واکنش فغان‌پور به ممانعت از حضور اعضای هیئت رئیسه در انتخابات: منع قانونی وجود ندارد


 واکنش فغان‌پور به ممانعت از حضور اعضای هیئت رئیسه در انتخابات: منع قانونی وجود ندارد

رکنا: مسئول امور حقوقی فدراسیون فوتبال در واکنش به منع حضور اعضای فعلی هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در انتخابات ریاست این فدراسیون گفت که هیچ منعی برای حضور آنها وجود ندارد.

به گزارش رکنا و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال ، صفی‌الله فغان‌پور، مسئول حقوقی فدراسیون درباره اظهارات مطرح شده در مورد حضور اعضای فعلی هیئت رئیسه فدراسیون در انتخابات آتی عنوان کرد: فدراسیون فوتبال مطابق اساسنامه جدید که به تایید فیفا رسیده و در تاریخ 8 آذر ماه به تصویب مجمع فدراسیون رسیده عمل خواهد کرد. مطابق بند یک ماده یک اساسنامه جدید، فدراسیون موسسه‌ای مستقل و دارای شخصیت حقوقی است. در بند یک ماده 34 اساسنامه جدید هم آمده که هیئت رئیسه فدراسیون باید حداقل 9 جلسه در سال برگزار کند.

وی ادامه داد: در اساسنامه جدید، شرایط انتخابات و انتخاب شوندگان برای عضویت در هیئت رئیسه مشخص شده که شرایط سنی از اساسنامه حذف شده و هر فردی در هر سنی می‌تواند داوطلب هیئت رئیسه یا ریاست فدراسیون شود. ضمن احترام به قوانین کشور و تبعیت از آن، مطابق ماده 71 اساسنامه جدید درآمدهای فدراسیون در آن تعریف شده و هیچ بودجه دولتی در آن پیش بینی نشده است. در صورت کمک دولت یا هر سازمان و نهاد دیگری هم، در بند 5 ماده مذکور به عنوان کمک‌های بلاعوض پیش بینی شده است‌.

فغان‌پور ادامه داد: از سوی دیگر برخی گفته‌اند 8 عضو فعلی هیئت رئیسه فدراسیون نمی‌توانند در انتخابات آتی شرکت کنند که این اظهارنظر جای تعجب دارد. در جمهوری اسلامی ایران همه موظف به تبعیت از قانون هستیم، چون قانون تکلیف همه را مشخص کرده است. هیچ شخصی فراتر از قانون نیست و کسی نمی‌تواند دیگری را از حقوق اجتماعی و حق شهروندی محروم کند و شرکت در انتخابات چه برای انتخاب شوندگان و چه برای انتخاب کنندگان یکی از حقوق اجتماعی است و ملاک حضور، اساسنامه جدید است.

مسئول حقوقی فدراسیون همچنین با اشاره به پرونده ویلموتس گفت: با توجه به دلایل صدور رای که در گراندز ذکر شده، هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال هیچگونه اهمال یا خدای ناکرده فسادی در قرارداد مرتکب نشده‌اند و به همین دلیل برای حضور اعضا هیئت رئیسه در انتخابات هیچ منع قانونی وجود ندارد.

فغان‌پور تصریح کرد: مطابق ماده 61 اساسنامه فدراسیون، کمیته‌های انتخاباتی بدوی و استیناف پس از تصویب اساسنامه جدید، شروع به فعالیت کردند و مطابق قوانین و دستورالعمل‌های تصویب شده، پس از شروع ثبت نام داوطلبان، به صلاحیت‌ها رسیدگی خواهند کرد. امیدوارم همه کمک کنند تا انتخابات فدراسیون فوتبال در فضای آرام و به شکل و قانونمند و پویا برگزار شود. ان‌شالله با برگزاری مجمع انتخاباتی شاهد رشد هر چه بیشتر و رسیدن به فوتبال پایدار در کشورمان باشیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک