رانای جدید این شکلی است + تصاویر


رانای جدید این شکلی است + تصاویر

با توجه به تصاویر منتشر شده در فضای مجازی، مشخص است که نمونه ای جدید از «رانا پلاس» در راه است و «ایران خودرو» برنامه دارد تا نسخه ای جدید از سدان اقتصادی کلاس B خود را به بازار عرضه کند.

رانا پلاس جدید به جعبه دنده ۶ سرعته دستی مجهز شده است. در روزهای گذشته قرار بود تا خط تولید جعبه دنده ۶ سرعته دستی ایران خودرو، به صورت رسمی در خط تولید شرکت «نیرو محرکه» افتتاح شود. اما مسائل مربوط به کرونا سبب شد تا این اتفاق نیافتد. اما با این وجود خط تولید جعبه دنده جدید برای رانا پلاس، سورن پلاس، دنا پلاس و… آغاز به کار کرده و حال شاهد هستیم که این جعبه دنده برای روی نسخه جدید رانا پلاس نصب شده است.

همان طور که پیش تر در اسب بخار اعلام شده بود، ایران خودرو برنامه دارد تا نسخه های کامل تر رانا پلاس را به بازار عرضه کند. حال امروز می بینیم که در کنار نصب جعبه دنده شش سرعته دستی بر روی این سدان کلاس B، امکاناتی نظیر سقف شیشه ای ثابت (پانوراما) بر روی این خودرو دیده می شود. سازه سقف شیشه ای، شیشه جلو، نمد سقف و سایه بان سقف شیشه ای رانا پلاس جدید کاملا برابر را پژو ۲۰۷i پانوراما است.

رانای جدید این شکلی است + تصاویر

رانای جدید این شکلی است + تصاویر

قبلا ایران خودرو اعلام کرده بود که جعبه دنده ۶ سرعته دستی بر روی نسخه EC5 رانا پلاس نصب می شود. این پیشرانه نمونه ارتقا یافته TU5 است که مهندسی آن توسط گروه PSA و DFM انجام شده و توان ۱۱۰ اسب بخار را با گشتاور ۱۵۰ نیوتن متر در نسخه ایرانی تولید می کند. اما با این وجود هنوز به صورت قطعی نمی توان گفت که رانا پلاس شش دنده دستی با این پیشرانه به بازار می آید و این احتمال وجود دارد تا نسخه جدید این سدان داخلی با همان پیشرانه یورو ۵ و TU5 به بازار عرضه شود.

رانای جدید این شکلی است + تصاویر

رانای جدید این شکلی است + تصاویر

رانای جدید این شکلی است + تصاویر

رانای جدید این شکلی است + تصاویر

یکی دیگر از برنامه های ایران خودرو در نقشه توسعه خانواده رانا پلاس، تجهیز این خودرو به فرمان کمکی برقی، چراغ روشنایی روز، نمایشگر لمسی، دوربین دنده عقب، سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی، جعبه دنده شش سرعته AMT (نیمه اتوماتیک)، سامانه کنترل پایداری الکتریکی و… است. اما هنوز زمان عملیاتی شده این برنامه ها مشخص نیست و فعلا می دانیم که در پایان سال جاری، رانا پلاس پانوراما با جعبه دنده شش سرعته دستی عرضه خواهد شد.

منبع: اسب بخار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی