِن» را نامزد تصدی وزارت خزانه‌داری در دولتش خواهد کرد [۱۹] . اگر این گزینه به تأیید کنگره برسد، وزارت خزانه‌داری آمریکا (به عنوان اصلی‌ترین ارگان وضع و اِعمال تحریم‌های خارجی در دولت ایالات متحده) برای اولین بار در تاریخ تقریباً ۲۳۲ ساله‌اش شاهد حضور یک زن در رأس خود خواهد بود. یلن که نامش هنوز در صفحه نامزدهای مدنظر بایدن در دولت آینده‌اش نیامده، بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ نایب‌رئیس و بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ رئیس بانک مرکزی آمریکا بود.

آشنایی با زنان تیم مطبوعاتی «جو بایدن» / ارتباط معاون سخنگوی بایدن با جورج سوروس +عکس و فیلم

«جانت یلن» رئیس سابق بانک مرکزی آمریکا، گزینه مدنظر بایدن برای وزارت خزانه‌داری است، وزارت‌خانه‌ای که ایرانی‌ها نام آن و متصدی‌اش را در دوره بایدن زیاد خواهند شنید (+)

در عین حال، منابع مختلفی که نامی از آن‌ها برده نشده در گفت‌وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس و روزنامه وال‌استریت‌ژورنال [۲۰] شماری دیگر از اعضای تیم اقتصادی دولت بایدن را معرفی کرده‌اند. به گزارش این دو، «والی اَدِیِمو»، مشاور ارشد اقتصاد بین‌الملل در دولت اوباما، قرار است معاون ارشد یلن در وزارت خزانه‌داری، و اولین زن رنگین‌پوستی شود که عهده‌دار این مسئولیت می‌شود. «سیسیلیا روز» اقتصاددان و عضو دانشگاه پرینستون، به عنوان رئیس شورای مشاوران اقتصادی نامزد خواهد شد و در صورت تصدی این سِمت، به اولین زنِ رنگین‌پوستی تبدیل می‌شود که این سِمت را به عهده می‌گیرد. اعضای دیگر این شورای سه‌نفره عبارتند از جِرِد بِرنستین، یکی از نزدیک‌ترین دستیاران و مشاور ارشد اقتصادی بایدن در دوران معاون اولی‌اش و یکی از معدود مردهایی که نامش در بین نامزدهای مدنظر بایدن دیده می‌شود، و هِتِر بوشی، مدیر عامل و بنیانگذار «مرکز رشد عادلانه واشینگتن» از اندیشکده‌های ترقی‌طلبِ اقتصادی، و کسی که به خاطر تحقیقات روی تأثیر منفی ناعدالتی روی رشد اقتصادی شهرت دارد و به طور غیررسمی به تیم بایدن مشاوره اقتصادی می‌داده است.

بایدن قصد دارد یکی از سِمت‌های مهم دیگر در دولتش را هم به یک زن بسپارد؛ می‌خواهد نیرا تاندِن، رئیس و مدیرعامل اندیشکده لیبرال «مرکز پیشرفت آمریکا» را نامزد ریاستِ دفتر مدیریت و بودجه کند. تاندن که در دولت اوباما مشاور خدمات درمانی بود، اگر در کنگره رأی اعتماد بیاورد و مدیر دفتر مدیریت و بودجه شود، اولین زن رنگین‌پوستی خواهد بود که در رأس این دفتر مشغول به کار می‌شود. همچنین «برایان دیس» مشاور اقتصادی سابق دولت اوباما نیز گزینه مدنظر بایدن برای ریاست شورای ملی اقتصاد است.

بخشی از مواضع «کامِلا هریس» درباره ایران [دانلود]

آن‌چه کاملاً مشهود است، تلاش عامدانه بایدن برای ثبت رکوردهای زیاد در انتصاب‌های اولیه‌اش است. رئیس‌جمهور منتخب آمریکا وعده داده بود که کابینه‌اش را با نماینده‌های اقشار، اقلیت‌ها، نژادها و طرزفکرهای مختلف پر خواهد کرد و به نظر می‌رسد دارد به این وعده خود عمل می‌کند. باید دید دولت آینده آمریکا تا چه اندازه در مهار بحران اقتصادی و اصلاح رابطه واشینگتن با رسانه‌ها و البته جامعه جهانی موفق خواهد بود.

در همین‌باره بخوانید:

›› قمار کرونایی ترامپ و «خون سیاه» در رگ‌های اقتصاد آمریکا

›› نقش کرونا در انتخابات آمریکا؛ ترامپ کم‌کم می‌فهمد خبری از دور دوم نیست

[۱] Biden chooses an all-female senior White House press team Link

[۲] منبع شماره ۱

[۳] Biden hires all-female senior communications team, names Neera Tanden director of OMB Link

[۴] Jen Psaki Link

[۵] Kate Bedingfield Link

[۶] MoveOn Link

[۷] A Short History of MoveOn Link

[۸] What is MoveOn? Link

[۹] George Soros Link

[۱۰] MoveOn Link

[۱۱] MoveOn (MO) Link

[۱۲] MoveOn.org Political Action Link

[۱۳] Karine Jean-Pierre Link

[۱۴] Pili Tobar Link

[۱۵] Ashley Etienne Link

[۱۶] Symone Sanders Link

[۱۷] Elizabeth E. Alexander Link

[۱۸] Joe Biden names an all-female senior White House press team led by campaign communications director Kate Bedingfield Link

[۱۹] Biden to nominate Yellen, highlight diversity on econ team Link

[۲۰] Joe Biden Fills Out His Economic Team Link

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی