یک هزار و 200 معلول دامغانی کمک هزینه معیشت دریافت می‌کنند


یک هزار و 200 معلول دامغانی کمک هزینه معیشت دریافت می‌کنند

سمنان- ایرنا- رئیس اداره بهزیستی دامغان گفت: یک هزار و 200 معلول در این شهرستان از کمک هزینه مستمری و معیشتی بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

محمود زحمتکش عصر پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: هم‌ اکنون تعداد مستمری بگیر حوزه توانبخشی در دامغان ۵۹۷ نفر است و یک هزار و ۲۰۰ نفر از معلولان، سالمندان، بیماران روانی مزمن و ماده ۲۷ قانون حمایت از معلولین، از کمک هزینه‌های مستمری و معیشت استفاده می‌کنند.

وی اضافه کرد: در شهرستان دامغان از محل اعتبارهای هدفمندی یارانه‌ها، تعداد ۵۷ نفر از افراد تحت پوشش از کمک هزینه مستمری و معیشت بهرمند می‌شوند.

زحمتکش اظهار داشت: در حوزه توانبخشی شهرستان، تعداد ۲ هزار و ۳۳۱ پرونده مددجویی تشکیل شده است و مرکز سالمندان شبانه روزی قمر بنی هاشم، مرکز سالمندان روزانه جهان دیدگان، مرکز نگهداری بیماران روانی مزمن طلوع زندگی، مرکز روزانه جامع توانبخشی دختران الزهرا، مرکز توانبخشی روزانه پسران توان یابان و مرکز روزانه توانبخشی مهر آفرین ویژه معلولان جسمی حرکتی، در حال ارائه خدمات به جامعه هدف بهزیستی هستند.

وی تصریح کرد: فعالیت بهزیستی تنها معطوف به کمک های مالی نیست، بلکه حمایت های مالی بخش کوچکی از فعالیت های کلی این سازمان است.

زحمتکش ادامه داد: افزایش توانمندی افراد و بازگشت به جامعه با ایجاد اشتغال و فراهم کردن زمینه های کسب درآمد برای جامعه هدف بهزیستی، از دیگر برنامه های این سازمان به شمار می‌رود.

زحمتکش خاطرنشان کرد: کمک به تامین وسایل کمکی و خرید اندام های مصنوعی، پرداخت هزینه ایاب و ذهاب، تامین وسایل بهداشتی، کمک به تامین وسایل کمک توانبخشی، کمک به مناسب سازی فضاهای شهری،درمان، پرداخت کمک هزینه شهریه دانشجویی و دانش آموزی، ارائه خدمات توانپزشکی، کمک هزینه کاشت حلزون گوش، هزینه خدمات جسمی حرکتی و ذهنی معلولان، نگهداری معلولان و سالمندان روانی، ایجاد کارگاه های تولیدی و ارتقا و گسترش هنر درمانی از جمله خدمات به معلولان شهرستان است.

تعداد ۲ هزار و ۶۵۰ معلول مرد و زن در شهرستان دامغان شناسایی شدند که معلولیت این افراد به پنج دسته جسمی حرکتی، شنوایی، اعصاب و روان، بینایی و گفتار و زبان تقسیم می شود.

استان سمنان بیش از ۱۲ هزار معلول دارد.

سوم دسامبر همزمان با ۱۳ آذر از سوی سازمان ملل، روز جهانی معلولان معرفی شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیروقت خوابیدن مشکلی ایجاد می‌کند؟