اقتصاد شهرستان درگز خراسان رضوی متاثر از مرز لطف آباد است


اقتصاد شهرستان درگز خراسان رضوی متاثر از مرز لطف آباد است

مشهد- ایرنا- فرماندار درگز گفت: اقتصاد این شهرستان مرزی در شمال خراسان رضوی و همجوار با کشور ترکمنستان تحت تاثیر تبادلات تجاری پایانه و بازارچه مرزی لطف آباد است.

علی فراهی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به شیوع کرونا این مرز مدت بیش از ۹ ماه تعطیل بود که مشکلات اقتصادی فراوان برای اهالی منطقه ایجاد کرد.

وی ادامه داد: اقتصاد درگز متاثر از تبادلات تجاری از مرز لطف آباد با کشور ترکمنستان است بطوریکه پیش از این با رونق تجارت یا اعمال محدودیتهای تجاری و مرزی از سوی کشور همسایه، وضعیت اقتصادی شهرستان با فراز و فرود روبرو می‌شد.

فرماندار درگز گفت: هزار نفر در منطقه مرزی لطف آباد در قالب پایانه مرزی، فعالان شرکتهای حمل و نقل، بازارچه مرزی و گمرک به خاطر تعطیلی ۹ ماهه منبع درآمد خود را از دست داده اند.

وی افزود: بخشی از مراجعه مردم به فرمانداری برای دریافت کمکهای معیشتی مربوط به فعالان بخش گمرکی است که با رایزنی توانسته ایم برخی وام های ضروری را برای متقاضیان فراهم کنیم که البته در دراز مدت نیز این کمکها جوابگوی نیاز مردم نخواهد بود.

فراهی فاصله مرز لطف آباد با عشق آباد پایتخت کشور ترکمنستان را ۹۰ کیلومتر و با شهر درگز ۲۲ کیلومتر اعلام کرد.

از ۱۱ آذر ماه مرز لطف آباد با کشور ترکمنستان به صورت موقت و به شکل ترانشیپمنت کالا در منطقه مرزی بازگشایی شد که تا زمان ارسال این خبر درخواستی برای رفت و آمد کامیونها از مرز ایران به سوی ترکمنستان صورت نگرفته است.

مدیر پایانه مرزی لطف‌آباد نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: با وجود بازگشایی مرز لطف‌آباد خراسان رضوی و کشور ترکمنستان در روز سه‌شنبه، رفت و آمد ناوگان باری از این پایانه مرزی تا توافق بر سر نحوه تردد بین مسوولان ۲ کشور انجام نخواهد شد.

اسماعیل پورعابد افزود: مقرر شده است هفته آینده جلسه‌ای از طریق ویدئو کنفرانس بین مسوولان ایران و ترکمنستان برای تعیین نحوه رفت و آمد ناوگان و مدت بازگشایی مرز برگزار و پس از حصول توافق نهایی، ترددهای تجاری از ایران به این کشور آغاز شود.

شهرستان درگز در ۲۵۴ کیلومتری شمال مشهد واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان