4 مرکز توانبخشی بهزیستی در اشنویه افتتاح شد


4 مرکز توانبخشی بهزیستی در اشنویه افتتاح شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره بهزیستی اشنویه گفت: به مناسبت گرامی‌داشت 13 آذر روز جهانی معلولان، سه مرکز مثبت زندگی و یک مرکز مشاوره حس خوب جهت ارایه خدمات مددکاری و توانبخشی به معلولان با سه میلیارد ریال هزینه در این شهرستان افتتاح شد.

فخرالدین پنهانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مراکز "مثبت زندگی" هر کدام با ۲۰۰ متر زیربنا در یک طبقه آماده ارایه خدمات مددکاری و توانبخشی به معلولان مددجوی تحت پوشش بهزیستی هستند.

وی با بیان اینکه از سه مرکز مثبت زندگی ۲ مرکز در شهر اشنویه و یک مرکز در شهر نالوس قرار دارد افزود: برای راهاندازی مراکز سطح شهر اشنویه در مجموع ۲ میلیارد ریال و برای مرکز شهر نالوس نیز ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده ‌است.

رییس اداره بهزیستی اشنویه گفت: در این مراکز که برای سهولت رفت ‌و آمد معلولان مناسب سازی شده است، تجهیزات داخلی و سیستم‌های رایانه‌ای مورد نیاز آنها تعبیه شده و آماده ارایه خدمات مددکاری و توانبخشی به معلولان مددجوی تحت پوشش بهزیستی و تحت نظارت این اداره است.

پنهانی افزود: با افتتاح و شروع به کار این مراکز برای ۱۰ نفر اشتغال‌زایی ایجاد شده است که اقدامات حمایتی از معلولان و ارایه خدمات از اهداف این مراکز است.

وی ادامه داد: مرکز مشاوره "حس خوب" نیز با ۲۵۰ متر زیربنا و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه و با هدف حمایت مددکاری، توانبخشی و ارایه خدمات مشاوره‌ای به مددجویان و مراجعین تحت نظارت بهزیستی راه‌اندازی شده است.

پنهانی افزود: در راستای حمایت از مددجویان تحت پوشش این اداره امسال ۱۲۰ بسته معیشتی نیز با ارزش بالغ بر ۳۵۰ میلیون ریال جهت حمایت از اقشار ناتوان و نیازمندان در شرایط فعلی بین معلولان تحت پوشش این اداره توزیع شد.

وی در خصوص احداث ساختمان اداری و درمانی انجمن معلولان این شهرستان نیز افزود: این ساختمان بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که جهت اتمام طرح به کمک و همت خیران و مسوولان جهت تهیه آسانسور و سیستم گرمایشی نیاز است.

وی با بیان اینکه برای احداث این ساختمان تاکنون از طریق جشن گلریزان و همت خیّران بیش از هفت میلیارد ریال هزینه شده‌ است ادامه داد: این ساختمان شامل ۲ طبقه خواهد بود که طبقه اول برای ایجاد فروشگاه جهت ارایه سبد کالا و اقلام مصرفی معلولان با اشتغال‌زایی پنج نفر از معلولان در نظر گرفته شده است و طبقه دوم نیز جهت انجام امور درمانی و گفتار درمانی و مراکز حرفه‌آموزی معلولان ذهنی بالای ۱۴ سال درنظر گرفته شده است که توسط معلولان این شهرستان اداره خواهد شد.

رییس اداره بهزیستی اشنویه افزود: زمین این ساختمان در سال ۱۳۸۱ توسط شورای اسلامی شهر اشنویه اهدا شده و تا سال ۱۳۹۷ بلاتکلیف مانده بود.

هزار و ۶۸۰ نفر معلول در این شهرستان وجود دارد که خدمات مختلف توانجویی و توانبخشی از اداره بهزیستی دریافت می‌کنند؛ سازمان ملل متحد، سوم دسامبر برابر با ١٣ آذرماه را به عنوان روز جهانی معلولان نام‌گذاری کرده است.

اشنویه درجنوب آذربایجان غربی واقع شده است وبیش از ۷۴ هزار نفر جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حال خوش کمند امیرسلیمانی /عکس