ترور شهید فخری‌زاده اوج ذلت دشمنان است


ترور شهید فخری‌زاده اوج ذلت دشمنان است

بیرجند - ایرنا - قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: شهادت دکتر محسن فخری‌زاده دانشمند دفاعی ایران نشانه اوج ذلت دشمنان انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی شامگاه چهارشنبه در آیین بزرگداشت شهید دکتر «محسن فخری‌زاده» دانشمند برجسته کشور که در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد افزود: شهادت این شهید جای تبریک دارد که به تعبیر امام راحل، اسلام در دامان خود چنین شخصیت‌هایی را پرورش می‌دهد.

وی گفت: آموزه‌های قرآن و اسلام شخصیت‌هایی متعهد و عالم را پرورش می‌دهد و فقدان و فراق این سرمایه‌ها که عمری در خدمت به اسلام و انقلاب توفیق داشتند، جای تاسف و تاثر دارد.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به شخصیت برجسته علمی و پژوهشی شهید فخری‌زاده گفت: این شهید سال ۱۳۹۲ به عضویت هیات علمی دانشگاه امام حسین (ع) درآمد و نیز ریاست دانشگاه صنعتی مالک اشتر و ریاست سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را برعهده داشت.

وی بیان کرد: قبل از شهادت ایشان در رسانه‌های غرب از وی به عنوان شخصیت برجسته و در یکی از روزنامه‌های رژیم صهیونیستی به عنوان پدر هسته‌ای و رهبر هسته‌ای ایران یاد کردند.

حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی با اشاره به اینکه چرا شهید فخری‌زاده این شخصیت علمی را از ما می‌گیرند تاکید کرد: آیا فقط به خاطر جایگاه علمی و پژوهشی این شخصیت است که دشمن به سراغ وی می‌آید و در نهایت رژیم صهیونیستی، آمریکا، ایادی‌اش و منافقین خبیث و کوردل این شخصیت را از ما می‌گیرند لذا قطعا دلایل خاصی نیز دارد.

وی ادامه داد: دشمن هم این شخصیت‌ها را به خوبی شناخته است و رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۸۳ از شهید فخری‌زاده به عنوان شخصیت مهم در مرکز تحقیقات سپاه یاد می‌کند.

وی نخستین شاخصه شهید فخری‌زاده را ایمان، تقوا و ولایتمداری ذکر کرد و گفت: این شهید قبل از شهادتش به دلیل اخلاصی که داشت برای جامعه شناخته شده نبود.

مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی، صداقت و وفاداری را از دیگر خصوصیات شهید فخری‌زاده ذکر کرد و گفت: این شهید هرگز همنشینی با بازرسان سازمان ملل که نقش جاسوسی آنان مشخص است را قبول نمی‌کرد.

وی نقش این شهید والامقام را برای پیشرفت نظام اسلامی مفید و موثر دانست و افزود: افرادی زیادی در کشور هستند اما چرا دشمن به سراغ آنان نمی‌رود زیرا دشمن به سراغ شخصیت‌هایی همچون شهید فخری‌زاده می‌رود که متعهد و موثر در پیشرفت کشور هستند.

حجت الاسلام نوفرستی ادامه داد: پس از شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی رهبر معظم انقلاب فرمودند: «نباید به شهید سلیمانی به عنوان یک فرد نگاه کرد باید حاج قاسم را به چشم یک مکتب، یک راه و یک مدرسه درس آموز نگاه کنیم».

وی گفت: با پرورش اندیشمندان متعهد که افتخار خدمت به این نظام الهی را داشته باشند به طور قطع دشمنانی که با پیشرفت ما مخالف هستند آنان را از ما می‌گیرند، اما خداوند جهاد را برای عزت و سرافرازی اسلام مقرر کرده است.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه باید دشمن بداند خون شهید فخری‌زاده در حوزه و دانشگاه آثار و برکات زیادی دارد یادآور شد: شخصیت شهید فخری‌زاده در ولایتمداری و سازش ناپذیری با دشمن، وفاداری و صداقت می‌تواند برای مدیران، اساتید دانشگاه، دانشجویان، اندیشمندان و همه مردم الگو باشد.

وی ترور ناجوانمردانه شهید فخری‌زاده در غروب روز جمعه (هفتم آذر) را اوج ذلت دشمنان دانست و افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ سیاست حساب‌شده جمهوری اسلامی با رفت و آمد اشخاص در آمریکا تغییری نمی‌کند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: باید یادآوری کنیم که در در دوران ریاست جمهوری اوباما شاهد ترور چهار شهید هسته‌ای، در دوران ترامپ نیز شاهد ترور شهید سردار حاج قاسم سلیمانی بودیم لذا دشمنی آمریکا با انقلاب و نظام اسلامی روشن است و هرگز تغییری در مسیر آنان مشاهده نمی‌شود.

وی اظهار داشت: در ۴۲ سال گذشته هر یک از جریان‌هایی که در آمریکا حاکم شدند، تغییری در رفتار آنها دیده نمی‌شود و دشمنی آنها با اسلام و انقلاب روشن است.

وی با بیان اینکه موضع امام راحل راهبرد نظام و اسلام است و تکلیف ما را مشخص می‌کند گفت: امام خمینی (ره) فرمودند «دستگاه جبار بداند که اگر بخواهد به اسلام تجاوز کند و احکام کفر را در بلاد اسلامی جاری سازد، من در کمین آنها ایستاده‌ام من تا آخرین لحظه‌های زندگی‌ام از نوامیس اسلام و مسلمین دفاع می‌کنم. من به حکم اسلام که به ما دستور جهاد و مقابله داده است در برابر خیانت به اسلام دست روی دست نمی‌گذارم و ساکت نمی‌نشینم».

حجت الاسلام نوفرستی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب هم فرمودند «حفظ آمادگی‌های گوناگون به ویژه آمادگی روحی برای دفاع جانانه از اسلام و انقلاب بالاترین فریضه الهی است» که امروز متوجه نیروهای مسلح است و باید این آمادگی لازم را در حد اعلا حفظ کنند.

مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: رهبر معظم انقلاب درباره ترور شهید فخری‌زاده تاکید دارند ۲ موضوع مهم را همه دست‌اندرکاران باید به جد در دستور کار قرار دهند، نخست پیگیری این جنایت و مجازات قطعی عاملان و آمران آن و دیگر پیگیری تلاش علمی و فنی شهید در همه‌ بخش‌هایی که وی بدان‌ها اشتغال داشت.

حجت الاسلام نوفرستی افزود: با فرمایشات رهبر معظم انقلاب، رسالت صاحبان علم و دانش پژوهان و تکلیف نیروهای مسلح مشخص است و ما از ولایت حق نداریم عقب بمانیم یا جلو بزنیم.

وی گفت: دشمن همان طور که حذف فیزیکی شهید فخری‌زاده و شهدا را انجام می‌دهد گاهی ترور شخصیتی شخصیت‌های برجسته نظام را هم در دستور کار دارد از این رو امروز نباید در زیر سئوال بردن شخصیت‌های نظام افراط کنیم.

حجت الاسلام نوفرستی افزود: باید همه مطیع ولایت باشیم، ما هرگز سازش با دشمن را نمی‌پذیریم و هر کسی سخن از سازش با آمریکا می‌زند با الفبای اسلام و انقلاب بیگانه است؛ ما در برجام و نظایر آن سیلی دشمن را خورده‌ایم و مجددا سخن از مذاکره زدن خلاف مشی ولایت است.

وی با بیان اینکه دشمنان قطعا از ترورها و از شهادت شخصیت‌هایی از جمله فخری‌زاده سودی نمی‌برند گفت: ما فرزند عاشوراییم و در هشت سال دفاع مقدس و دوران انقلاب بیش از ۲۳۰ هزار شهید، ۱۷ هزار شهید ترور شهدای امنیت، بهداشت، شهدای حرم را تقدیم انقلاب و اسلام کرده‌ایم و به تعبیر امام راحل ما با جنگ تحمیلی، انقلاب را صادر کردیم.

آیین بزرگداشت شهید دکتر «محسن فخری‌زاده» دانشمند برجسته کشور و تجدید پیمان با شهدا چهارشنبه شب در حسینیه جماران بیرجند با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، استاندار و جمعی از مسوولان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

تروریست‌های مسلح عصر جمعه - هفتم آذر ماه - با کمین در مسیر خودرو حامل دکتر محسن فخری‌زاده، معاون وزیر دفاع و رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع در بلوار مصطفی خمینی (ره) شهر آبسرد از توابع شهرستان دماوند، این دانشمند برجسته کشورمان را در عملیاتی انتحاری و مسلحانه به شهادت رساندند.

براساس اظهارات وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جریان این حمله تروریستی، ابتدا خودرو حامل فخری‌زاده مورد حمله قرار گرفت و بعد یک خودرو نیسان در ۱۵ متری وی منفجر شد؛ در اثر این تیراندازی و انفجار، دکتر فخری‌زاده به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد ولی با توجه به شدت جراحت‌های وارده در بیمارستان به شهادت رسید.

پیکر پاک شهید فخری‌زاده پس از طواف در حرم امام رضا (ع)، حرم حضرت معصومه (س) و حرم امام خمینی (ره) روز دوشنبه دهم آذر ماه با حضور فرماندهان عالی‌رتبه نیروهای مسلح و خانواده معظم شهید در امامزاده صالح (ع) تهران آرام گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت