شیرینی آموزش مجازی با هنر معلم سیرجانی


شیرینی آموزش مجازی با هنر معلم سیرجانی

کرمان - ایرنا - محسن مصباح دبیر خلاق دبیرستان های شهرستان سیرجان در روزهای کرونایی که آموزش حضوری در مدارس تعطیل شده، با راه اندازی کارگاه (استودیوی) تدریس مجازی در منزل مسکونی خود، دانش آموزان را مجذوب درس خواندن کرده است.

این دبیر پایه متوسطه شهرستان سیرجان با ذوق و خلاقیت فضایی را فراهم کرده است و با بهترین وجه شور آموزش را به خانه های دانش آموزان برده تا کار آموزش و تدریس تعطیل نشود.

شاگردان این معلم خلاق سیرجانی با شوق و ذوق فراوان، حتی بهتر از کلاس حضوری در مدرسه پای کلاس درس او می نشینند و حضوری فعال و مستمر دریادگیری امور درسی دارند.

ابتکار این معلم دلسوز باعث شده است تا نزدیک به یک هزار دانش آموز در استان کرمان و شهرستان های همجوار را پای درس فضای مجازی خود بنشاند و شیرینی آموزش مجازی را بیشتر کند.

مصباحی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: معلمی شغل و حرفه نیست، بلکه ذوق و هنر توانمندی است و چه بهتر که این ذوق و هنر را بروز دهیم و حالا که شیوع ویروس کرونا موجب تعطیلی اجباری مدارس شد خوب است از وظیفه خود که همانا تعلیم و تعلم است غافل نشویم.

وی با اشاره به تغییر آموزش از حضوری به مجازی در مدارس تصریح کرد: باید به گونه ای برنامه ریزی و اقدام کنیم که دانش آموزان فضای مجازی را بهترین مکان برای آموزش دروس خود بدانند و علاقه مند به حضور در کلاس شوند.
این معلم سیرجانی اظهار داشت: مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان از خودم هزینه کرده و استودیویی با تمامی امکانات لازم ایجاد کردم و حالا تدریس دروس را با جذابیت خاص در فضای مجازی برای دانش آموزان دارم که حتی یک نفر غایب هم در کلاس درس بدون عذر موجه ندارم.

تعدادی از والدین و دانش آموزان که پای درس و کلاس این معلم خلاق می نشینند اظهار داشتند: این معلم پرتلاش با خلاقیت خود و با تولید محتوای آموزشی برای دانش آموزان، باعث اشتیاق و انگیزه بیشتر دانش آموزان، به حضور فعال در کلاس های آموزش مجازی می شود و حتی دانش آموزان میتوانند حین تدریس و آموزش سئوالات خود را از استاد بپرسند و جواب بگیرند.

برخی از دانش آموزان و والدین گلایه از نبود امکانات لازم برای حضور در فضای مجازی در آموزش داشتند، این کار معلم را مشکل گشای آموزش فرزندان خود عنوان کرده و تاکید کردند: در موقعیت عادی سرعت اینترنت به گونه ای است که در خیلی از مناطق به نحو مطلوب آموزش در فضای مجازی را نداریم و همین باعث دلسردی فرزندان ما درآموزش و فضای مجازی شده است.

معاونت متوسطه آموزش و پرورش شهرستان سیرجان گفت: با آموزش در فضای مجازی ارتباطی معقول بین دانش آموزان و معلمان ایجاد شده است و معلمین و اساتید ما با ابتکار و خلاقیت دروس مختلف را برای دانش آموزان ارائه می دهند و دانش آموزان در منزل تلاش می‌کنند تا از تحصیل عقب نمانند.
علی روح الامینی افزود: بحران کرونا با تحت تاثیر قرار دادن تمامی بخش های زندگی مردم و در آموزش در فضای مجازی نیازمند شیوه های جذاب هستیم تا بتوانیم با این محدودیت ها، سختی ها را پشت سربگذاریم و مردم از لحاظ مختلف به ویژه در بحث اقتصادی فشار زیادی را تحمل می کنند.

وی تاکید کرد: نیکوکاران، خیرین و شرکت های صنعتی و معدنی در سطح شهرستان برای آموزش به کمک دانش آموزان نیازمند و مناطق محروم در بخش نرم افزاری و سخت افزاری بیایند، تا دانش آموزان بی بضاعت امام مستعد از ادامه تحصیل باز نمانند.

شهرستان سیرجان در فاصله ۱۸۵ کیلومتری غرب مرکز استان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آتش بازی دمبله و ام‌باپه در لوشامپیونه