حجم ذخیره میدان گازی خانگیران خراسان رضوی افزایش یافت


حجم ذخیره میدان گازی خانگیران خراسان رضوی افزایش یافت

مشهد- ایرنا- مدیر عملیات شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد سرخس گفت: حجم ذخیره گاز از ابتدای امسال تاکنون در میدان شوریجه D خانگیران واقع در شمال شرقی خراسان رضوی نسبت به مدت مشابه پارسال به میزان 22 درصد بیشتر شده است.

یحیی فیضی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس حجم کنونی ذخیره‌سازی گاز در میدان شوریجه خانگیران به یک میلیارد و ۸۸۵ میلیون مترمکعب گاز رسیده است.
وی این حجم از ذخیره گاز را برای مصرف سوخت زمستانی در محدوده شمال شرق کشور "مناسب" و پایدارکننده تولید گاز در فصل سرما توصیف و بیان کرد: با این وجود باز هم از عموم هموطنان در این ناحیه تقاضا می‌شود در مصرف بهینه گاز صرفه‌جویی کنند.
شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد سرخس که با نام محلی "خانگیران" نیز شناخته می‌شود واقع در ۱۸۰ کیلومتری شمال شرق مشهد تولیدکننده گاز طبیعی، گوگرد، مایعات گازی و محصولات واحد تقطیر از مخازن گازی منطقه شامل سه مخزن گاز شیرین و یک مخزن گاز ترش است.

این پالایشگاه گاز، سوخت مورد نیاز خانگی مردم و فعالیتهای صنعتی و خدماتی را در استانهای خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، گلستان، مازندران و بخشی از استان سمنان تولید و تامین می‌کند.
عملیات اجرایی پالایشگاه گاز خانگیران سال ۱۳۵۴ آغاز و سال ۱۳۵۷ به دلیل تقارن با پیروزی انقلاب اسلامی متوقف شد اما این پالایشگاه در نهایت، در دهه فجر سال ۱۳۶۲ با حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان رییس جمهوری وقت آغاز به کار کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت